2015-től alaposan megújul a WTCC

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szerint az autósportokban általánosságban véve széleskörű változtatásokra van szükség, amik a túraautó-világbajnokságot, a WTCC-t sem kerülhetik el. 

A jelentősen megújuló széria mezőnye 2015-ben csaphat majd össze először az új feltételek mellett. 

„A világ folyamatosan változik, és ezzel egész egyszerűen a motorsportnak is lépést kell tartania”- adta ki a közeljövőre vonatkozó vezényszót Jean Todt FIA-elnök, akit a Motorsport-Total.com idézett.

„2015-től a túraautó-világbajnokságban is új technológiákat kell csatasorba állítanunk, ez egyébként minden versenysorozatra érvényes. Igazából a motorsportnak a megújítási hullámban egy lépéssel meg kellene haladnia korát, és ez most így is lesz”- mondta a francia, aki szerint az illetékesek már javában dolgoznak azon, hogy megalkossák a megfelelő szabályrendszert a túraautó-vb-vel kapcsolatban is. A tervek szerint 2015-től merőben új előírásokkal rajtol majd el WTCC-idény, ami várhatóan látványosabb és izgalmas lesz a nézők számára.

Az új technológiák alkalmazásában az autósportok csúcskategóriájának tartott Forma-1 élen jár, ott már évek óta használják például a KERS néven ismertté vált energia-visszanyerő rendszert, de a hosszú távú versenyek autóiban is vannak már hibrid-rendszerek. Hasonló megoldásokat nyilvánvalóan hamarosan a többi szériában is bevezetnek majd.

A Todt szavait is idéző német szakportál hónapokkal korábban már beszámolt arról, hogy várhatóan milyen változásokra lehet majd számítani a WTCC kapcsán. A sorozat első embere, Marcello Lotti úgy nyilatkozott, hogy a túraautó-világbajnokság a jövőben is a szériaautók versenye lesz, de növelik majd az autók teljesítményét, így reagálva azokra a kritikákra, amelyek a „lassúság” miatt ostorozzák a sorozatot. Az autók külalakja a mostaninál sokkal inkább „versenyautósabb” lesz, amit módosított aerodinamikával, valószínűleg agresszívebb első résszel és sokkal látványosabb hátsó szárnyakkal érnek majd el.

Konkrétumok egyelőre természetesen még nincsenek, de egy biztos, az új szabályok a mezőny összetételét is befolyásolják majd. A BMW-nél például még nem döntöttek arról, hogy a most használt 320 TC modellnek lesz-e újabb generációja a WTCC-ben. 
forrás:  p1race.hu / írta: Csapi Gábor