Charlie Whiting szerint a rajongóknak nem fog hiányozni 2014-ben a jelenlegi 2.4 literes V8-as szívómotorok hangja, mert az új V6-os turbóknak is fantasztikus hangjuk lesz.
Az elmúlt 24 évben a Formula-1 rajongói a V12-es, a V10-es és a V8-as szívómotorok fülsiketítő hangjához szoktak hozzá, 2014-től azonban az alacsonyabb fordulatszámon dolgozó 1.6 literes V6-os turbómotorok hangjával kell majd megbarátkozniuk.
Sokak szerint a hangok miatt sok rajongó elfordul majd az F1-től, Charlie Whiting azonban nem ért egyet ezekkel a véleményekkel.
„Azt hiszem, hogy az emberek elég gyorsan hozzá fognak szokni” – nyilatkozta Whiting az F1-es újságírónak, Peter Windsornak. „Őszintén, ha visszagondolok a négyhengeres BMW-re a Brabham-es időkbe, akkor az csak 11 000 forgott még is jó volt a hangja.
És az új motorok sem lesznek csöndesek. A hang más lesz, de úgy gondolom, hogy ezt az emberek gyorsan megszokják majd.”
Whiting, aki tulajdonképpen a nagydíjak összes biztonsági és technikai kérdéséért felel az FIA-nál elismeri, hogy ő bizony már alig várja a 2014-től érkező jelentős szabályváltozást. „Ez egy nagy kihívás lesz. Egy nagyon nagy kihívás a motor gyártók számára.
Én már alig várom, hogy láthassam a motorokat futni, hogy milyen bonyolult, milyen okos szerkezeteket alkotnak.
Egy biztos, hogy ezek a motorok nagyon high-tech erőforrások lesznek.”
Sokak szerint a hangok miatt sok rajongó elfordul majd az F1-től, Charlie Whiting azonban nem ért egyet ezekkel a véleményekkel.
„Azt hiszem, hogy az emberek elég gyorsan hozzá fognak szokni” – nyilatkozta Whiting az F1-es újságírónak, Peter Windsornak. „Őszintén, ha visszagondolok a négyhengeres BMW-re a Brabham-es időkbe, akkor az csak 11 000 forgott még is jó volt a hangja.
És az új motorok sem lesznek csöndesek. A hang más lesz, de úgy gondolom, hogy ezt az emberek gyorsan megszokják majd.”
Whiting, aki tulajdonképpen a nagydíjak összes biztonsági és technikai kérdéséért felel az FIA-nál elismeri, hogy ő bizony már alig várja a 2014-től érkező jelentős szabályváltozást. „Ez egy nagy kihívás lesz. Egy nagyon nagy kihívás a motor gyártók számára.
Én már alig várom, hogy láthassam a motorokat futni, hogy milyen bonyolult, milyen okos szerkezeteket alkotnak.
Egy biztos, hogy ezek a motorok nagyon high-tech erőforrások lesznek.”
forrás: formula.hu