Nem sokkal később jött a következő félbeszakítás, ezúttal Esteban Gutiérrez Sauberje állt meg, az újraindítás után pedig Räikkönen említett ideje mellett Jean-Éric Vergne is szépen javított, a francia versenyző ekkor 1:19.361-et tud felmutatni. Harmadik a sokáig vezető Sergio Pérez 1:19.696-tal.
Valamivel 11 óra után Vettel már 1:18.789-et repesztett, míg a Ferrarinál bejelentették, eltart egy ideig, míg megvizsgálják Pedro de la Rosa elfüstölő autóját. Mint kiderült, váltóhiba miatt szakadt félbe a spanyol tesztje, de jó időbe telt, mire mért kört tudott teljesíteni.
Esteban Gutiérrez erős napot zárt, a Sauber mexikói pilótája 1:18.669 perc alatt teljesítette a kört, de Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Sergio Pérez is bement 1:19 alá (1:18.905, 1:18.915, 1:18.944). Mindannyian elmaradnak azonban a címvédő, háromszoros világbajnok Vetteltől, aki időközben 1:18.565-ra javította az idejét.
A pilóták elmondása szerint az új Pirelli-gumik nagyon gyorsan bemelegednek, hamar elérik az üzemi hőfokot, de gyorsabban is leamortizálódnak, mint a tavalyi keverékek. A jerezi pálya persze erőteljesen fogyasztja az abroncsokat, így ezt is bele kell kalkulálni, de úgy tűnik, a gyár elérte azt, amit a 2013-as szezonra tervezett.
Háromnegyed egy után pár perccel újabb piros zászlós szakasz következett, miután az 5-ös kanyarnál jelentős törmelék került a pályára, a nagyobb gond viszont, hogy a 9-es és a 10-es kanyar között a kerékvető mellett egy elég masszív lyuk tátongott – nem túl mély, de elég nagy kiterjedésű volt a kátyú.
Egy rögtönzött aszfaltozás után folytatódik a teszt, és kisvártatva a Force Indiával lágy gumin száguldozó Jules Bianchié a leggyorsabb kör, a 1:18.175-ös idejével közel négy tizedet adott Vettelnek.
A mintegy egyórás kényszerű pauzát követően a Pedro de la Rosa is ismét a pályára tudott gurulni, igaz, nem üres autóval futott 1:23.188-as ideje még jócskán elmaradt a legjobbakétól.
15 órakor Kimi Räikkönen autójára is felrakták a lágy gumikat, a Lotus pilótája mindjárt egy 1:18.326-ot teljesített, majd további két kört tett még meg ezen a keveréken, előbb 1:19.8-as majd 1:20.9-es időt ment, a jerezi pálya tehát továbbra is elképesztően gyilkolja ezt a típus.
Esteban Gutiérrez szorgosan gyűjtötte a kilométereket, valamivel fél három előtt állt neki, és azután folyamatosan kint körözött, elsőként elérve a 100-as határt. A nagydíjszimuláció során végül 64. körétől kezdve a 120.-ig körözgetett, de csatlakozott hozzá Hamilton is, aki egy 40 körös etapot tudott le egyhuzamban.
Pedro de la Rosa javított ugyan 1:23-as idején, de 1:21.046-jával is csak a Caterhamet és a Marussiát tudja maga mögé utasítani a Ferrari spanyol tesztpilótája – igaz, azért jócskán volt üzemanyag az autóban, nyolc kört is megtett. De la Rosa végül 1:20.316-ig jutott a nap során.
16 órához érve Räikkönen újabb lágygumis nekiveselkedésével már bement Bianchi ideje alá, 1:18.148 perces idejénél jobbat pedig végül senki nem tudott megtenni.
Legközelebb február 19-én gyűlik össze a mezőny Barcelonában, ahol ugyancsak négynapos teszttel folytatódik a felkészülés.
1 | Kimi Räikkönen | Lotus | 1:18.148 | 83 kör |
2 | Jules Bianchi | Force India | +0.027 | 56 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | +0.417 | 96 |
4 | Esteban Gutiérrez | Sauber | +0.521 | 142 |
5 | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | +0.612 | 92 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | +0.757 | 145 |
7 | Sergio Pérez | McLaren | +0.796 | 98 |
8 | Valtteri Bottas | Williams | +1.703 | 92 |
9 | Pedro de la Rosa | Ferrari | +2.168 | 51 |
10 | Charles Pic | Caterham | +2.957 | 109 |
11 | Luiz Razia | Marussia | +3.078 | 82 |
12 | Paul Di Resta | Force India | +5.287 | 49 |
forrás: NSO.hu