Mosolyszünet Räikkönen és a Lotus között

Bár nagyon jól kezdődött Kimi Räikkönen és a Lotus-istálló idénye, a Monacói Nagydíjon mosolyszünet állt be a finn pilóta és csapata között – az ok Räikkönen krónikus kormányproblémája volt, amely miatt nem volt hajlandó vezetni az autót a csütörtöki első szabadedzésen. Az elszalasztott másfél óra érezhető hatással volt Räikkönen további hétvégéjére, a finn kedvetlenül és lassan vezetett, a hozzá képest villámgyors Romain Grosjean rajtbalesete után a Lotus (amelyet előzetesen a futam fő esélyesének tartottak) pont nélkül maradt a hercegségben.


A Lotusnál már az első futam óta problémát okoz a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen különleges kormánymű iránti igénye, az istálló több versenyhétvégén is órákat töltött azzal, hogy kielégítse a rendkívül kifinomult eszközre vágyó Räikkönen igényeit. A Bahreini Nagydíjon a 2., Spanyolországban a 3. helyen célba érő versenyző gondjai a jelek szerint megoldódtak, de Monacóban kiderült, mégsincs közel a cél.


A történtekre a brit Sky Sports derített fényt.


A csapat ugyanis három héten keresztül fejlesztette Räikkönen számára a kifejezetten Monte-Carlóba való speciális, különösen érzékeny kormányművet, amelyre azonban Räikkönen az első köre után azt mondta, teljesen használhatatlan, és nem hajlandó vele még egy kört megtenni. A csapat győzködte, hogy legalább az első másfél órát bírja ki, hátha tudnak vele kezdeni valamit, majd ha mégsem járnak sikerrel, a két szabadedzés közötti kétórás szünetben kicserélik – a módosítás ugyanis több mint másfél órás művelet.


Kimi erről hallani sem akart, azonnali cserét kért, amire duplán ráfázott, mert a délutáni edzést elmosta az eső, és ő az idény egyik legnehezebb versenyének első napját néhány hasznos körrel abszolválta. Emellett magára haragította a szerelőket, akik nem vették jó néven a versenyző „háláját". Ezek a szakemberek ugyanis korábban Fernando Alonsóval és Robert Kubicával dolgoztak együtt, akikről elképzelhetetlen volt, hogy így lefitymálják mások munkáját, és ne tudják pontosan elmondani, mire van szükségük.


Ám Kimi az Kimi – sokan pont ezért szeretik, a Ferrari pedig éppen az ilyen passzivitása és kedveszegettsége miatt vált meg tőle 2009 végén.
Az eredmény ismert, Räikkönen az időmérőn simán kikapott csapattársától, Grosjeantól, a versenyen pedig hiába úszta meg a rajtot, végül a mezőny egyik leglassabb pilótája lett, és esélye sem volt a pontszerzésre.


A csapat ezen felül elkezdett aggódni amiatt, hogy az autó túlságosan érzékeny az időjárási körülmények változására, és hűvösebb időben, amikor nem „égeti” a nap az aszfaltot, nem versenyképesek az autói – nem véletlen, hogy Bahreinben volt a legerősebb az E20-as.


Eric Boullier csapatfőnökre most vár F1-es pályafutása egyik legfontosabb feladata: el kell hitetnie Räikkönennel, hogy mégis van esélye a világbajnoki címre és a futamgyőzelmekre, nehogy végleg elmenjen a kedve, miközben a szerelőket is meg kell győznie, hogy a történtek ellenére minden egyes munkával eltöltött órájuknak van értelme.


A jövő héten Kanadában megtehetik az első lépést a jókedvre derítés felé.


Forrás: NSO.hu