Filled Under: , ,

Jerez: Massa a hét legjobb idejét futotta

A jerezi Formula–1-es teszt eddigi legjobb idejét futotta csütörtökön a ferraris Felipe Massa (1:17.879). Nico Rosberg nem kevesebb mint 148 kört tett meg a harmadik tesztnapon, amely a Force India számára szerelőgázolással kezdődött, a McLarennek pedig technikai hibával ért véget.


Az ebéd után Rosbergnek sikerült 1:18-as kört teljesítenie (1:18.766), és végül egyedüliként zárt egy másodpercen belül Massához viszonyítva. A Mercedes német versenyzője 148 körig jutott, tavaly Jerezben Michael Schumacher ment körbe egy nap alatt a legtöbbször, de ő is csak 139-szer. 

A világbajnoki címvédő Sebastian Vettelnek volt alkalma ismerkedni Red Bulljával, a 102 körből az egyiket 1:19.052 alatt tudta le, amivel a harmadik helyen végzett. Csapatfőnöke, Christian Horner szerint egyébként elképzelhetetlen, hogy egy csapat uralja majd a szezont, mivel a 2012-eshez hasonlóan hektikus idény várható. 

 „Azt hiszem, a különböző pályák különböző istállóknak kedveznek majd – mondta Horner. – Tavaly a befújt diffúzorok betiltása nagyban befolyásolta az idény elején elért eredményeinket. Erre a szezonra is a hullámzó teljesítmények lesznek jellemzők. Van négy-öt csapat, amely képes nyerni, az istállók és a pilóták feladata az lesz, hogy a lehető legkiegyensúlyozottabbak legyenek az elsőtől az utolsó versenyig. Azokon a napokon, amikor nem tudsz diadalmaskodni, fontos lesz a harmadik, negyedik vagy ötödik hely megszerzése. El kell érni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki minden hétvégéből.”

Kimi Räikkönen nem sokkal maradt el Vetteltől, de ő jóval kevésbé terhelte meg autóját (40 körrel zárt). A finn révén a Lotus 2012-ben megszerezte a harmadik helyet a pilóták pontversenyében, és technikai igazgatójuk, James Allison szerint most is harcban lesznek a dobogós helyekért.

„A csapatunk tele van olyan emberekkel, akik tudják a dolgukat, a legfontosabb pozíciókban lévők nagy tapasztalattal rendelkeznek – nyilatkozta Allison. – Ugyanakkor sok olyan hölgy és férfi is található nálunk, akik két-három éve végeztek az egyetemen, de nagyon tehetségesek és rendkívül lelkesek. Nem látok rá okot, miért ne lehetnénk ott az élbolyban.”

Esteban Gutiérrez épphogy 1:20.000 alá tudta szorítani legjobb köridejét, de a Sauber másik pilótája, Nico Hülkenberg (aki szerdán az ötödik leggyorsabb volt) nagyon elégedett az eddig tapasztaltakkal.
„Egyszer rápillantottam a monitorra, és olyan volt, mintha időmérőn lennénk. A köridők csupán néhány századon belül mozogtak, szóval elégedettek lehetünk az első két nappal. Tovább kell persze fejlődnünk, hiszen a Formula–1-ben nem lehet leállni” – értékelte a keddi és a szerdai tesztnapot a német pilóta, aki egyre inkább megszokja új autóját. Bár elődeinél jóval magasabb, nem érzi kényelmetlenül magát a Sauber C32-esében.

A tesztnap azzal ért véget, hogy Jenson Button alatt a 7. és a 8. kanyarban leállt a McLaren, amelyen kívülről nem látszott semmi különös, a brit pilóta a kocsija hátsó részét fürkészte tekintetével.


Massa idejét végül is senki sem tudta megközelíteni, a brazil pilóta a hét eddigi leggyorsabb körét produkálta, amit Fernando Alonso is elégedetten nyugtázhat a távolból.


  1. Massa (Ferrari)             1:17.879                           85
  2. Rosberg (Mercedes)     1:18.766    +0.887           148
  3. Vettel (Red Bull)           1:19.052+1.173           102
  4. Räikkönen (Lotus)       1:19.200     +1.321           40  
  5. Vergne (Toro Rosso)     1:19.247  +1.368           85
  6. Rossiter (Force India)   1:19.303    +1.424           42
  7. Button (McLaren)          1:19.603    +1.724           83
  8. Gutiérrez (Sauber)        1:19.934    +2.055            110
  9. Chilton (Marussia)        1:21.269    +3.390            78
10. Bottas (Williams)          1:21.575    +3.696            86
11. Pic (Caterham)            1:22.352    +4.473            57
12. Di Resta (Force India)  1:23.729   +5.850              7 


forrás: NSO.hu