Ezért hagyja abba Casey Stoner!

Mindenki azt találgatja, miért dönthetett 26 évesen a visszavonulás mellett a Moto GP kétszeres világbajnoka, a királykategória pontversenyének aktuális vezetője. Az ausztrál Casey Stoner a le mansi versenyhétvégét megelőző, csütörtöki sajtótájékoztatóan sokkolta bejelentésével a sajtót és a motorsport világát, majd részletesen is nyilatkozott. Nagyon ritka, hogy valaki tényleg a csúcson hagyja abba, a legutóbb a sílövészetben akadt erre példa: a német Magdalena Neuner 25 évesen köszönt el a profi sporttól.

Stoner 2001-től tagja a gyorsaságimotoros világbajnokság mezőnyének, 2006-os Moto-GP debütálása óta 35 Nagydíjat nyert, annyit, mint senki más. 2007-ben első ducatis évében rögtön világbajnok lett, s tavaly immár Hondával is az élen zárta az összetettet. A három kategóriában összesen 42 futamgyőzelemmel és 39 pole pozícióval rendelkezik, és ezt még 12 GP-n van lehetősége növelni.

Az ausztrál bejelentése után részletesen nyilatkozott az újságíróknak a döntés hátteréről, minden kérdésre készésgesen válaszolt.

Elsősorban azzal indokolt, nem élvezi már a motorozást, nincs meg benne a tűz. Ennek egyik oka lehet, hogy nehezen emésztette meg a sok kritikát a vetélytársak, és a sajtó részéről, amit az évek során kapott (például amikor egy évet kihagyott rejtélyes betegsége, laktózintoleranciája miatt). Másrészt úgy van vele, nem a jó irnyba mennek a dolgok a sorozatban: nem örül a CRT csapatok indulásának: a kezdők lényegesen lassabb tempójában komoly biztonsági veszélyeket lát.

"Ez már nem az a bajnokság, amibe beleszerettem. Sok oka van annak, hogy abbahagyom, de a legfőbb, hogy már nem tudom szenvedélyesen csinálni. Ezt a szezont még vállalom, de hiba lett volna úgy folytatni, hogy nem tudok beleadni 110 százalékot. Nem lett volna fair a Hondával, és a csapattal szemben. A tehetség elvesztegetése lenne? Szerintem egy élet veszett volna kárba, ha tovább csinálom. Váltanom kell."

"Fantasztikus pályafutás, fantasztikus győzelmek vannak mögöttem, de már 2007-ben úgy éreztem, hogy elértem a célom. Fiatalon arról álmodozol, hogy mindent megnyerj, akár több vébécímet, de a valóságban egy kicsit másképp van, én legalábbis nem vágyom már erre. De egy pillanatra sem álltam le. Nem érdekes, hogy sok kritikát kaptam, bukások, és sok minden más miatt, ezek megkönnyítették a döntésemet" - nyilatkozta Stoner, aki többet akar lenni családjával, nemrégiben született kislányával.

Forrás: sport365.hu