Pócsik László, a 405-ös rajtszámú UNIQA Safety Car a szervezők által hivatkozott „meteorológiai armageddonról” azt mondta: a táv felénél csak annyit tapasztaltak, hogy csepeg az eső, a kiterelő pontig nem érzékelték, hogy megnövekedett volna a folyó vízszintje. „Akik végigmentek, azokon látszik, hogy saras az autó, de nem tudjuk, pontosan mi lehetett az utolsó 30 kilométeren. Az út egyébként így is autógyilkos volt, köves, tevefüves, zötyögős. Közben folyómederben is kellett lavírozni, szóval olyan nagyon nem fáj a szívünk a végéért”.
Sebestyén Sándort, a 455-ös rajtszámú Toyota pilótáját nem érte váratlanul, hogy el kellett hagyni a pályát, mint mondta, tavaly is előfordult ilyen. Elmondása szerint hisz abban, hogy a szervezők megfontolt döntést hoztak és nem vállaltak kockázatot. „A pályán jól mentünk, de sokan bent maradtak - ez mindig tudatosítja, hogy mennyire kell összpontosítani” - fogalmazott Sebestyén, aki annak is örül, hogy a Dakar felén már túl vannak, tartják a tervezett forgatókönyvet és kezd beérni a sok munka gyümölcse. „A pályán az elsődleges a célba érés, de a táborban is mindenki tudja a dolgát, szóval nagyszerűen működik a csapatmunka” - emelte ki.
A versenyző szerint senki sem tagadhatja a fáradtságot, jólesik majd a vasárnapi pihenőnap, de titkon már várja a hétfőt, a keddet és a többit, egészen vasárnapig.
A 86 kilométerre karcsúsodott szelektívet a Pócsik László – Farkas Nándor – Szaller Zoltán trió a 82. helyen teljesítette, az idejük 1 óra 24 perc 50 másodperc volt. Sebestyén Sándor és Bognár József 30 másodperccel utánuk ért be, ami a 85. helyet jelentette.
forrás: sport365.hu