Mégsem a Safety Car okozta Vettel és Grosjean kiesését

A Renault megerősítette, hogy a generátor túlmelegedése okozta Sebastian Vettel és Romain Grosjean kiesését az Európai Nagydíjon, de a hiba pontos okát továbbra sem tudják.
A Red Bull és a Lotus motorszállítója, a Renault megerősítette, hogy a generátor túlmelegedése okozta Sebastian Vettel és Romain Grosjean kiesését a múlt hétvégi Európa Nagydíjon. A franciák a versenyt követő napokban alapos vizsgálatnak vetették alá a két meghibásodott motort, azt azonban nem tudták kideríteni, mi okozta a túlmelegedést. Az erőforrásokat ezért tovább vizsgálják.

"Alaposan ellenőriztük az alkatrészeket, de egyelőre úgy tűnik, a meghibásodásnak nem voltak nyilvánvaló okai. További teszteket folytatunk Viryben, a tesztpadon, ahol a versenykörülményeket szimulálva újabb ellenőrzéseket végzünk" - nyilatkozta a Renault Sport helyettes ügyvezető igazgatója, Rob White.

Vettel nagy előnnyel vezette a versenyt, amikor a 29. körben a pályára küldték a Safety Cart. Először azt gyanították, a Red Bull motorja a biztonsági autó mögött megtett körök alatt melegedethetett túl, de White cáfolta ezeket a feltételezéseket.
"Bizonyítékunk van arra, hogy Sebastian autója már a Safety Car beküldése előtt is mutatott a túlmelegedésre utaló jeleket. A lassabb tempó egy kicsit meg is növelte a motor élettartamát" - jelentette ki. "Amikor Sebastian ismét versenytempóban autózott, újra felmerült a probléma, és tudjuk, mi lett ennek az eredménye. Romain esetében hirtelen keletkezett a probléma, pár körrel a Safety Car kiállása után."

Bár a hiba pontos okát nem tudják, a Renault a silverstone-i verseny előtt módosításokat végezhetnek a generátoron. "Több megoldásra is gondoltunk" - ecsetelte White. "Az egyik lehetőség az, hogy Silverstone-ban minden ügyfelünk új generátorokat kap, vagy pedig egy enyhén módosított verziót."

"Az is előfordulhat, hogy visszatérünk a 2011-ben használt változathoz. A csapatokkal együtt dolgozunk azon, hogy bevezessünk néhány új megoldást, amivel a hűtést segíthetjük. A motorvezérlést is átprogramozhatjuk, hogy kevésbé legyen megterhelő" - tette hozzá.
forrás: f1hirek.hu