Filled Under: ,

Jön az új Lotus, Raikkönen semmit nem tud róla

Ma végre valóban beindul az élet, az E21 típusjelű konstrukció leleplezésével a Lotus istálló megkezdi az autóbemutatók sorozatát. 


Noha a prezentációra estig várnunk kell, egy dolog már most bizonyos: az enstone-i különítmény hozzáállása aligha fog változni a 2013-as szezonban…


A Lotus tavaly csodát művelt azzal, hogy szabadjára engedték a sajátos mentalitást képviselő Kimi Räikkönent: nem próbálták megváltoztatni a két évnyi ralizás után visszatérő 2007-es világbajnokot, inkább engedték, hogy önmaga legyen és ebből próbáltak meg nagyot alakítani marketing-fronton. A húzás duplán bejött: egyrészt a finn beszólásainak, egyéb húzásainak köszönhetően rajongók millióinak szívébe lopták be magukat, ráadásul a versenyző így be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, ami az évad végére bajnoki bronzérmet eredményezett.

Egy szombaton közzétett videó szerint a jól bevált recepten idén sem változtatnak, Räikkönen ebben a szezonban is száz százalékig önmaga lehet. Az E21-es hétfői, 20 óra 15 peckor kezdődő, a Sky Sports News HD-n és a Youtube-on is közvetített prezentációjának beharangozásaként a Jóbarátok című sorozat sztárját, Matt Le Blanc-t bízták meg azzal, hogy interjút készítsen a finnel. Joey Tribbiani megformálója szembesült azzal, hogy micsoda kihívások várnak manapság azokra a Forma-1-es riporterekre, akik beszédbe kívánnak elegyedni Räikkönennel: az új autót firtató kérdésekre a főhős három ’nem tudom’ után elsüti tavaly elhíresült mottóját, amely szerint ’hagyjatok békén, tudom, hogy mit csinálok!’.



Aligha kétséges, hogy 2013 egyik legizgalmasabb kérdése az, hogy mire jut a tavaly végre újra felszállóágba került egylet az E21-essel. Az előző évi szereplés hozadékaként anyagi fronton javult a helyzet, köszönhetően annak, hogy a gárda szponzori szerződést kötött a Coca-Cola konszernnel, amely a Burn energiaitalt kívánja népszerűsíteni, valamint több évre szóló megállapodást kötöttek az Alpine Stars, mely öltözékkel és egyéb ruházati kiegészítőkkel látja majd el a pilótákat, szerelőket, csapattagokat. 

A pletykák szerint van esély egy újabb, nagy volumenű kontraktusra is. Hónapok óta hírlik, hogy a csapat előrehaladott tárgyalásokat folytat a Honeywell nevű amerikai óriáskonglomerátummal, így annak lehetőségét sem lehet kizárni, hogy épp az E21-es mai bemutatóján jelentik be a megállapodást.

Napjainkban a Forma-1-ben a sikeres szereplés alapvető összetevője a megfelelő pénzügyi háttér, ami a jelek szerint a Lotusnál immáron rendelkezésre áll, így is akad azonban izgulnivalója az együttesnek. Niki Lauda és a Mercedes a háttérben állítólag komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy elszipkázzák az alakulat technikai igazgatóját, James Allisont: a szakember távozása súlyos veszteség lenne a Lotus számára, állítólag nem is lehet kizárni az átigazolását, de ez a lényegen nem változtat. 

Az E21-est Allison irányításával alkotta meg a stáb, ami a tavalyi produkció fényében akár garanciát is jelenthet a sikeres szereplésre.

forrás: formula.hu