Nagyjából három óra körözgetés után a Lotus francia versenyzője, Romain Grosjean tudta magáénak a leggyorsabb köridőt, 1:19.080 perces ideje már csak alig két tizeddel marad el Jenson Button tegnapi legjobb körétől (1:18.861), miközben Ricciardo továbbra sem szerepelt rosszul, és 1:19.134-ével a második volt.
Sergio Pérez, Paul Di Resta és Grosjean időközben lágy keverékű gumikra váltott, míg Felipe Massa egyenletes sebesség mellett (tehát nem teljes gázon) tesztelte az egyeneseket.
A csapat az autó aerodinamikai mutatóit figyelte, valószínűleg a légterelőket próbálgatták a Ferrarinál – a brazil így kezdetben nem meglepő módon több mint 20 másodperccel elmaradt a legjobb időktől, és bár futott néhány erősebb kört is (végül 1:19.914-cel zárt), a nap hajrájában ismét a lassabb aerodinamikai tesztek következtek..
Újabb egy órával később Grosjean már 1:18.828-as időt autózott, ezzel övé volt a hét legjobb eredménye, közben pedig túlestünk a harmadik piros zászlós szakaszon is: az újonc Luiz Razia autója állt meg a bokszutca végén, de miután a Marussia szerelői intézkedtek, folytatódhatott a tréning, és Paul Di Resta 1:19.094-jével feljött a második helyre.
Rögtönzött ebédszünet után folytatódott a teszt, a Lotus franciája pedig nem látszott lassulni, előbb 1:18.810-et ment, majd 15 órához érve 1:18.218-ra faragta le, Di Resta pedig még jobban megközelítette az 1:19-es határt (1:19.003).
Pérez kemény keveréken próbálkozott hosszú körökön keresztül, míg Grosjean továbbra is repülőköröket ment, 1:18.5-1:18.6-os időt is feljegyzett – rajta kívül senki nem fért be 1:19 alá. Egy adat, ami érdekes lehet: Grosjean a gyors köröket követő lehűtő kör utáni újabb nekiiramodásokból rendre jóval lassabban teljesített, mint a bokszból kijövet az első éles nekifutásra.
Érdekesség, hogy a Mercedes a két nap során összesen 26 kört tudott megtenni, viszonyításképpen Mark Webber csak ma 101-ig jutott (a két nap alatt pedig már 174-nél tart).
1. | Romain Grosjean | Lotus | 1:18.218 perc | 95 kör |
2. | Paul Di Resta | Force India | +0.785 | 95 |
3. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | +0.916 | 83 |
4. | Mark Webber | Red Bull | +1.120 | 101 |
5. | Nico Hülkenberg | Sauber | +1.284 | 99 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | +1.301 | 15 |
7. | Sergio Pérez | McLaren | +1.354 | 81 |
8. | Felipe Massa | Ferrari | +1.696 | 78 |
9. | Pastor Maldonado | Williams | +2.475 | 71 |
10. | James Rossiter | Force India | +3.055 | 19 |
11. | Giedo van der Garde | Caterham | +3.093 | 88 |
12. | Luiz Razia | Marussia | +5.319 | 31 |
forrás: NSO.hu