Filled Under: , ,

Dakar: Lassan járj, de legalább beérsz

Komoly változások történtek az élmezőnyben mind az autósoknál, mind a motorosoknál a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali hétfői, 9. szakaszán. 


Két keréken a francia David Casteu elvesztette vezető helyét, míg az autósoknál az eddig második Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz katari, spanyol kettős szenvedett el jelentős hátrányt. 


Casteu a Tucumán és Córdoba közötti 852 km-es etapon, amelyből 593 km volt szelektív, egy szarvasmarhával ütközött, emiatt több mint kétórás hátránnyal ért célba a hétfőn győztes honfitársa, Cyril Despres mögött.

A baleset következtében összetettben a portugál Ruben Faria állt az élre, előnye több mint öt perc Despres-vel szemben.

Az autósoknál ezúttal a 2004-ben motorosként összetett győztes spanyol Nani Roma francia társával, Michel Périnnel bizonyult a leggyorsabbnak a címvédő és összetettben vezető Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret francia duó előtt. Utóbbi páros előnye közel ötvenpercesre duzzadt, ugyanis al-Attijah még nem ért célba.

A lassan járj, tovább érsz elvet követte a Sandlander Team két egysége a Dakar kilencedik szakaszán, ahol számos sietős versenytárs kiesését is megtapasztalhatták.
A leghosszabb – több mint 850 kilométeres – nap eseménytelenül telt a két magyar versenyautó legénységének. „Az az igazság, hogy ma visszavettünk a fiatalos lendületből és abszolút biztonsági autózásra törekedtünk, aminek meg is lett a gyümölcse, ugyanis a szakaszon jónéhányan megelőztek minket, de ha jól számolok, akkor egy kicsit többen estek ki előlünk, mint ahányan elmentek mellettünk” – mondta Pócsik László, a 405-ös rajtszámú UNIQA Safety Car pilótája, hozzátéve, hogy egész napjukat a visszafogottság jellemezte.


 „Arra számítottam – és ez be is jött -, hogy aki időnyomásban van a pihenőnap után, az új erőre tör és megpróbál picit gyorsabb lenni. Ez meg is hozta a büntetést, sajnos elég sokan kiestek ma”. Pócsik László arra is kitért, hogy az esőzésnek vége van Argentínában, 38 fokos, napos idő volt. „Egy kis felhőnek örültünk volna, de nem jött” – jegyezte meg.
Sebestyén Sándor, a 455-ös rajtszámú Toyota pilótája a magyar tereprally pályáihoz hasonlította a két-három hegységnyi erdős szelektívet. „Nagyon kellett összpontosítani, egy tizedmásodpercig nem figyelünk és leesünk a szakadékba. Rengeteg állat is volt – szarvasmarhák, kecskék – de szerencsére egyik sem előttünk akart átsétálni. Olyan tempót diktáltunk, ami kímélte a járművet, hiszen még jópár nap hátra van, célba akarunk érni”.

A pilóta szerint a legrosszabb a naplemente volt, alig láttak valamit az útból és egy quados is hosszú ideig porzott előttük. „A végén már sötét volt, de komolyan mondom, sokkal jobb volt akkor vezetni, mint nappal” – mondta Sebestyén.

Sebestyén Sándor és Bognár József a 79. helyen ért célba 8 óra 23 perc 31 másodperc alatt, ami 2 óra 47 perc 3 másodperccel tér el az elsőtől. A Pócsik László – Farkas Nándor – Szaller Zoltán trió 2 perc 42 másodperccel utánuk futott be. A két alakulatnak egyelőre nincs összetett eredménye.


A mezőny kedden Córdobából La Riojába hajt, a résztvevőkre 632 kilométer, benne 353 kilométeres szelektív szakasz leküzdése vár.

 9. szakasz, Tucumán-Córdoba, 852 km (593 km szelektív):

 autósok (27 célba érkező alapján):
1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini) 5:36:28 ó
2. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mini) 4:11 p hátrány
3. Orlando Terranova, Paulo Fiuza (argentin, portugál, BMW) 6:54 p h.


összetettben:
1. Peterhansel, Cottret 24:11:43 ó
2. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 49:31
3. Leonyid Novickij, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 56:03 p h. 


motorosok:
1. Cyril Despres (francia, KTM) 5:41:36 ó
2. Joan Barreda (spanyol, Husqvarna) 4:03 p hátrány
3. Alessandro Botturi (olasz, Husqvarna) 5:14 p h.


összetettben:
1. Ruben Faria (portugál, KTM) 25:57:12 ó
2. Despres 5:23 p hátrány
3. Francisco Chaleco López (chilei, KTM) 9:03 p h.


 forrás: MTI