A posta munkatársai olvassák le a Tigáz mérőóráit

A posta munkatársai végzik a gázmérők leolvasását a Tiszántúli Gázszolgáltató (Tigáz) Zrt. szolgáltatási területén február 1-jétől a Tigáz Csoport és a Magyar Posta együttműködési megállapodása alapján - jelentették be kedden Budapesten.   

A Magyar Posta Zrt. kettő plusz egy évre nyerte el a megbízást a Tigáz teljes szolgáltatási területén - mondta Molnár Róbert, a posta üzletágvezetője a sajtótájékoztatón.

A Tigáz 2007 óta alvállalkozóval végezteti a leolvasást, a kiírt pályázatra most a Magyar Posta adta a legjobb ajánlatot - közölte Holyevácz Csaba, a Tigáz ügyfélkapcsolati igazgatója. Hozzátette: a leolvasás rendje is megváltozik, a pontosabb elszámolás érdekében a kötelező egyszeri helyett évente háromszor rögzítik majd az adatokat a lakossági fogyasztóknál. 

A szolgáltatás díja az előre tervezett költségkereten belül maradt, a számok nem publikusak, és az évi háromszori leolvasás miatt nem is összehasonlíthatóak a korábbiakkal - fogalmazott az ügyfélkapcsolati igazgató.

A részletekről szólva Holyevácz Csaba elmondta: összesen 1,1 millió gázmérőről van szó.

A fogyasztók szempontjából csak a gázmérőt leolvasó személye jelent változást. Az éves és a számlázás alapjául szolgáló leolvasások ütemezésén a Tigáz nem változtat. A leolvasásnál a postai munkatársak nemcsak a mérőállást rögzítik, hanem dokumentálják a fogyasztási helyet is, digitális fényképet készítenek a gázmérőről.

Azoknak a fogyasztóknak, akik a havi diktálást választják, az eddigi gyakorlatnak megfelelően havonta kell elküldeniük a pontos mérőállást.

A Magyar Posta számára fontos stratégiai cél a szolgáltatási körök bővítése és a kapacitások kihasználása - emelte ki Molnár Róbert.

A Tigáz szolgáltatási területen a leolvasást összesen 230-240 munkatárs fogja végezni, ők eddig kézbesítőként dolgoztak. A postai küldemények száma csökken, de így munkát tudnak biztosítani az alkalmazottaknak - mondta el az üzletágvezető.

Januártól a postai dolgozók olvassák le az Elmű-Émász csoporthoz tartozó villanyórákat is.


forrás: MTI

Iskolai tantárgy lett a postagalambászat

Iskolai tantárgy lett a galambverseny egy brit tanintézetben: a hednesdorfi Kingsmead műszaki iskola színesítette vele oktatási palettáját.   
A hivatalos tantárgyi rangra emelést megelőzte másfél év kísérleti, tapasztalatgyűjtő időszak. A tanárok ez alapján jutottak arra, hogy egyrészt a gyerekek lelkesen foglalkoznak a galambokkal, másrészt szellemük pallérozódásához hozzájárul a madarászkodás a matematika, a fizika, a földrajz és a biológia terén. Mivel a postagalambokat versenyszerűen is röptetik, a tanulók kénytelenek távolságokat méregetni, sebességet kiszámítani, térképet tanulmányozni. A galambok közvetlen tanulmányozásán túl, táplálásuk révén "magvas" tudásra is szert tesznek biológiából.
 
Mindezen túlmenően még a történelem okításához is jók a postagalambok, mivel a korok során sokszor töltöttek be légi postai feladatokat, létfontosságú üzeneteket továbbítva háborúk idején, nem beszélve arról, hogy a postagalambversenyeknek legalább 2200 éves hagyománya van.
 
A diákok eredményesek a galambversenyeken. Nemrégiben a 97. helyet szerezték meg, a mezőny 5500 fős volt.
 
Maga a brit királynő, II. Erzsébet is lelkes galambbarát, 240 madara van Sandringhamban.

forrás: MTI

Stoner: Mindannyian bábok lettünk

A motorversenyek világát 2012-ben elhagyó Casey Stoner nemrég egy ausztrál lapnak mesélt visszavonulása valós okairól, később pedig hivatalosan is bejelentette, hogy 2013-ban hazája túraautó bajnokságában (egészen pontosan annak másodosztályában) próbál szerencsét. 



A médiával és a gyorsasági motoros világbajnokság üzleti részével évek óta szélmalomharcot vívó Stoner a tőle megszokott őszinteséggel beszélt a visszavonulás körülményeiről, és elmondta, hogy a korábbi találgatásokkal ellentétben nem a család és az otthon hiánya, hanem a MotoGP világának rossz irányba mozdulása hozatta meg vele a végső döntést. Visszavonulásában, mint kiderült nagy szerepet játszott Marco Simoncelli halála, és az azt követő események is, elmondása szerint ugyanis a bokszutcában hetekkel a tragikus eseménysorozat után a legtöbben megpróbáltak úgy tenni, mintha semmi sem történt volna azon a bizonyos Maláj Nagydíjon. 

A Ducati és a Honda egykori klasszisa a nézők hozzáállását is kritizálta, majd kifejtette, hogy az előző években bekövetkezett változásoknak köszönhetően a legtöbb versenyző bábbá vált egy olyan világban, melyben magára a motorozásra egyre kevesebb figyelmet fordítanak. Később idei szezonjáról is beszélt, azaz elmondta, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a V8 Supercars Dunlop szériájának összes viadalán részt vesz.


„A sérülések nem játszottak szerepet a döntésemben, ahogyan a családom sem, sőt a legtöbb elképzeléssel ellentétben nem vágytam arra, hogy új dolgokat próbáljak ki. Egyszerűen csak elveszítettem a sport iránt érzett rajongásomat. A bokszutcában egyre kevesebb tiszteletet kaptunk azoktól, akik körülveszik a gyorsasági motoros világbajnokságot, és ez a magatartás eltér attól, ami nekem szimpatikus volna. Több olyan incidens is történt, ami elvette a kedvem az egésztől. A rajongók például teljesen megváltoztak, volt, hogy le akartak lökni bennünket a robogókról, egyesek pedig az öklüket rázták, amikor felbukkantunk.

Azt hiszem a komolyabb világbajnokságok paddockjában többé nincs helyük a hozzám hasonló őszinte fickóknak, hiszen ez a viselkedés senkinek sem szimpatikus már. Ezek az incidensek is szerepet játszottak abban, hogy a visszavonulás mellett döntöttem, de sokkal inkább a megváltozott körülmények miatt akasztottam szögre a bukósisakot.” - kezdte a Sunday Telegraph-nak nyilatkozó ausztrál. 

„Nagyon rossz irányba haladnak a dolgok. A nézők csak akciókat és eséseket akarnak látni, de azt egyszerűen már képtelenek felfogni, hogy itt emberi életek forognak kockán. Pár évvel ezelőtt elveszítettünk egy nagyszerű versenyzőt, egy remek fickót, és hetekkel a baleset után már mindenki megpróbált úgy tenni, mintha ez az egész meg sem történt volna. Mindannyian egy olyan iparág bábjaivá váltunk, melynek semmi köze sincs ahhoz, amiért idejöttünk, a motorversenyzéshez. Nem vonz a visszatérés gondolata, sőt ezt a lehetőséget csak akkor fogom ismét számításba venni, ha a sport, és az abban dolgozók hozzáállása gyökeresen megváltozik. Erre azonban nem látok esélyt, így a visszatérésre sem. 

Idén a V8 Supercars Dunlop sorozatában fogok versenyezni. Ez az egész egy próba lesz, mely során megismerem a sorozatot, és megismerkedem ezzel a világgal. Majd meglátjuk mennyire tud közel kerülni hozzám. Eredetileg úgy volt, hogy csak a futamok hetvenöt százalékán veszek részt, de szeretnék versenyezni és tanulni, így végül egyéves szerződést írtam alá.” - zárta gondolatait a kétszeres világelső.

forrás: motorsportal.hu

Aláírták a szerződést, kezdődik a Loki-stadion építése

A kivitelezést végző konzorciummal megkötötték a szerződést, így kedden elkezdődhet a debreceni Nagyerdei Stadion építése Kósa Lajos polgármester bejelentése szerint. 


A politikus a sajtótájékoztatón közölte: a megállapodás alapján 2014. április 28. az átadási határidő, ekkorra minden szakhatósági és használatbavételi engedéllyel rendelkeznie kell a létesítménynek.


Kósa Lajos szavai szerint a Nagyerdei Stadion rekonstrukciója abba a sorba illik, amit a Főnix Csarnokkal nyitottak és a Kölcsey Központtal folytattak. Ezek a létesítmények voltak ugyanis az elsők Budapesten kívül, amelyek több ezer fős rendezvényeket biztonságosan és színvonalasan voltak képesek lebonyolítani.

A polgármester szerint ahhoz, hogy a magyar futball az európai elit közelébe zárkózhasson fel, elengedhetetlen az infrastruktúra javítása és szerinte a környező országok ebben megelőzik Magyarországot.

Felhívta a figyelmet a leendő stadion multifunkcionális használhatóságára, az alkalmas lesz több tízezer fő befogadására egy-egy koncert vagy más nagyrendezvény alkalmával.

Hozzátette, a stadiont magyarok tervezték és a kivitelezést is helyi cégek végzik, ami bizonyíték arra, hogy a magyar vállalatok versenyképesek és megállják a helyüket nyílt, nemzetközi közbeszerzési eljáráson is.

"Hajrá Loki, hajrá Debrecen! Kezdődjön a stadionépítés!" - zárta szavait Kósa Lajos.


Simicskó István, az Emberi Erőforrások Minisztérium sportért felelős államtitkára beszédében elmondta: a kormány minden alkotó, értékteremtő munkát támogat és segít, így nem is volt kérdéses, hogy a sikeres debreceni labdarúgóklub és a sikeres város fejlesztését finanszírozni fogják.

Megjegyezte, a futballban elért sikerek áthatják az egész társadalmat, több évtizedes adósságot törlesztenek az új stadionnal Debrecen és Magyarország felé.

A kivitelezést elnyert, két debreceni cégből álló "Hajrá, Debrecen!" konzorcium 11,45 milliárd forintért vállalta a megvalósítást. Az építkezés kedden a bontási munkálatokkal kezdődik.

Szűcs Gyula, a kivitelező konzorciumot vezető Hunép Zrt. vezérigazgatója ismertette a munkálatok időrendjét. Ebből kiderült, hogy a bontási munkákkal két hét alatt végezni fognak és terveik szerint kilenc hét múlva már állni fognak az első vasbeton elemek. 

A stadion vasbeton szerkezete pedig hét hónap múlva készül el.

forrás: MTI

FTC: Zácsikkal és Cifrával is hosszabbítottak

Az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapata bejelentette, hogy hosszabbított két húzóemberével, Cifra Anitával és Zácsik Szandrával. 


A beálló és az átlövő egyaránt három évvel toldotta meg a szezon végén lejáró szerződését. 

A fővárosi zöld-fehéreket érintő hír, hogy továbbra is a Rail Cargo Hungaria Zrt. marad a szakosztály névadó szponzora, emellett az Opel és a Q Pharma Kft. is támogatja a csapatot.

A ferencvárosiak három játékosának – Deáki Dóra, Pastrovics Melinda, Kovacsicz Mónika – szintén lejár az évad végén a kontraktusa, velük továbbra is tárgyal az FTC vezetősége.


 forrás: NSO.hu/fotó: fradi.hu

Az UCI feloszlatta a független vizsgálóbizottságot

A Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) azonnali hatállyal feloszlatta azt a független bizottságot, amely Lance Armstrong doppingbotrányát vizsgálta volna; helyette egy új, a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség (WADA) támogatását is élvező testület felállítását tervezi. 


Pat McQuaid, az UCI elnöke elmondta, hogy megbeszélést folytatott John Faheyvel, a WADA vezetőjével, és ott hangzott el, hogy a WADA-nak nem volt bizalma az UCI által három hónapja felállított bizottságban. Hozzátette: a kerékpárszövetség nem akarta, hogy két különálló testület foglalkozzon Armstrong évtizedes csalásával, és mindenképpen azt szeretné elérni a WADA-val, továbbá az Egyesült Államok Doppingellenes Ügynökségével (USADA) karöltve, hogy az amerikai bringás ne csak televíziós interjúban ismerje el a doppingolását, hanem tegyen tanúvallomást. 

McQuaid jelezte: úgy látják, az a legjobb, ha egy új vizsgálóbizottság áll fel, de nem akarnak kapkodni, minden jogi és pénzügyi részletet ki kell dolgozniuk a WADA-val, mielőtt reményeik szerint ebben az évben elkezdi munkáját a testület. Azt tervezik, hogy amnesztiát adnának azon versenyzőknek, akik bevallanák korábbi doppingolásaikat.

Az UCI elnöke bízik abban, hogy mindenki tanul a leckéből, az igazságot kideríteni hivatott új bizottság segít majd a fiatal kerékpárosokat a helyes úton tartani, és segít abban is, hogy kiirtsák a doppingot a sportágból.

Lance Armstrong az Oprah Winfreynek adott interjúban, amely két hete került adásba, elismerte, hogy pályafutása során tiltott szerekkel élt. Azóta a USADA és Jacques Rogge, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke is felszólította az 1998 után elért összes eredményétől, így hét Tour de France-diadalától és olimpiai bronzérmétől megfosztott amerikai kerekest, hogy nevezze meg azokat, akik még érintettek a hozzá kötődő doppingbotrányban.


forrás: MTI

BL: Kiemelt kockázatú a Győr-Buducsnoszt, nincs több jegy!

A rendőrség kiemelt kockázatúnak minősítette a Győri Audi ETO KC szombaton esedékes mérkőzését a női kézilabda Bajnokok Ligájában. 


A döntés miatt korlátozták a Magvassy Mihály Sportcsarnok hivatalos befogadóképességét is, így a győri klub nem adhat el több jegyet a mérkőzésre, amint az hivatalosan közölték a zöld-fehérek.

A közlemény szerint a Larvik és a Randers elleni mérkőzésekre a terveknek megfelelően január 29-től indul majd a jegyértékesítés, de állóhelyre csak korlátozott számban árusíthatnak belépőket.

forrás: hatharom.hu

Női pilóta tesztelheti először az idei Williamst

Elsőként Susie Wolff tesztelheti majd februárban a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokságban szereplő Williams idei versenyautóját. 


A brit istálló hétfőn jelentette be, hogy a csapat részvényesének és korábbi ügyvezető igazgatójának, Toto Wolffnak a felesége teszi majd meg az első köröket a 2013-as, FW35 jelzésű modellel.

A skót születésű, 30 esztendős Susie Wolff hét évig a német túraautó-bajnokságban (DTM) szerepelt, tavaly április óta dolgozik a Williamsnek, és az idén több alkalommal is lehetőséget kap majd az istállónál, elsősorban az aerodinamikai fejlesztések tesztelésénél.

A Williamsnél az idei vb-sorozatban az előző szezonban a Spanyol Nagydíjon diadalmaskodó venezuelai Pastor Maldonado, valamint az újonc finn Valtteri Bottas lesz a két pilóta.

Az 1980 és 1997 között kilenc konstruktőri világbajnoki címet nyerő istálló tavaly a nyolcadik helyen zárta a pontversenyt.

forrás: MTI

Haye Klicskóék testén át írna történelmet!

David Haye egy interjújában kijelentette, hogy rengetegen szeretnének egy egyesített nehézsúlyú világbajnokot. Természetesen ő akarja megverni a Klicskóékat.


David Haye továbbra sem tett le arról a céljáról, hogy mindkét Klicsko-testvért megverje, pedig annak idején Vlagyimir ellen nem nyújtott túlságosan jó teljesítményt, igaz akkor a lábujjsérülésére fogta a gyengécske produkcióját. Nos, a brit ökölvívó már hónapok óta ”üldözi” az idősebbik Klicsko-testvért, de Vitalij egyelőre nem reagált Haye nyilatkozataira, igaz ez nem meglepő, hiszen a WBC (Bokszvilágtanács) világbajnoka még a pályafutásával kapcsolatos döntést sem hozta meg.

A harminckét esztendős Haye most ismét megtalálta az ukrán testvérpárt: „A világnak szüksége van egy vitathatatlan bajnokra és remélem, hogy megtudunk egyezni egy németországi labdarúgó stadionban megrendezésre kerülő mérkőzésről Vitalijjal, amelyet nyáron bonyolítanánk le. Miután összecsaptam Vitalijjal szeretnék revánsot venni Vlagyimiron és ezzel egyesíteném a nehézsúlyú öveket, amelyre már évek óta nem volt példa.” – mondta az AFP-nek Haye.

Érdekesség, hogy az utolsó vitathatatlan nehézsúlyú világbajnok az Lennox Lewis volt, sőt ő az egyetlen brit származású ökölvívó, akinek sikerült ez a bravúr a ”királykategóriában”! Fontos megemlíteni, hogy a WBO (Boksz Világszervezet) címét csak 2009 óta sorolják a kritériumok közé! Kisebb súlycsoportokban sem volt sok vitathatatlan brit bajnok: Ken Buchanan (könnyű), Lloyd Honeyghan (váltó), Alan Minter (közép).


forrás: sport365.hu

Vízszivárgás volt a M3-as metró vonalán

A tűzoltóvezeték tűzcsapjának törése miatt vízszivárgás volt kedd délelőtt az M3-as metróvonal Corvin-negyed és Kálvin tér közötti szakaszán. A hibát már kijavították, az üzemzavar a forgalmat nem akadályozta - közölte a BKV az MTI-vel.  
A tájékoztatás szerint a vízszivárgást reggel fél 8-kor észlelték, de a főelzáró elzárásával elhárították az üzemzavart, amely nem veszélyeztette a vonatforgalmat, a metrók zavartalanul közlekednek.
  
A közlekedési társaság közleményében azt írta: az eset következtében előfordulhatott, hogy egy-egy járműbe beszivárgott a víz, ezért utasaik elnézését kérik.
forrás: MTI

Január végéig kérhető, hogy a munkáltató állapítsa meg az szja-t

Január végéig kérhetik a magánszemélyek, hogy a 2012. évi személyi jövedelemadójukat (szja) a munkáltatójuk állapítsa meg és számolja el a különbözetet - figyelmeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.   
Tavaly a magánszemélyek 15 százaléka bízta munkáltatójára bevallása elkészítését.
  
A NAV közleménye szerint a magánszemélyek - adóbevallás benyújtása helyett - a munkáltató közreműködésével tehetnek eleget a 2012. évi adókötelezettségének, ha a munkáltató vállalja az adó megállapítását.
 
Ezt a magánszemélyek a 12NY29 számú nyilatkozat kitöltésével kérhetik, a nyilatkozatot és a hozzá tartozó tájékoztatót a NAV honlapjáról lehet letölteni. Ha a magánszemély nem kéri a munkáltatói adó-megállapítást, (12NY30. számú) nyilatkozatában ezt a tényt is közölnie kell.
 
A munkáltató nem köteles elfogadni a magánszemély adó-megállapítást kérő nyilatkozatát. Abban az esetben, ha a munkáltató nem vállalja a munkáltatói adó-megállapítást, úgy köteles tájékoztatni a magánszemélyt az adónyilatkozat vagy az egyszerűsített bevallás benyújtásának lehetőségéről.
 
A magánszemély akkor kérheti a munkáltatói adó-megállapítást, ha 2012-ben kizárólag a munkáltatójától - egymást követően fennálló munkaviszonyok esetén a korábbi munkáltatóktól - szerzett bevallási kötelezettség alá eső, a személyi jövedelemadóról szóló törvényben meghatározott jövedelmet. A magánszemély az adó-megállapításhoz szükséges igazolásokat, ideértve a korábbi munkáltatótól kapott igazolást is, 2013. március 20-ig köteles a munkáltatójának átadni.
 
Ha az adót nem a munkáltató állapítja meg, akkor a magánszemély február 15-ig választhatja az adóhatóság közreműködésével elkészített egyszerűsített bevallást, vagy május 21-ig (egyéni vállalkozók, áfa-fizetésre köteles magánszemélyek február 25-ig) személyijövedelemadó-bevallást köteles benyújtani.

forrás: MTI

Honvéd: Megvan az egyezség a Serie A-s múltú csatárral

Olasz sajtóhírek szerint megszületett a szóbeli megállapodás arról, hogy Davide Lanzafame a Budapest Honvéd NB I-es labdarúgócsapatához kerüljön a tavaszi idényre kölcsönbe. 


Mint arról a Gazzetta dello Sport nap közben beszámolt, a Catania 25 éves támadóját a Honvéd szemelte ki magának, az olasz sportnapilap szerint a klubja visszarendeli őt a másodosztályú Grossetótól, ahol kölcsönben szerepelt az ősszel, és a futballista – szintén kölcsönben – a Bozsik Stadionban folytatja.

Lanzafame eddig 63 alkalommal játszott a Serie A-ban, ezeken a találkozókon nyolc gólt szerzett. Megfordult többek között a Parmában, a Juventusban, a Palermóban és a Bresciában is az első osztályban, legtöbbször – a 2009–10-es szezonban – a Parma színeiben szerepelt a Serie A-ban. 

Az olasz második vonal történéseivel foglalkozó tuttob.com weboldal szerint a futballista holnap érkezik Magyarországra.

forrás: NSO.hu

Murdoch bocsánat: Sunday Times-karikatúra

Bocsánatot kért Rupert Murdoch sajtómágnás a The Sunday Times legutóbbi kiadásának egyik karikatúrája miatt, amely brit zsidó szervezetek képviselőinek elítélő véleménye szerint az antiszemita propaganda egyik visszatérő eleme, a vérvád szellemiségét idézi.   
Az ausztrál-amerikai média-nagyvállalkozó brit sajtóportfoliójának legtekintélyesebb vasárnapi lapja az izraeli parlamenti választások kapcsán közölte a rajzot, amely Benjámin Netanjahu izraeli kormányfőt ábrázolja egy fal építése közben.
 
A fal tégláit összetartó habarcs vértől vörös, és a téglaközökből palesztin fejek, végtagok lógnak ki.
 
A rajzon - amelynek alkotója Gerald Scarfe, a patinás brit lap veterán politikai karikaturistája - a Folytatódik-e a béke bebetonozása? felirat olvasható.
 
A brit zsidó szervezetek és hitközségek képviselőinek tanácsa (The Board of Deputies of British Jews) hétfő este a brit sajtópanasz-ügyi bizottsághoz (PCC) fordult a karikatúra ügyében. A szervezet szerint az, hogy The Sunday Timesban megjelent rajzon az izraeli miniszterelnök vért használ a habarcshoz és palesztinokat falaz be, "sokkoló módon emlékeztet" a vérvád azon képi illusztrációira, amelyeket "a virulensen antiszemita arab sajtó" egyes orgánumaiban lehet látni.
 
E képi elem használata annál is inkább gyomorforgató, mivel a karikatúra a holokauszt-emléknapon jelent meg - áll a brit zsidó szervezetek képviselőtestületének közleményében.
 
A nyilatkozat szerint a rajz mondanivalója messze túlmegy az izraeli politika méltányos és ésszerű bírálatán.
 
A közlemény felidézi, hogy a The Sunday Times egy héttel korábbi kiadásának Scarfe-karikatúrája Bassár el-Aszad szíriai elnököt, "több mint 60 ezer szíriai meggyilkolásának felelősét" ábrázolta vérrel átitatott ruhában. Ha Scarfe és a The Sunday Times úgy gondolja, hogy a szíriai és az izraeli vezetés bármilyen módon összemérhető, akkor "elvesztették minden arány- és realitásérzéküket" - áll a brit zsidó szervezetek képviselőinek állásfoglalásában.
 
Rupert Murdoch hétfőn késő este reagált az ügyre, egyelőre egy rövid Twitter-üzenetben. A sajtómágnás szerint a lapnak 1967 óta dolgozó Gerald Scarfe rajzai soha nem a The Sunday Times saját véleményét tükrözik, ettől függetlenül azonban "nagy bocsánatkéréssel tartozunk e groteszk, bántó karikatúráért".
 
Martin Ivans, a The Sunday Times ügyvezető főszerkesztője külön nyilatkozatot adott ki, amelyben leszögezte, hogy sem neki, sem a lap más munkatársainak nem állt szándékában a holokauszt áldozatainak megsértése.
 
A karikatúra kiváltotta reakciók is felhívják azonban a figyelmet "az e kérdéssel kapcsolatos érzékenységekre, amelyeket a jövőben természetesen nagyon gondosan észben tartok majd" - hangsúlyozta a brit lap vezető szerkesztője.

forrás: MTI

Raikkönen: A csapat képes a győzelemre

Kimi Raikkönen úgy gondolja, a Lotus újra Formula-1-es bajnoki címre esélyes lehet, ahogy korábban a Benetton és Renault korszakban azt megvalósította. 


Az enstone-i csapat tavaly Abu Dhabiban aratott győzelmet, mely a 2008-as Japán Nagydíj után az első volt.

Raikkönen a csapat autójának bemutatása során elmondta, a bajnoki győzelemre való alkalmasság már számára tavaly kiderült.

"Már mikor megkezdem velük a munkát kiderült, versenyzők és a történelemben látható, hogy nyertek már bajnoki címet. Tavaly nem láttam semmi olyat, amelyből arra következtethetnék, egy újabb bajnoki cím megszerzése lehetetlen lenne a jövőre nézve. Természetesen vannak kemény ellenfelek és mindenki győzni szeretne. A csapat korábban mindenkit legyőzött és semmi nem mondatja azt, hogy nem tudnák újra megtenni. Természetesen még nem vezettem az E21-et, így nehét megmondani, mit tudunk, vagy mit nem tudunk elérni a következő évben. Tudjuk, tavaly jó autónk volt, de mindenki keményen dolgozik azért, hogy a lehető legjobb csomagja legyen. A csapattal dolgozva próbálok segíteni abban, hogy a lehető legerősebb autónk legyen, majd Melbourne-ben első eredményeinket szerezhetjük. Innentől kezdve hosszú szezon lesz. 2012 jól indult; majd meglátjuk, mire leszünk képesek 2013-ban."





Raikkönen csapattársa, Romain Grosjean biztos benne, hogy el tudja hallgattatni a kritikákat és 2012-es szezonját maga mögött hagyva jól tud teljesíteni második teljes Formula-1-es szezonjában.
"Azt hiszem, mindenki várja, képes leszek-e kiegyensúlyozott lenni, mivel itt hiányzott egy kicsi tavaly" - közölte Grosjean. "Tudom ezt és mindent megteszek azért, hogy bebizonyítsam, képes vagyok elérni ezt a célt."

A francia pilóta hozzátette, szeretné abban a tudatban befejezni a 2013-as szezont, hogy nem szalasztott el semmi esélyt.

"Szeretnék mindig úgy kiszállni az autóból, hogy jó munkát végeztem. Tudni, hogy mindent megtettem, amit tudtam és büszke lehetek versenyemre, vagy edzésemre. Remélem, ezt a lehető legtöbbször megtehetem az idei évben. Szeretnék sok pontot szerezni a csapatnak, de azt hiszem, helytelen lenne azt mondani, milyen pozícióban szeretném befejezni a bajnokságot"


 Eric Boullier csapatfőnök szerint sok jó vár alakulatára a 2013-as szezonban.
"Azt hiszem, nagyszerű dolgokat érhetünk el az E21-gyel. Az ugrás, melyet 2011 és 2012 között tettünk azt mutatja, képesek vagyunk rá. A folyamatosság és a pilótafelállásban rejlő lehetőség egy nagyon erős keveréket jelent az előttünk álló szezonra. Célunk, hogy az egyik élcsapat legyünk a Formula-1-be és most ehhez erős és állandó dobogós helyezésekre van szükségünk."

James Allison, műszaki igazgató elmondta, a tavalyi évben erős autót sikerült építeniük, ezt várják el az új, E21-től is.

"Az E20 hatékony versenyautónak bizonyult - különösen a tavalyi év vége felé - így ez várható az E21-től is. Folytattuk elképzeléseinket és sokkal hatékonyabb és gyorsabb autót próbáltunk építeni, a tavalyi évben megtanult leckékre alapozva. Hogy mennyire sikeres lesz ez az irány az majd csak akkor derül ki, amikor a téli tesztelés és a versenyek során a pályán leszünk."

A csapat három további pilótát is foglalkoztat. A harmadik számú pilóta szerepét a GP2 bajnoka, Davide Valsecchi tölti be, míg Nicolas Prost a fejlesztői pilóta szerepkört látja el. Jerome d Ambrosio továbbra is tartalékpilótaként dolgozik tovább.

Miután 2010-en a GP2 bajnoki címét négy győzelemmel és két pole pozícióval megszerezte, Valsecchi a Lotusnál tesztelt tavaly novemberben a Fiatal Pilóták Tesztjén. A 26 éves pilótának végül nem sikerült Formula-1-es versenyzői üléshez jutnia, munkáját leginkább a szimulátorban végzi majd és egyenesbeli teszteket teljesít.

Tavaly a tartalékpilóta, Jerome d Ambrosio egy alkalommal ülhetett a Lotus-ba. A belga pilóta Romain Grosjeant helyettesítette, amikor a francia versenyző eltiltását töltötte az Olasz Nagydíjon.



forrás: f1hungary.fw.hu

BL: Tomori megúszta az eltiltást, játszhat Valceában!

A tavalyi, november 17-ei Larvik-FTC-Rail Cargo Hungaria mérkőzés 58. percében Tomori Zsuzsannát azonnali piros lappal kiállították. Az ügyet az Európai Kézilabda Szövetség vizsgálta. 


Fenn állt a mérkőzésekről való eltiltás lehetősége is. Végül a Fradi számáta pozitívan alakult az EHF döntése és Zsuzsi pályára léphet vasárnap Valceában, írja a fradi.hu


A tavalyi, november 17-ei Larvik-FTC-Rail Cargo Hungaria mérkőzés 58. percében Tomori Zsuzsannát azonnali piros lappal kiállították. Az ügyet az Európai Kézilabda Szövetség vizsgálta. Fenn állt a mérkőzésekről való eltiltás lehetősége is. Végül számunkra pozitívan alakult az EHF döntése és Zsuzsi pályára léphet vasárnap Valceában.

- Hogy reagáltál, amikor megtudtad, pályára léphetsz Valceában?

"Már nagyon vártam, hogy döntés szülessen. Amikor az Európa-bajnokságról hazaértem, már elkezdtem kérdezősködni, van-e valami fejlemény ezzel kapcsolatban. Feszült is voltam amiatt, hogy nem tudtam, mit várjak. A mérkőzés napja pedig egyre csak közeledett. Mindenképp játszani akartam, akarok Valceában. Tudjuk, hogy nincsenek túl nagy győzelmi esélyeink a Valcea ellen idegenben, de ha egy jó meccset tudnánk játszani, ha zavarba hozhatnánk a román bajnokot, az megalapozhatná a továbbiakat. Itthon már magabiztosan léphetnénk pályára a Zvezda ellen a következő körben."

- Gondolkoztál azon, mi lesz, ha eltiltanak?

"Rossz lett volna. Mivel rólam van szó, piros lapos esetről, azt gondoltam, biztosan eltiltanak, de örülök neki, hogy mégsem így történt. Nem örömteli dolog a lelátóról követni a csapatom mérkőzését. Arról nem is beszélve, hogy nekem, a játékomnak is szüksége van arra az első mérkőzésre, a hőfok, az érzés, hogy újra elkezdődött a BL, a román csarnok pokoli hangulatáról nem is beszélve. Remélem olyan löketet ad nekem is a vasárnapi találkozó, hogy a következő meccsünket Dabason, hazai pályán megnyerjük."

- A bajnokságban mutatott játékból kiindulva sokan féltik a csapatot a Bajnokok Ligájától. Jóllehet, idén még nem kaptatok ki a magyar bajnokságban és a Magyar Kupában…

"Már nagyon várom, hogy leteljen az év első hónapja, mert számomra nem hozott túl sok jót. Nem voltam formában. Persze ez lehet, hogy egy törvényszerű mélypont következett az ősz és az Európa bajnokságot követően. Azt gondolom, hogy a januári bajnoki meccsekről nem sok következtetést lehet levonni a BL szempontjából. Azért így is behúzta a csapat a két pontokat. A bajnoki meccsek egészen mások, mint a BL találkozók. Fejben mindenképp tisztáznunk kell magunkban a BL csaták előtt, hogy most tényleg elkezdődött az európai kupa és nagyon komoly harcok várnak ránk ebben a sorozatban. Újra össze kell állnunk és az őszi formánkhoz hasonlóan ki kell jönnie az elvégzett munkának. Azért remélem, hogy még szerdán a Fehérvár ellen tudunk gyakorolni."

- Eléggé meseszerű lenne, ha hasonlóan sikerülne az újabb kör első mérkőzése Valceában, mint legutóbb a Volgográd ellen Oroszországban…

"Valóban nagyon jó lenne most is győzelemmel indítani, de maradjunk a realitások talaján. A világ legjobb nyolc csapata között vagyunk. Ezeken a meccseken a győzelem egy-egy gólokon múlik majd. A mi csoportunkból a Valcea egyértelműen kiemelkedik. Tizenkét-tizenhárom világklasszis játékosuk van. Mondhatni Győr szintű csapat a román bajnok. Csoda lenne, ha elődöntőt játszanánk! A Krim és Zvezda elleni meccseken dől majd el szerintem a továbbjutásunk. Ha itthon megnyernénk a szlovének és oroszok elleni meccsünket és Ljubljanában vagy Moszkvában elcsípnénk két pontot, vagy pontokat, amivel négybe léphetünk, akkor felőlem a Valcea egész nyugodtan jöhet velünk."

forrás: fradi.hu

NHL: Szétlövésben nyert a bajnok a Canucks ellen

Jeff Carter a szétlövés harmadik körében betalált, míg Jonathan Quick hatástalanította Zack Kassian lövését, így a Los Angeles Kings szétlövés után 3–2-re legyőzte a Vancouver Canucksot az észak-amerikai profi jégkorongbajnokság alapszakaszának legutóbbi játéknapján. 




ALAPSZAKASZ, 10. JÁTÉKNAP
Los Angeles Kings–Vancouver Canucks 3–2 – szétlövéssel
Carolina Hurricanes–Boston Bruins 3–5
Columbus Blue Jackets–Dallas Stars 2–1
Phoenix Coyotes–Nashville Predators 4–0
Edmonton Oilers–Colorado Avalanche 4–1
forrás: NSO.hu

NBA: Nyert a Bulls, a Jazz 45 ponttal kapott ki otthon

Jimmy Butler 19, Nate Robinson 15 ponttal segítette csapatát, a Chicago Bullst, amely az észak-amerikai profi kosárlabda-bajnokság alapszakaszának legutóbbi játéknapján 93–85-re legyőzte a Charlotte Bobcats-et. 


A Houston Rockets 125–80-ra nyert Utah-ban, a Jazz ezzel fennállása legnagyobb vereségét könyvelhette el hazai pályán.


ALAPSZAKASZ, 87. JÁTÉKNAP
Toronto Raptors–Golden State Warriors  102–114
Philadelphia 76ers–Memphis Grizzlies  100–103
Washington Wizards–Sacramento Kings  94–96
Brooklyn Nets–Orlando Magic  97–77
Chicago Bulls–Charlotte Bobcats  93–85
Denver Nuggets–Indiana Pacers  102–101
Utah Jazz–Houston Rockets  80–125
forrás: NSO.hu

Emelkedik az üzemanyagok ára

Emeli bruttó 7, illetve 2 forinttal a 95-ös benzin és gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI hétfőn.   
Az emeléssel a 95-ös benzin literenkénti átlagára 424-425 forint, a gázolajé pedig 427-428 forint lesz.
 
A Mol egy hete 2 forinttal csökkentette a 95-ös benzin árát, a gázolajé akkor nem változott.
 
A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt.
 
Az autósok 20-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.

forrás: MTI

Street View magyarországi bevezetése

A Google Magyarország szerint fontos lépés történt a felé, hogy belátható időn belül Magyarországon is elindulhasson a cég utcakép-szolgáltatása, a Street View. 
  
Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnöke hétfőn azt mondta, Magyarországon elindulhat a Google Street View szolgáltatása, miután egy most kiadott állásfoglalásban sikerült megteremteni a szükséges garanciákat arra, hogy a magánszféra ne sérüljön, és a köz érdeke is érvényesüljön. Az interneten nyilvánosságra hozott utcaképfelvételeken nem látszódhatnak sem arcok, sem az autók rendszáma.

A Google Street View szolgáltatása jelenleg 44 ország több mint háromezer városában érhető el, egyebek mellett a régióban a horvát tengerparton és Prágában is. Budapesten 2009 májusában már egyszer megjelentek a Google autói, de akkor Jóri András adatvédelmi biztos aggályait fejezte ki a fotózásokkal kapcsolatban, ezért az amerikai cég felfüggesztette a programot. Két évvel később a biztos úgy foglalt állást, hogy az adatvédelmi szabályok betartásával fényképezhetnek a Google autói.

Schuster Richárd, a Google kommunikációs menedzsere Péterfalvi Attila bejelentésével kapcsolatban arról tájékoztatta hétfőn az MTI-t, hogy három éve tárgyalnak a magyar hatóságokkal az ügyben. Hozzátette: Budapest és több nagyváros is jelezte: hasznosnak tartja a szolgáltatás magyarországi elindítását. Debrecen, Győr, Pécs, Szeged, Szolnok, Miskolc és Veszprém önkormányzata levélben fejezte ki támogatását, Budapest közgyűlése pedig november végén egyhangúlag támogatta a szolgáltatás bevezetését. A Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöksége tavaly novemberben hozott határozatot arról, hogy egyetértenek az utcakép-szolgáltatással.

Az önkormányzatokon kívül a Magyar Turizmus Zrt. és a Mozgássérültek Egyesületeinek Országos Szövetsége is jelezte, hogy pozitív hatása miatt szakmailag támogatja a Street View elindítását.

A Google autói 2011-ben és 2012-ben térképkészítés és pontosítás céljából már bejárták Magyarországot, az viszont kérdéses, hogy ezen képek mindegyikét tudják-e használni az alkalmazás fejlesztésekor.

A Google autói egy 15 optikából álló, az autó tetején elhelyezett fényképezőgéppel 360 fokban készítenek fényképeket, ezeket illesztik össze a mérnökök. 2007 óta a cég autói nyolcmillió kilométert tettek meg világszerte. A szolgáltatást a cég kimutatásai szerint turisták, szállást, lakást keresők használják leginkább, a mozgássérülteknek pedig az utazástervezésben nyújt segítséget.

forrás: MTI

A Héten Döntenek A Hungaroring Átépítésére Érkezett Tervekről

A Hungaroring Sport Zrt. vezetése a hét második felében dönt arról, hogy a mogyoródi Forma-1-es versenypálya átépítésére beadott három terv közül melyiket választja.  
A cég hétfői közleményében Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató ugyanakkor annyit elárult, hogy a három verzióból kettő költséges és a terepviszonyok miatt nehezen lenne megvalósítható.

"A kivitelezésre az idei szezon végétől 2014 július végéig tartó időszak áll majd rendelkezésre, és emellett meg kell oldanunk majd a pálya teljes újraaszfaltozását, a tízes bukótér felújítását és átalakítását, valamint a szegélykövek és a vízelvezető rendszerek cseréjét" - fogalmazott a sportvezető, hozzátéve, hogy a felújítás első részeként az idei főszezon kezdetére elkészítik az ambulancia új épületét.

Az átépítésre azért van szükség, mert a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone csak abban az esetben hosszabbítja meg a Magyar Nagydíj szerződését 2017-től 2021-ig, ha a mogyoródi pályát korszerűsítik. Az átalakításban az utóbbi években épült Forma-1-es pályákat tervező német Hermann Tilke is közreműködik majd, de Ecclestone szaktanácsadóként számít a világbajnoki címvédő Sebastian Vettelre, a kétszeres vb-győztes Fernando Alonsóra és a hétszeres bajnok Michael Schumacherre is.

A Hungaroring Sport Zrt. közleményéből az is kiderült, hogy az elmúlt húsz évben pályaigazgató Morvai Károly - aki 1986, azaz a megépülés óta dolgozott a létesítményben - nyugdíjba vonult, de tanácsadóként a továbbiakban is segíti a vezetőség munkáját.

forrás: MTI