A Zengő Motorsport két versenyzője, Michelisz Norbert és Wéber Gábor a Hungaroringen készült a hétvégére, ott találkoztunk velük.
Hatalmas várakozásokkal látogattunk ki a mogyoródi pályára, hiszen amióta Norbiék a WTCC sorozatban indulnak, idehaza vajmi keveset lehet őket látni, főleg tesztelés alkalmával. Az első meglepetés akkor ért minket, amikor a narancssárga-fekete BMW után érdeklődve azt a választ kaptuk, hogy a 320 TC-t ezúttal hiába keressük, a második pedig akkor amikor megtapasztalhattuk, hogy a két "sztárpilóta" mennyire közvetlen.
„A versenyautóval azokon a pályákon, ahol versenyt is rendeznek nem lehet menni, így más autóval kell tesztelni, de ezek az autók is hasonló köridőkre képesek – adott betekintést a kulisszák mögé Michelisz Norbert. A teszt azért is volt fontos, mert a Hungaroring egyes részeit újra aszfaltozták, így első kézből kapunk visszajelzést, hogy milyen is a pálya új része.”
„Olyan ez, mint a kerékpározás, itt a „Ringen” egy kör után minden ugyan úgy ment, mint általában” – vette át a szót Wéber Gábor, aki ezzel szerette volna rögtön megnyugtatni azokat, akik úgy gondolják, hogy a marokkói futam kihagyása miatt esetleg a pilóta kiesett a ritmusból.
„Nagyon jó volt ez a kis gyakorlás, hiszen ez segített abban, hogy felvegyük a ritmust. Én régen mentem itt Mogyoródon nagyon. Norbi tavaly én két éve, tehát attól függetlenül, hogy nagyon sokat versenyeztünk itt egykoron, a nemzetközi viadalok miatt jó ideje nem álltunk rajthoz éles versenyen a Hungaroringen. Azért volt fontos ez a félórás edzés, mert amikor majd eljön a magyar versenyhétvége, akkor mi már rögtön az első körben támadni tudjuk a pályát, ezek pedig tizedekben mérhető különbségek, melyek mondanom sem kell óriási jelentőséggel bírnak. A másik, amiért fontos, hogy a beállítások, ha esetleg rossz irányban mennek el, akkor neked nem azzal kell foglalkoznod, hogy megszokd még a pályát, hanem rögtön foglalkozhatsz a mérnökökkel együtt az autóval és nem kell még azzal is bajlódnod, hogy a komfortérzetedet növeld a pályán. Meg persze a legfontosabb az, hogy azért ezek az autók – márkákon belül – nagyon egyformák, így meg azért egy kicsi előnyt tudunk szerezni a márkatársakkal szemben.”
Az idény, magyar szempontból leginkább várt versenyéig, a Magyar Nagydíjig már csak 10 nap van hátra, ám futamok nélkül ezen a hétvégén sem marad a WTCC-t szerető közönség. A mezőny ezúttal Szlovákiában versenyzik, mégpedig egy olyan pályán, amelyen korábban még nem rendeztek túraautó futamot.
„A szlovákiai hétvégével kapcsolatban nagyon nehéz megmondani, hogy mit várok hiszen a mezőny először látogat el erre a pályára, éppen ezért nagyon nehéz megsaccolni, hogy milyenek lesznek az erőviszonyok – kezdte Norbi a hétvégi versennyel kapcsolatos beharangozóját. Mint minden pályára, úgy a Slovakiaringre is azzal a szándékkal látogatok el, hogy mindkét futamon az első 10-ben legyek, tehát pontot szerezzek. Első ránézésre a pálya vonalvezetése erre lehetőséget is fog adni, úgy hogy a célkitűzés az, hogy mindkét futamon az első 10-ben legyünk, de kis szerencsével és egy jó rajttal a második futamon még akár az első 5-be is megérkezhetünk.”
A Zengő Motorsport két versenyzője bizakodó a szlovákiai hétvégével kapcsolatban, hiszen mint mondták a pálya vonalvezetése hasonlít a valenciai, vagy akár a brnói pálya vonalára, ahol a BMW-k általában jól szoktak menni.
A Slovakiaring amúgy Győrtől mindössze 50 kilométerre található, így remélhetőleg nagyszámú magyar közönség buzdítja majd Norbiékat a futamon, ezzel teremtve meg a hazai pálya hangulatát, egyúttal "bemelegítést" tartva a soron következő hungaroringi hétvégére.
A világbajnoki pontversenyben három forduló után Michelisz Norbert 26 ponttal a 9. pozícióban áll, a Yokohama Drivers' Trophy értékelésben 32 ponttal negyedik a rangsorban 19 pont hátránnyal, az élen álló Pepe Oriola mögött. Wéber Gábor az eddigi három hétvége közül kettőn vett részt, az első világbajnoki pont még várat magára, a független versenyzők között három egységgel a 10. helyen áll.
A hétvége menetrendje:
Április 14, szombat:
09:45-10:15 Első szabadedzés
12:30-13:00 Második szabadedzés
15:00-15:35 Időmérő edzés
Április 15, vasárnap:
08:45-09:00 Bemelegítő edzés
14:20- Első futam (10 kör)
15:35- Második Futam (10 kör)
forrás: molcsapat.hu