Mariani úrról röviden azt kell tudni, hogy egy kiváló szakember, aki korábban a Forma-1-ben is dolgozott, az utóbbi években pedig a JAS Motorsport ügyvezető igazgatójaként tevékenykedik a motorsport különböző válfajaiban, nem kevés sikerrel. Személye a Zengő Motorsport – Honda társulás kapcsán két szempontból is érdekes lehet.
Tudniillik, ő egyrészről a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke, akinek ebben a szerepkörében elvileg Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, vagyis a gyári Honda csapat két pilótájának a sikeréért kell mindent elkövetnie; másrészről viszont ő a JAS Motorsport ügyvezető igazgatója is, amely csapat a WTCC-s Honda Civicek – így a Zengő Motorsport és Michelisz Norbert autójának – megépítéséért is felel. Mindemellett pedig egy igazi olasz úriember, pont olyan közvetlen és szerény, ugyanakkor vérprofi, mint amilyen Zengő Zoltán és Michelisz Norbi. Jó kis társulás lesz ez, higgyék el!
- Mindenekelőtt engedje meg, hogy sikerekben gazdag új évet kívánjak Önnek és csapatának! Eddig hogyan fest az idei évük? Hogyan állnak a Honda Civic WTCC fejlesztésével?
Alessandro Mariani (a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke): - Köszönöm szépen, viszont kívánom. Gőzerővel dolgozunk, hogy minél hatékonyabban felkészüljünk a 2013-as szezonra és befejezzük a 2013-as Civic fejlesztését. Az első 2013-as autónk már összeszerelésen van, és az új alkatrészek is készen állnak a tesztelésre.
- Mekkora különbség van aközött az autó között, amellyel az előző idény végén versenyeztek a WTCC-ben, és aközött, amellyel idén fognak? Az idei Civic egy teljesen új autó lesz, vagy az előző modell új generációs változata, vagy csak néhány apró módosítást eszközölnek a tavalyi autóhoz képest?
- Az autó koncepciója ugyanaz lesz, mint tavaly, mivel a versenypályán mutatott teljesítményünk megerősített minket abban, hogy az autó innovatív alapkoncepciója igenis életképes. Másrészről viszont a 2012-es tesztek és versenyek során több apró fejlesztési lehetőséget és területet is felfedeztünk, ezért és mivel az autónak az FIA által homologizáltnak kell lennie, az alkatrészek 60%-án végrehajtunk valamilyen módosítást. Nem unatkozunk!
- Nagyon örülök a Honda választásának, amit én személy szerint a kezdetektől fogva támogattam a Zengő Motorsport professzionalizmusa és Norbert természetes gyorsasága folytán. Nem csak a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke vagyok, de szintén és elsősorban a WTCC-s Honda Civicek megépítéséért felelős JAS Motorsport ügyvezető igazgatója. Ha pedig a Zengő Motorsport teszem azt, futamot nyer majd a gyári autókat is legyőzve, az azt fogja jelenteni, hogy a Honda R&D egy erős motort fejlesztett, továbbá a JAS is jó munkát végzett, és egy versenyképes kasztnit építettünk. Úgyhogy ha Norbert futamot nyer, én boldog leszek, ráadásul hiszem, hogy ez a társulás a Honda lehetőségeit és esélyeit is növelni fogja a bajnokságban.
- Norbert teljesen ugyanazt a technikát fogja kapni, mint a gyári Honda-csapat két pilótája? Mondhatjuk, hogy innentől kezdve ő is gyári Honda-pilóta?
- Igen és nem. Az autók ugyanazok lesznek, de Norbert privát pilóta marad, és a Zengő Motorsport is megőrzi függetlenségét.
- Az idei évre épített Civicek csak egy évet fognak futni a versenypályán? 2014-ben jönnek az új szabályok… Addigra megint egy teljesen új autót fog építeni a Honda?
- Igen, már el is kezdtük feltérképezni a 2014-es lehetőségeinket, és arra jutottunk, hogy a szabályváltozások miatt, továbbá annak érdekében, hogy ismét egy extrém megoldásokat tartalmazó projekttel álljunk elő, egy teljesen új autót fogunk építeni 2014-re.
- A 2013-as autó fejlesztését – amivel egyébként nagyon gyorsan el kell készülnünk az FIA homologizációs folyamatai miatt – a mi csapatunk fogja végigvinni, a mi két pilótánkkal, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval a volánnál. Mindenesetre meghívtuk a Zengő Motorsportot a tesztjeinkre, hiszen ha pusztán ott vannak, már az is jelentősen felgyorsíthatja a későbbi tanulási folyamatukat az új autóval kapcsolatban. Sokat tanulhatnak az autó karakterisztikájáról, ha eljönnek a tesztjeinkre, és szándékunk szerint minél több információt szeretnénk megosztani velük az autóról.
- Hogy látja, milyen eredményekre lehet képes a JAS Motorsport és a Zengő Motorsport az új Civic első évében? Készen állnak rá, hogy új lapot nyissanak a WTCC történelemkönyveiben?
- Igen, lehetőleg minél több oldalt tele szeretnénk írni a Honda és a WTCC történelemkönyvében, ezért teljes mértékben eltökéltek vagyunk annak érdekében, hogy már most, az autó építése során is folyamatosan a legjobb formánkat nyújtsuk.
- Várja már a WTCC hungaroringi fordulóját? Most, hogy a Zengő Motorsport is Hondával fut majd, vélhetően lesznek páran a lelátókon, akik ezért a márkáért szorítanak majd…
- Én nagyon jó személyes emlékeket őrzök a Hungaroringről, még a saját Forma-1-es éveimből, ezért nagyon örülök, hogy idén újra visszatérhetek Magyarországra. Mindig jó érzés szembesülni a magyar szurkolók hihetetlen fanatizmusával.
- A Zengő Motorsport egyik kedvenc mottója, hogy „Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon!”. Egyetért ezzel a filozófiával?
- (Nevet.) Nem teljesen! Néha ahhoz, hogy megnyerd a bajnokságot, használnod kell mindkét lábad… külön-külön is… (nevet)
forrás: P1Race.hu