Filled Under: , ,

Jerez: Grosjean a leggyorsabb, a Mercedesnek ma sem ment

A jerezi Formula–1-es teszt második napján a Lotus francia pilótája, Romain Grosjean érte el a legjobb időt, az 1:18.218 több mint hat tizeddel erősebb, mint Jenson Button tegnapi ideje (1:18.861). A Mercedes ma sem zárt jó napot, Nico Rosberg tegnapi 11 köre (elfüstölt az autó) után Lewis Hamiltonnak fékhiba miatt 15 jutott. 


A 9 órakor kezdődő gyakorlás első 120 percében két piros zászlós szakaszra is sor került, előbb Daniel Ricciardo megálló autója miatt kellett félbe szakítani a tréninget, majd az új csapatánál ma bemutatkozó Lewis Hamilton csúszott ki, és törte meg a gumifal segítségével kicsit a Mercedes orrát – mint kiderült, fékhiba miatt nem tudta pályán tartani autóját.

Nagyjából három óra körözgetés után a Lotus francia versenyzője, Romain Grosjean tudta magáénak a leggyorsabb köridőt, 1:19.080 perces ideje már csak alig két tizeddel marad el Jenson Button tegnapi legjobb körétől (1:18.861), miközben Ricciardo továbbra sem szerepelt rosszul, és 1:19.134-ével a második volt.

Sergio Pérez, Paul Di Resta és Grosjean időközben lágy keverékű gumikra váltott, míg Felipe Massa egyenletes sebesség mellett (tehát nem teljes gázon) tesztelte az egyeneseket. 

A csapat az autó aerodinamikai mutatóit figyelte, valószínűleg a légterelőket próbálgatták a Ferrarinál – a brazil így kezdetben nem meglepő módon több mint 20 másodperccel elmaradt a legjobb időktől, és bár futott néhány erősebb kört is (végül 1:19.914-cel zárt), a nap hajrájában ismét a lassabb aerodinamikai tesztek következtek..

Újabb egy órával később Grosjean már 1:18.828-as időt autózott, ezzel övé volt a hét legjobb eredménye, közben pedig túlestünk a harmadik piros zászlós szakaszon is: az újonc Luiz Razia autója állt meg a bokszutca végén, de miután a Marussia szerelői intézkedtek, folytatódhatott a tréning, és Paul Di Resta 1:19.094-jével feljött a második helyre.

Rögtönzött ebédszünet után folytatódott a teszt, a Lotus franciája pedig nem látszott lassulni, előbb 1:18.810-et ment, majd 15 órához érve 1:18.218-ra faragta le, Di Resta pedig még jobban megközelítette az 1:19-es határt (1:19.003).

Pérez kemény keveréken próbálkozott hosszú körökön keresztül, míg Grosjean továbbra is repülőköröket ment, 1:18.5-1:18.6-os időt is feljegyzett – rajta kívül senki nem fért be 1:19 alá. Egy adat, ami érdekes lehet: Grosjean a gyors köröket követő lehűtő kör utáni újabb nekiiramodásokból rendre jóval lassabban teljesített, mint a bokszból kijövet az első éles nekifutásra.

Érdekesség, hogy a Mercedes a két nap során összesen 26 kört tudott megtenni, viszonyításképpen Mark Webber csak ma 101-ig jutott (a két nap alatt pedig már 174-nél tart).



1. Romain Grosjean  Lotus 1:18.218 perc 95 kör
2. Paul Di Resta  Force India +0.785 95 
3. Daniel Ricciardo  Toro Rosso +0.916 83 
4. Mark Webber  Red Bull +1.120 101
5. Nico Hülkenberg  Sauber +1.284 99
6. Lewis Hamilton  Mercedes +1.301 15 
7. Sergio Pérez  McLaren +1.354 81 
8. Felipe Massa  Ferrari +1.696 78
9. Pastor Maldonado  Williams +2.475 71
10. James Rossiter  Force India +3.055 19
11. Giedo van der Garde  Caterham +3.093 88 
12. Luiz Razia  Marussia +5.319 31 
forrás: NSO.hu