A vonat végsebessége a korábbi verziókkal megegyező óránkénti 300 kilométer, ugyanakkor a továbbfejlesztett sebességvezérlő-rendszernek, illetve az erősebb fékeknek köszönhetően az új szerelvények minden pályaszakaszon képesek lesznek a lehető leggyorsabban közlekedni. Így a kanyarokban és az emelkedőkön jóval nagyobb sebességet érhetnek el az N700A-k, mint a korábbi modellek.
A 16 kocsiból álló szerelvény 1323 utast képes szállítani japán két legnagyobb városa között. A mintegy 400 kilométeres utat kevesebb mint két és fél óra alatt teszik meg a vonatok, amelyekre 14 ezer jenbe (31 ezer forint) kerül egy jegy.
A vonatokat üzemeltető JR Tokai társaság március végéig hat szerelvényt fog forgalomba állítani, amelyekre 66 milliárd jent költött. Ezeket további hét új vonat fogja követni.
A következő új, E6 típusú Sinkanzen márciusban fog forgalomba kerülni Tokió és az északi Akita városa között. A zajcsökkentés érdekében hétméteres "orral" rendelkező vonat a tervek szerint 320 kilométeres végsebességgel fog közlekedni.
forrás: MTI