„A személyi állomány 95%-a ugyanaz marad, azonban néhány embert hozzáadunk azon területekhez, ahol hiányosságokat véltünk felfedezni. Közülük a legtöbben a Ducati alkalmazottai, azonban eddig más területen dolgoztak, vagy pedig olyan volt szakemberek, akik egykor a Ducatinak dolgoztak és jól ismerjük őket. Ha bárki azt gondolja, hogy mondjuk 10 mérnököt hozok majd az Auditól, a BMW-től, vagy a Vokswagentől, akkor ez nem így van.
Meg vagyok róla győződve, hogy belsőleg is meg tudjuk oldani a problémákat. A technológia rendelkezésre áll, szóval most már tényleg csak a megoldás van hátra.” – mondta Bernhard Gobmeier. A Ducati részéről tehát ismét megerősítést nyert, miszerint a technikai, nem pedig a személyi állományban kell keresni az eredménytelenség okát. Természetesen ez a séma nem feltétlenül húzható rá azon illetékesekre, akik meghatározzák a fejlesztések irányát.
Erre vezethető vissza többek között Filippo Preziosi leváltása is, amely ha lehet ilyet mondani időszerű volt, hiszen legyen szó bármely márkáról, cégről, vagy netán kormányról, egy hosszabb távú eredménytelenség általában kényszerű változásokhoz/változtatásokhoz vezet. Az olasz márka legközelebb a február 26-án induló háromnapos sepangi próbán tesztelheti ismét 2013-as motorját a királykategória többi tagjával, azonban annak igen csekély a valószínűsége, hogy jelentős előrelépést látunk majd a vörösek részéről.
A Ducati ugyanis egyelőre még csak a tapogatózás fázisában tart, vagyis próbálják kideríteni, hogy a motor mely területein kellene változtatásokat eszközölni a feljebb zárkózás érdekében. Jelen pillanatban a legnagyobb gond a Ducatinál az, hogy ők maguk sincsenek tisztában azzal, hogy pontosan mi okozza a problémákat, így minden lehetőséget számításba kell venniük.
forrás: P1Race.hu