A yamahások elégedettsége közel sem teljes

A Yamaha gyári csapatának versenyzői kimerítő három napon van túl, miután teljesítették a második sepangi IRTA tesztet. A reggel még nedves aszfalt, majd a pálya felszáradása végtelenül szélsőséges körülményeket eredményezett, nehéz dolga volt mind Jorge Lorenzónak, mind pedig Valentino Rossinak.



Az irtózatos hőség ellenére Jorge Lorenzo az utolsó napot egy hosszabb verseny-szimuláció teljesítésére használta, amely során értékes adatokat gyűjtött a mérnökei számára. 

A regnáló világbajnok reggel a leggyorsabb pilóta volt a vizes pályán, a nap végén pedig a harmadik helyet szerezte meg. Lorenzo összességében tegnap futotta a legjobb köridőt 2’00.282-vel.

A csapattársa, Rossi ma úgy döntött, hogy a maradék idejét folyamatos munkával tölti, mert még mindig keresi az optimális tapadást és egyensúlyt az YZR-M1-en, különösen a kopottas gumikon gyűlik meg a baja.

Rossi Sepangban a negyedik helyen végzett, a lemaradása mindösszesen hét század a csapattársához képest.



 Jorge Lorenzo, 3. helyezés, 2’00.992, 56 kör
„A gyakorlat nedves pályán kezdődött, szóval kipróbálhattuk a motort ilyen körülmények között is. Nem volt rossz, én köröztem a leggyorsabb tempóban, de amint a pálya felszáradt, többé már semmi nem volt ugyanolyan, mint tegnap. Sokkal csúszósabb volt, és így jóval nehezebb volt ugyanazokat az időeredményeket elérni. Csináltunk egy teljes szimulációt is, egy kicsit rosszabbul mentek a dolgok, mint amire számítottam, mert a fékezések alatt volt néhány problémánk az első abronccsal; nem adott elég bizalmat, így lassítottam egy kicsit a tempómon. Ezúttal extrémek voltak a körülmények, így az előző teszten végzett verseny-szimulációnál jóval nehezebb dolgunk volt.”

 Valentino Rossi, 4. helyezés, 2’01.062, 61 kör
„Pozitívan zártuk a teszten, a negyedik helyen állunk, és nem vagyunk messze az elsőtől. Egy kicsivel több gonddal kellet küszködnünk, mint az első teszten; a szerencse sem állt mellettünk, volt némi elektronikai problémánk, ami egy kis időnkbe került, és egyéb kisebb krachok is felmerültek. Próbáltunk javítani a teljesítményünkön, kiiktattunk néhány problémát, de nem az összeset.

A mérleg pozitív. Volt újabb három napunk, amit teszteléssel tölthettünk, további kilométereket hajtottunk bele a motorokba, és a határok megközelítésével sikerült visszatérni a legjobbak közé. Már alig várjuk Austint.”

forrás: P1Race.hu