A kvalifikáció első szakaszában szokás szerint az volt a kérdés, hogy a szokásos hatos (a Caterham, a Marussia és a HRT versenyzői) mellett ki lesz az, aki nem folytathatja az időmérő edzést. Nos, a kérdésre hamar választ kaptunk, a tavalyi monacói versenyen is nagyot bukó Pérez ugyanis az alagút utáni pályaszakasz egyik sikánjában falhoz csapta Sauberét – ezzel pedig számára rövid úton véget is ért az edzés. A folytatásban már inkább erőfelmérő jelleggel körözgettek a csapatok, Schumcaher és Rosberg is nagyon erős volt a Mercedes-szel, csakúgy, mint a lágy gumikon mindenki másnál gyorsabb Grosjean a Lotus-szal. A Q1-et azonban a szuperlágy abroncsokat is bevető Hülkenberg-Kobajasi kettős zárta az élen, a menők közül viszont Vettel és Räikkönen is kénytelen volt egy-egy szettet elhasználni a gyorsabb gumikeverékből.
A második szakaszban aztán már elszabadult a pokol, Massa például egyedüliként jutott 1:15-ön belülre, de a két Mercedes és Maldonado is parádézott, csakúgy, mint Webber a Red Bull-lal. Sebastian Vettel ezzel szemben csak szenvedett, a rádióban folyamatosan arra panaszkodott a csapatnak, hogy az autója ugrál, pattog, szemmel láthatóan nem sikerült eltalálnia a beállításokat a mérnöki gárdának.
Az etap kellemetlen meglepetését a Lotusok szolgáltatták, Romain Grosjean és Kimi Räikkönen a szuperlágy abroncsokon már korántsem tűnt olyan félelmetesnek, mint a Q1-ben, mindkettejüknek jócskán kellett izgulni a továbbjutás miatt – végül a 8. és 10. helyen surrantak tovább. Hamilton és Alonso tartotta magát a középmezőnyben, Buttonnak viszont esélye sem volt továbbmenni, tizenharmadik rajthelye masszív csalódás.
Forrás: hatharom.hu