A McLaren reméli, nem lesznek újabb bakik a bokszban

A McLaren Mercedes Formula-1-es csapatánál optimistán várják a hétvégi Brit Nagydíjat, Sam Michael sportigazgató szerint ugyanis minden szükséges változtatást elvégeztek annak érdekében, hogy ne ismétlődjenek meg azok a bokszutcai problémák, melyek korábban hátráltatták a wokingi gárdát.


A brit alakulatnál legutóbb az első emelő hibája okozott gondot, mely miatt Lewis Hamilton bő 10 másodpercet veszített el második kerékcseréje során.

Sam Michael, az istálló sportigazgatója elárulta, változtattak az első emelő tervezésén, így bíznak abban, nem lesznek újabb problémák az eszközzel.

„Sikerült azonosítanunk a valenciai problémát, és hogy miért romlott el az eszköz, Silverstone-ra pedig módosítottunk is a tervezésen” – magyarázta a szakember. „Hétfőn 800 kerékcserét hajtottunk végre az emelővel, és egyáltalán nem voltak problémák. Egy versenyhétvégén nagyjából 50 kerékcserét hajtunk végre a szabadedzésekkel együtt, szóval gyakorlatilag 16 versenyhétvégét szimuláltunk hétfőn.”

„Tehát úgy hisszük, hogy megoldottuk a gondot, de legalábbis jó munkát végeztünk azzal, hogy átterveztük az emelőt. Ha ott leszünk, és mégis probléma lesz vele, akkor is elmondhatjuk, hogy amit lehetett, azt megtettük.”

Az új emelőrendszert egyébként a McLaren az idei évben vezette be, és bár a brit istálló a Formula-1 történetének leggyorsabb kerékcseréjét (2,6 mp) produkálta az Európa Nagydíjon, Michael ragaszkodik hozzá, nem a sebességre, sokkal inkább a következetességre törekszenek.

„Rövid idő alatt sok új elemet vezettünk be, mint például a bokszutcai jelzőlámpát, a gyorsemelőt, illetve az újfajta kerékanyát. Olykor előfordul, hogy rosszul sülnek el a dolgok, és velünk is pontosan ez történt Valenciában. Ha megnézzük a többi csapatot, melyek korábban vezették be ezeket az eszközöket, láthatjuk, hogy hasonló problémáik voltak, és néhányan közülük még mindig küszködnek.”

„Itt van például a Red Bull, mely csapat Montrealban a jobb első kerékkel bajlódott. A Ferrari Valenciában nem cserélte le a jobb elsőt, amikor [Felipe] Massa autóján lecserélték az első szárnyat. A Mercedesnek továbbra is gondjai vannak a kerékanyával. Szóval nem mi vagyunk az egyetlenek, akik ilyen gondokkal küszködnek.”

„A célunk mindig is a következetesség volt, és minden új technológiát ennek javítása céljából vezettünk be, nem pedig azért, hogy gyorsítsunk a kerékcseréken.”

forrás: híradó.hu