A világbajnoki címvédő Sebastian Vettelnek volt alkalma ismerkedni Red Bulljával, a 102 körből az egyiket 1:19.052 alatt tudta le, amivel a harmadik helyen végzett. Csapatfőnöke, Christian Horner szerint egyébként elképzelhetetlen, hogy egy csapat uralja majd a szezont, mivel a 2012-eshez hasonlóan hektikus idény várható.
„Azt hiszem, a különböző pályák különböző istállóknak kedveznek majd – mondta Horner. – Tavaly a befújt diffúzorok betiltása nagyban befolyásolta az idény elején elért eredményeinket. Erre a szezonra is a hullámzó teljesítmények lesznek jellemzők. Van négy-öt csapat, amely képes nyerni, az istállók és a pilóták feladata az lesz, hogy a lehető legkiegyensúlyozottabbak legyenek az elsőtől az utolsó versenyig. Azokon a napokon, amikor nem tudsz diadalmaskodni, fontos lesz a harmadik, negyedik vagy ötödik hely megszerzése. El kell érni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki minden hétvégéből.”
Kimi Räikkönen nem sokkal maradt el Vetteltől, de ő jóval kevésbé terhelte meg autóját (40 körrel zárt). A finn révén a Lotus 2012-ben megszerezte a harmadik helyet a pilóták pontversenyében, és technikai igazgatójuk, James Allison szerint most is harcban lesznek a dobogós helyekért.
„A csapatunk tele van olyan emberekkel, akik tudják a dolgukat, a legfontosabb pozíciókban lévők nagy tapasztalattal rendelkeznek – nyilatkozta Allison. – Ugyanakkor sok olyan hölgy és férfi is található nálunk, akik két-három éve végeztek az egyetemen, de nagyon tehetségesek és rendkívül lelkesek. Nem látok rá okot, miért ne lehetnénk ott az élbolyban.”
Esteban Gutiérrez épphogy 1:20.000 alá tudta szorítani legjobb köridejét, de a Sauber másik pilótája, Nico Hülkenberg (aki szerdán az ötödik leggyorsabb volt) nagyon elégedett az eddig tapasztaltakkal.
„Egyszer rápillantottam a monitorra, és olyan volt, mintha időmérőn lennénk. A köridők csupán néhány századon belül mozogtak, szóval elégedettek lehetünk az első két nappal. Tovább kell persze fejlődnünk, hiszen a Formula–1-ben nem lehet leállni” – értékelte a keddi és a szerdai tesztnapot a német pilóta, aki egyre inkább megszokja új autóját. Bár elődeinél jóval magasabb, nem érzi kényelmetlenül magát a Sauber C32-esében.
A tesztnap azzal ért véget, hogy Jenson Button alatt a 7. és a 8. kanyarban leállt a McLaren, amelyen kívülről nem látszott semmi különös, a brit pilóta a kocsija hátsó részét fürkészte tekintetével.
Massa idejét végül is senki sem tudta megközelíteni, a brazil pilóta a hét eddigi leggyorsabb körét produkálta, amit Fernando Alonso is elégedetten nyugtázhat a távolból.
1. Massa (Ferrari) 1:17.879 85
2. Rosberg (Mercedes) 1:18.766 +0.887 148
3. Vettel (Red Bull) 1:19.052+1.173 102
4. Räikkönen (Lotus) 1:19.200 +1.321 40
5. Vergne (Toro Rosso) 1:19.247 +1.368 85
6. Rossiter (Force India) 1:19.303 +1.424 42
7. Button (McLaren) 1:19.603 +1.724 83
8. Gutiérrez (Sauber) 1:19.934 +2.055 110
9. Chilton (Marussia) 1:21.269 +3.390 78
10. Bottas (Williams) 1:21.575 +3.696 86
11. Pic (Caterham) 1:22.352 +4.473 57
12. Di Resta (Force India) 1:23.729 +5.850 7
forrás: NSO.hu