Brawn: Maradok a Mercedesnél

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn elmondta, nem távozik az alakulattól és addig marad, ameddig szeretne. 


Folyamatos találgatás folyik a Mercedes menedzsmentjének felépítéséről, miután az új autósport vezető, Toto Wolff megérkezett és a pletykák szerint Paddy Lowe is átszerződik a McLarentől, Brawn kárára.

Brawn tudja, hogy a McLaren jelenlegi műszaki igazgatójával a csapat kapcsolatba lépett, de hozzátette, ez része volt egy "öröklési tervnek" amennyiben úgy dönt, távozik a csapattól.
"Pontosan ismerem a helyzetet. A Mercedes hosszú távú elkötelezettséget szeretne. És nyilvánvalóan szeretném tudni, hogyan állnak a dolgok, mielőtt utoljára hosszú távra elkötelezem magam. Így néhány dolgot a helyére kell tenni. Hasonlít a helyzet, mint amikor a Ferrarinál voltam. Amikor úgy döntöttem, befejezem a munkát nálunk egy tervet készítettünk és ennek én is része voltam, beszéltem Paddy-vel, ismerjük a helyzetet. Ahogy minden más esetében az életben, ha izgatottak vagyunk az iránt, amit teszünk, akkor folytatni akarjuk vele a munkát. Ezt szeretném én is."


A szakember cáfolta, hogy Niki Lauda és Toto Wolff jelenléte megzavarná a Mercedes működését.
"Én vagyok a csapafőnök. Én felelek a sportért, a műszaki és versenyzési dolgokért. Van egy másik része az üzletnek és ebbe nem akarok beleszólni - a kereskedelmi tevékenységek -, amelyet Toto végez majd, ezzel egészíti ki az én munkámat. De mindenki tudja, az egyetlen módja a csapat működtetésének, hogy egy felelős legyen és az én leszek."

Brawn elmondta, a Mercedes első három nehéz Formula-1-es szezonja csak elszántabbá tette, szeretne addig maradni, amíg a csapat versenyképes nem lesz.

"Korábban elmondtam, a problémák valójában a legnagyobb motiváló tényezők. Volt néhány rossz évünk és ez még keményebbé tett, szeretném, ha minden jól menne. Michael visszavonulásának közeledtével és azzal a tudattal, hogy ez elkerülhetetlen egy Lewis kaliberű pilóta megszerzése előnyös volt számomra, a csapatnak, mindenkinek."

A szakember beismerte, nagy volt a veszélye annak, hogy az izgatottság elvonja a figyelmet.

"Szeretném, ha a kollégák koncentráltak maradnának, a lehető legjobb munkát végeznék a következő szezonban. Óriási a bizsergés a szezont illetően. És ezt szeretnénk fenntartani."



forrás: f1hungary.fw.hu