Tarquini saját maga és csapata idei felkészüléséről, a Honda 2013-as esélyeiről és Michelisz Norbertről nyilatkozott a P1race.hu-nak.
- Megkerülhetetlen kérdés a holtszezonban: hogy állsz a felkészüléssel? Miben tér el az idei felkészülésed a korábbi években megszokottaktól?
Gabriele Tarquini: - Nagyon sokban különbözik az idei felkészülésem az előző három évben megszokottakhoz képest, mivel egy gyári csapat tagjaként most rengeteget tudunk tesztelni, hogy felkészítsük az autót az új szezonra. Emellett fizikailag és mentálisan is fokozottan készülök az idei évre.
- Mekkora beleszólásod van az új autó építési folyamataiba? Tudod segíteni a mérnökök és a szerelők munkáját a tapasztalataiddal? Minden pillanatát nyomon követed az új autó megszületésének?
- Az elejétől kezdve komolyan be vagyok vonva az autó fejlesztési munkálataiba. Tavaly július végén, az első teszten én próbáltam ki először az autót, majd az utolsó európai teszten, Portugáliában is rengeteget mentem vele. Aztán a 2013-as év első tesztjén, Valenciában hivatalosan is visszatértem a JAS kötelékébe.
Próbálom a legjobb formámat nyújtani a tesztek és a fejlesztések során, és mindent megteszek annak érdekében, hogy tökéletesen felkészítsük az autót a monzai szezonnyitóra.
- Idén a Zengő Motorsport pilótája, Michelisz Norbert fogja vezetni a Honda harmadik, gyári fejlesztésű Hondáját. Mi a véleményed a magyar csapat magyar pilótájáról?
- Nagyon örülök, hogy Norbertet is a mi térfelünkön tudhatjuk. Én őt egy nagyon jó versenyzőnek tartom, és biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan fantasztikus munkakapcsolatot tudunk majd ápolni egymással, mint annak idején a SEAT-nál.
- Tiagót (Monteiro) is megkérdeztem már erről, de kíváncsi vagyok a Te véleményedre is. Ti ketten ugye csapattársak lesztek a gyári Hondánál, de Michelisz Norbi „csak” a márkatársatok lesz, hiszen ő továbbra is a Zengő Motorsport színeiben versenyez. Milyen szintű együttműködés lesz a két Honda-csapat között? Inkább tekintesz Norbira csapattársként, vagy inkább riválisként?
- Az elsődleges célunk, hogy fejlesszük az autót, és harcba szálljunk a győzelemért, olyan hamar, amilyen hamar csak lehetséges. Ez kell, hogy legyen az elsődleges célunk, aztán ha ezt közösen elértük, akkor biztos vagyok benne, hogy csapattársakként is harcolhatunk egymás ellen a pályán. Számomra ez egy teljesen szokványos szituáció, nincs ebben semmi különös, hiszen korábban a SEAT-nál is 4-5 másik profi versenyzővel dolgoztam együtt hasonló körülmények között, mint most Norbival fogok.
- Mire lehet képes a Honda az első teljes gyári WTCC-szezonjában? Te vagy a motorsport történetének valaha volt legidősebb FIA világbajnoka. Érzed magadban az erőt, hogy idén megdöntsd a saját rekordodat, és 51 évesen is elhódítsd a vb-címet?
- Én egyelőre annak is örülnék, ha rögtön az év első, monzai versenyétől kezdve versenyképesek lennénk a Hondával, és mondjuk a szezon első felében megszereznénk az első futamgyőzelmünket. Tapasztalat szempontjából gyerekcipőben járunk még a többiekhez képest, és ne feledjük, hogy a SEAT-nak és a Chevrolet-nek is beletelt egy kis időbe, mire győztes csapat lettek a WTCC-ben.
Nem hinném, hogy az első évünkben harcba tudunk szállni a vb-címekért.
- Szerinted ki lehet idén a Honda fő riválisa a versenypályán? Mi lehet 2013-ban a márkák közötti erősorrend a WTCC-ben?
- Úgy gondolom, hogy továbbra is a Chevyk lesznek azok az autók, amiket le kell győzni, de a SEAT-nak és a Ladának is nagyon gyors autói vannak. Nehéz bármit is mondani a várható erősorrendről, mert jelen pillanatban még nem teljes a lista, hogy melyik autót ki fogja vezetni. Monzában meglátjuk.
- Idén is Monzában indul a szezon, ahol tavaly rögtön bekezdtél egy pole pozícióval. Olasz versenyzőként egy olasz csapat színeiben, olasz pályán, olasz szurkolók előtt egy gyári autóval – így valahogy képzeled az ideális szezonnyitót? Idén is lesz egyből pole pozíció vagy győzelem?
- Valóban egy álom lenne számomra és a JAS csapat számára Monzában pole pozíciót vagy győzelmet ünnepelni a hazai szurkolóink előtt, de én épp ezért kicsit sajnálom, hogy Monza idén is az év első versenye lesz, mert fiatal még a projektünk, így inkább a szezon második felében lesz csak esélyünk igazán maradandót alkotni.
forrás: P1Race.hu