Lorenzo nem fél senkitől

Jorge Lorenzo még közvetlenül karácsony előtt, a Nolan év végi ünnepségén adott interjút gpone.com-nak. 


A spanyol pilótát nem mellesleg elbúcsúztatta a Nolan, hiszen a regnáló világbajnok jövőre már nem X-lite sisakban fog versenyezni. 


- A második királykategóriás vb-címeddel kapcsolatban másként érzel, mint az elsővel?
- Minden egyes bajnoki cím más, a pilótáknak pedig a legnagyobb géposztályban szerzett vb-arany jelenti a csúcsot és a fő célt. Az első alkalom jóval érzelmesebb, hiszen akkor történik meg az emberrel életében először. Sok múlik viszont azon is, hogy mennyire nehéz győzni.


- Az utóbbi akkor jobb volt?
- Így is mondhatjuk. Az előzőhöz képest később nyertem meg a szezon során, az ilyen dolgokat pedig egyre inkább értékeli az ember.


- Néhányan kritikákkal illetek a szezon végén, miszerint túl konzervatív vagy. Te erre miként reagálnál?
- Egyáltalán nem voltam könnyű helyzetben és nekem elhihetik, hogy nem mentem lassan. Az utolsó öt versenyen például egyetlen másik Yamaha sem zárt előttem, pedig azokon a gépeken is gyors pilóták ültek. Mindig a második helyen értem célba Dani mögött, aki úgy ment, mint akinek nincsen veszíteni valója. Mindezt egyébként egy igen jó és egyben erős motoron tette. Ezen felül ne feledkezzünk meg róla, hogy a világbajnoki címért harcoltam, vagyis az volt a cél, hogy az első helyen zárjak.


- Aggódsz amiatt, hogy eddig csak esőben tudtál tesztelni?
- Csak egy kicsit. Jelen pillanatban nem érzek magamon nyomást, mivel sikerült megvalósítanom az álmomat. Kétszer nyertem bajnokságot a 250-ben és most már a MotoGP-ben is. A kelleténél nem aggódok jobban, mivel tudom, hogy a Yamaha olyan keményen dolgozik, mint ahogyan én azt a pályán tettem. Nem kérhetek többet egy olyan gyártól, amely már így is 110%-ot nyújtott nekem.


- Lehetséges egyáltalán, hogy a te és Rossi visszajelzései hiányában dolgozzanak a 2013-as motoron?
- Nehezebb dolguk van. Ha Valenciában és Aragónban sikerült volna több kört megtennünk, akkor a mérnököknek könnyebb lenne.


- Mi fog változni a Yamahánál Rossi visszatérésével? Van, aki szerint ő egy problémás csapattárs.
- Szerintem nem így van. Kilenc világbajnoki címet és több mint száz futamot nyert, a médiával szemben pedig igen karizmatikus. Én mindig a dolgok pozitív oldalát nézem. Amikor megérkeztem a MotoGP-be, akkor mindenkit nagyon tiszteltem, azonban senkitől sem féltem. Azonnal megpróbáltam nyerni. Nem aggódtam a csapattársam miatt, csakis kizárólag magammal és azzal foglalkoztam, hogy jól teljesítsek. Jelenleg sokkal jobb helyzetben vagyok, mint 2008-ban. Jóval pozitívabban látom a dolgokat.



- Kitől félsz jobban? Marquez vagy Valentino?
- Úgy vélem, hogy a félelem nem a legmegfelelőbb szó, emellett pedig nem lehet előre tudni, hogy melyikük lesz gyorsabb. Sok múlik a motorokon is, vagyis, hogy a Honda, vagy a Yamaha készít jobb versenygépet.


- Valóban Pedrosa a vb-cím fő esélyese, ahogyan Marquez is mondta?
- Ez rengeteg tényezőtől függ, amelyek közül a motor az első és legfontosabb.


- A tél folyamán részt vettél pár autóversenyen. Gondolkozol esetleg négykerekű versenyzői karrierben?
- Amennyiben a jövőben autóval fogok versenyezni, akkor azt csak az élvezet kedvéért teszem majd. Nem tudok ugyanis azokkal a srácokkal harcolni, akik már kisgyerek koruk óta gokartoznak és óriási tapasztalatuk van. Ez legalább olyan lenne, mintha ők próbálnának meg győzni a MotoGP-ben. Egyszerűen lehetetlen.


- Mit szeretnél karácsonyra?
- Egészséget a családomnak, barátaimnak és magamnak. Természetesen jó lenne egy újabb bajnoki címet nyerni, azonban ez nem olyan dolog, amit az ember csak úgy kér karácsonyra. Az ilyesmiért komolyan meg kell küzdeni.


forrás: P1race.hu