Mivel a 2013-as év egy átmeneti szezon lesz, a csapatok nem sok újdonsággal fognak szolgálni, így a McLaren egyetlen nagy dobása lehet az első tengelyen alkalmazott pull-rod.
A szezon első felében a pull-rod felfüggesztést kiáltották ki az F2012 egyik gyenge pontjának, mondván, hogy az túl komplikált és nehezen szerelhető – ráadásul nem hozza a várt eredményt. Azóta már két futamot is nyert az F2012, hasonlóan az RB8-hoz.
Ezzel szemben a legfrissebb pletykák szerint a McLaren készen áll rá, hogy az MP4-28-as pull-rodot kapjon az első kerekeknél. A hírek alapján Lowe nagyon ráállt az F2012 első részének tanulmányozására, hogy megfelelő következtetét tudjon levonni a 2013-as évre vonatkozóan.
A McLarennek azért jönne jól a pull-rod, mert azzal magasabban lehet tartani az autó orrát, így több hely marad az orrész alatt, és ennek következtében több levegőt lehetne elvezetni a diffúzorhoz. Utóbbi gondot okoz idén Wokingban, és ezért döntött úgy az istálló, hogy az esztétikus orrkúpot mégis megemeli, és egy enyhe törést tettek bele a Spanyol Nagydíjra.
A Marca még azt is megemlíti, hogy a 2014-ben lépő új motorformula miatt a következő szezon egy átmeneti év lesz szigorú szabályokkal és megszorításokkal, így az istállóknak nem sok mozgásterük marad a kísérletezésre, és ezért (is) elképzelhető, hogy a McLaren lemásolja a Ferrari első futóművét.
forrás: f1-live.hu