A Hondában nagy lehetőség rejlik


Michelisz Norbert gyári Hondával száguld tovább. A himesházi pilótának, akit tavaly a túraautó-világbajnokság privát bajnokává koronáztak, nagy álma vált valóra ezzel, hiszen új távlatok nyíltak meg előtte, valamint csapata, a Zengő Motorsport előtt.

És nem kell őt félteni a gyári nagymenőktől – a szerződésben kikötötték: nincs csapatutasítás. 

– Boldog? 
– Nagyon! Bár nagyon szerettem a BMW-t, elérkezettnek láttam az időt a váltásra, mert már elkezdtük látni a régi autónk technikai korlátait, miközben a Hondában nagyon nagy lehetőség rejlik.

– Mikor kezdődtek a tárgyalások? 
– Novemberben, az évzáró versenyen már voltak tapogatózó beszélgetések, de akkor még azt gondoltam, nagyobb az esélye a BMW-s folytatásnak. Az utóbbi napokban aztán felgyorsultak az események, és bár viszonylag későn, de megszületett a döntés, hogy Hondával folytatjuk.

– Mikorra lesz kész az autója? 
– Március elejére, de ez nem jelenti azt, hogy addig nem is ülök Hondában. Február közepe-vége felé kipróbálhatom az autót, csak az még nem az enyém lesz. A sajátomat valószínűleg az első versenyhétvégén vezethetem először.

– Mit takar a gyakorlatban a gyári háttér? 
– A felállás ugyanaz marad, mint volt, vagyis a Zengő Motorsporttal versenyzek továbbra is.

– Vagyis? 
– A csapat bérli az autót, de a fiúk már ott lesznek mellette a születésétől fogva, vagyis minden porcikáját ismerik. A gyári csapattól egyrészt kapunk valamennyi támogatást, másrészt a versenyhelyszíneken is segítenek, ha kell, harmadrészt megkapjuk ugyanazokat a fejlesztéseket, mint a gyári versenyzők, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, és megosztjuk egymással a beállításokkal kapcsolatos adatokat is.

– Ami azt jelenti, hogy...
– A gyári pilótákhoz képest abban lesz más a helyzetünk, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos költségeket nekünk kell előteremtenünk, de azért örülök nagyon, mert mindig is gyári csapat mellett akartam kikötni, s bár még most sem vagyok száz százalékig gyári pilóta, ugyanazzal a technikával versenyezhetek, mint a legjobb gyári pilóták, s ez mindenképp lépés abba az irányba, ahová szeretnék eljutni. 


– A szurkolók már most aggódnak, hogy esetleg alá kell majd vetnie magát a Honda érdekeinek, hogy el kell engednie Tarquinit és Monteirót. Beszéltek erről a tárgyalások során? 
– Persze, ez volt az egyik első feltétel, amelyet Zengő Zolival leszögeztünk: hogy nincs csapatutasítás. Természetesen eljutunk majd az évnek abban a szakaszába, amikor a világbajnoki címért folyik a küzdelem, akkor nyilván össze kell játszani a csapattársakkal, de ez így normális. Szezon közben azonban mindenki vívja a maga csatáit – ez a megállapodás.