Kirúgta Timo Glockot a Marussia

Közös megegyezéssel szerződést bontott a Forma-1-es Marussia istálló és a német Timo Glock. 


John Booth igazgató szerint Glock "jelentős szerepet játszott az elmúlt három szezon során az istálló fejlesztésében, és fantasztikus pilóta". Az orosz csapattól származó hírek alapján olyan versenyzőt kívánnak szerződtetni, aki több szponzorpénzt hoz elődjénél.


"Noha nem ez az az út, amelyen tovább akartam haladni, örömmel gondolok arra, ami rám vár" - fogalmazott talányosan a 30 éves pilóta, aki vélhetően a Forma-1-en kívül talál majd magának elfoglaltságot.

Terveivel kapcsolatban "nagyon rövid" időn belülre ígért tájékoztatást.

A 91 F1-es futamon indult Glock korábban a Jordan (2004) és a Toyota (2008-2009) alkalmazásában is állt. 

Legjobb eredménye két második hely volt, melyet 2008-ban a Hungaroringen, illetve 2009-ben Szingapúrban ért el.

forrás: MTI

Síntörés miatt csak 15 km/h-s sebességgel mehetnek a metrók a Corvin-negyednél


Síntörés miatt csak 15 km/h-s sebességgel haladhatnak a metrószerelvények a 3-as vonalon a Corvin-negyednél - közölte a Metróért Egyesület hétfőn a Facebook-oldalán.
  
A műszaki hiba az Újpest-Városközpont felé tartó vágányon történt, a korlátozás a Corvin-negyed és a Kálvin tér között érvényes. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) későbbre ígértek tájékoztatást az MTI megkeresésére.
  
Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-nek azt mondta, a jelenlegi tervek szerint vagy csúcsidőszakon kívül, vagy üzemzárás után, de még hétfőn sínhevederek felszerelésével megszüntetik a hibát, így a sebességkorlátozás is feloldható lesz. Hozzátette: amíg nem újítják fel a vágányokat és az alagutakat, addig ezek a hibák elő fognak fordulni. Hozzátette: százmilliárdos nagyságrendű összegre lenne szükség a teljes felújításhoz, és mivel ez a pénz most nem áll rendelkezésre, kisebb szakaszokon használt síneket fognak beépíteni.

forrás: MTI

Az import autók rontják a hazai gépjárműállományt


Rontják az import autók a magyarországi gépjárműállomány átlagéletkorát - mutat rá a Weltauto az MTI-hez hétfőn eljuttatott elemzésében.
 
Ismertetik: 2012-ben 8,5 százalékkal csökkent a magyarországi használt autók forgalma, egyidejűleg jelentősen, 71 százalékkal nőtt a külföldről behozott autók száma. Mivel jellemzően tíz évnél idősebb gépjárművek érkeznek a határon túlról, így ez nem segíti elő a gépjárműállomány fiatalodását - állapítják meg.
 
Tavaly összesen 403 720 gépkocsit vettek másodkézből, 8,5 százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben. Az apadó kereslet a használtautó-kereskedő cégeknél is érzékelhető volt: 5,9 százalékkal kevesebb üzletkötésről számoltak be 2011-hez képest,  125 061 darabot adtak el szemben az előző évi 132 851 darabbal.
 
Tavaly az év során már tapasztalható volt, hogy a hazai piacon kieső autócseréket jelentős mennyiségű külföldi autó pótolta: 53 533 gépkocsi érkezett a határon túlról, 71 százalékkal több, mint 2011-ben (2011: 31 312 darab). A változást egyértelműen a csökkenő regisztrációs adónak tudható be - hívta fel a  figyelmet Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.
 
Hangsúlyozta: amíg az új autók értékesítésében nem lesz  változás, addig a használtautó-piac sem kap vérfrissítést, és ez az idei évre is azt vetíti előre, hogy a külföldről behozott autók száma jelentős lesz. Megjegyezte: nagyobb figyelmet kellene fordítani azon vásárlók tájékoztatására, akik a határon túlról hoznak gépkocsit, mivel ezeknek az autóknak a minősége gyakran hagy kívánnivalót maga után a biztonság, környezetvédelem és megbízhatóság szempontjából, mivel sokszor a hazai átlagnál is rosszabb használt autók kerülnek piacra.
 
A belföldi átírások alapján tavaly  továbbra is az alsó-középkategóriás használt autókat vették a legtöbben (121 948 darab), valamint a kisautókat (113 198 darab). Külföldről viszont főleg felső-középkategóriásakat hoztak be, ebben a kategóriában 14 475 járművet regisztráltak.
 
A legtöbb autócsere Budapesten (105 848 darab) és Pest megyében (57 141 darab) volt tavaly, a legkevesebb  Vas megyében (8784 darab) és Tolna megyében (7647 darab). A legtöbben Opelt vettek, a második legkedveltebb a Suzuki, a harmadik a Volkswagen volt.
 
A Weltauto a Porsche Hungaria csoport tagja, használt autók forgalmazására indult 2001-ben, ausztriai mintára. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Weltauto rendelkezik
egyedül országos értékesítői - jelenleg 38 tagú - hálózattal.

forrás: MTI

Március végéig elindul a Tesco webáruháza


Az első negyedévben indítja el webáruházát a Tesco Globál Áruházak Zrt. - közölte a cég az MTI kérdésére.
  
A Tesco honlapján olvasható információk szerint hamarosan indul a Tesco Online Bevásárlás, és a megvásárolt termékeket házhoz is szállítják majd.
  
Az áruházlánc az MTI kérdésére pontos időpontot nem közölt az indulásról, csak annyit, hogy még egy első negyedévben startol a webáruház, és hogy az előregisztráció már elindult a Tesco honlapján.
  
Az Auchan és a Spar - bár foglalkozott a témával - egyelőre nem indít online bevásárlási szolgáltatást.
  
Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta: az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Kiemelte: elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházásigényes.
  
A kommunikációs igazgató kifejtette: akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan lehet látni, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés. Emellett felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhozszállítás, így logisztikailag ezt  "jól össze kell rakni", hogy megtérüljön.
  
Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője azt közölte: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni.
  
A  GKIeNET és T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar  fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4  millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.

forrás: MTI

Családbarát munkahely-elismerések


Huszonhárom pályázat nyerte el kilencven indulóból a 2012. évi Családbarát munkahely-címet. Az elismeréséket hétfőn adták át Budapesten.
  
Soltész Miklós szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár köszöntőjében hangsúlyozta a nemzet alapját jelentő család fontosságát, és fontosnak nevezte, hogy a vállalkozások figyelmet fordítsanak a munkavállalók, a családok helyzetére is.
  
A Családbarát munkahely-pályázatot 2000 óta hirdetik meg évente. 2011-től pedig megújult formában és újragondolt tartalommal az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkársága a cím odaítélésével a családbarát módon működő kis-, közép- és nagyvállalatokat, költségvetési szervezeteket díjazza.
  
Soltész Miklós köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a kormány legfontosabb célkitűzése a családok erősítése, és fontosnak nevezte a
kismamák munkahelyi visszatérésének segítését.
  
Szalai Piroska, a Nemzetgazdasági Minisztériumnak a nők munkaerő-piaci helyzetének javításáért felelős miniszteri biztosa szólt arról, hogy az új munka törvénykönyvében szerepel a munkaerőpiac családbaráttá tétele, és a beérkezett pályázatokból értékes gyakorlatot lehet megismerni.
  
Családbarát munkahely-elismerést kapott nagyvállalati kategóriában az MVM Paksi Atomerőmű Zrt., az Inform Média Lapkiadó Kft., az Észak-magyarországi Regionális Vízmű Zrt., a START Rehabilitációs Foglalkoztató és Intézményei Nonprofit Kft. és a British Telecom magyarországi szolgáltató központja (BT ROC Kft.).
  
Közepes vállalkozás kategóriában Családbarát munkahely-elismerésben részesült a Gödöllő Coop Zrt., az Arkon Zrt. és a Gaálhab Szivacsfeldolgozó Kft.
  
Kisvállalkozás kategóriában Családbarát munkahely-címet nyert a Cookson Electronics Hungary Kft., a SZACSA-Trade Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a MagiCom Kft., az Answer Kft. és a Human Matrix Kft.
  
A költségvetési szervezetek közül Családbarát munkahely lett Tata önkormányzata, a Bács-Kiskun megyei Büntetés-végrehajtási Intézet, a Nemzeti Munkaügyi Hivatal, az Egri Kulturális és Művészeti Központ, a Békés Város Szociális Szolgáltató Központ, Tapolca polgármesteri hivatala, a Magyar Állami Operaház, az Orosháza Város Önkormányzat Egységes Szociális Központ és a keszthelyi Goldmark Károly Művelődési Központ, a Debreceni Egyetem pedig különdíjat kapott.

forrás: MTI

Esküt tettek a speciális olimpián indulók


Áder János köztársasági elnök előtt tettek esküt hétfőn azok a magyar versenyzők, akik indulnak az idei téli speciális olimpián, Dél-Koreában.
 
"A jelen lévő sportolók példájából sokan meríthetünk erőt és biztatást. A verseny pillanataiban érezniük kell, hogy Magyarország - a nagy földrajzi távolság ellenére is - Önökkel lesz" - jelentette ki az államfő a Sándor-palotában elhangzott köszöntőjében.
 
Az eskü szövegét - Sebestyén Júlia korábbi műkorcsolyázó Európa-bajnok segítségével - a gyorskorcsolyázó Mayer Barbara és a hófutó Sőre Zoltán mondta el. A Magyar Speciális Olimpia Szövetséget 28 sportoló képviseli az értelmi fogyatékossággal élők világjátékain, öt sportágban: hófutásban, alpesi síben, gyorskorcsolyában, műkorcsolyában és padlóhokiban. Az indulókat 14 edző és segítő kíséri el a versenyre.
 
A 2013-as téli speciális olimpián 113 ország mintegy 3300 sportolója méri össze tudását. A családtagok, hozzátartozók mellett várhatóan ezer sajtómunkás és 7800 önkéntes, szervező lesz jelen a tizedik ilyen jellegű viadalon.
 
A január 29. és február 5. közötti pjongcsangi eseményen való részvétel az után vált lehetővé, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnöksége december közepén elfogadta a Magyar Speciális Olimpia Szövetség erre vonatkozó támogatási kérelmét.

forrás: MTI

Összeütközött két vonat Bécsben


Összeütközött egymással két elővárosi vasúti szerelvény hétfőn reggel Bécsben, többen megsérültek a bécsi mentőszolgálat tájékoztatása szerint.
 
A két szerelvény frontálisan ütközött egymással Bécs Penzing nevű külső kerületében. Öten súlyosan, mintegy húszan könnyebben sérültek meg. A súlyos sérültek között van az egyik mozdonyvezető is.
 
Az ütközés röviddel reggel kilenc óra előtt történt, egy olyan útszakaszon, ahol csak egy vágány van. A vonatok tele voltak utassal, így több mint másfél órát vett igénybe, amíg mindenkit kimentettek, illetve amíg mindenki el tudta hagyni a szerelvényt.
 
A súlyos sérülteket két mentőhelikopterrel szállították egy közeli kórházba.
 
Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a balesetet.

forrás: MTI

Hetvenmillió forint értékben fejlesztett a közútkezelő


Több mint 67 millió forintos forgalomtechnikai beruházást hajtott végre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest megyében 2012 végén. A fejlesztés keretében többek között webkamerákat, gyalogosérzékelőket telepítettek és energiatakarékos LED izzókat helyeztek üzembe – tájékoztatta közleményben hétfőn az MTI-t a társaság.

A fejlesztések során mintegy 9,1 millió forint értékben telepítettek forgalomfigyelő webkamerákat 7 csomópontba, 32 millió forint értékben korszerű energiatakarékos LED izzókra cserélték a régi, hagyományos égőket Szentendrén a 11-es főút, valamint Gödöllőn a 3-as főút átkelési szakaszán, a beruházásnak köszönhetően a lámpák áltál generált villanyszámla a tizedére csökkent.

A fejlesztés részeként 17 település 24 helyszínén több mint 10 millió forintos beruházással gyalogosérzékelő rendszereket telepítettek a jelzőlámpával védett gyalogátkelőhelyekre.

Mintegy 16 millió forint értékben  új távfelügyeleti rendszert kaptak a 11-es főút szentendrei átkelési szakaszán található csomópontok, átprogramozták a 3-as főút jelzőlámpáit, illetve - az üzembiztonság javítása érdekében - kicserélték a jelzőlámpák vezérlőit egy gödöllői útkereszteződésénél.

forrás: MTI

Több budapesti repülőjáratot töröltek


Több budapesti járatot töröltek a nyugat-európai havazás miatt hétfőn.

Eddig a Lufthansának Frankfurtból, Münchenből és Düsseldorfból nem indult el egy-egy gépe Budapestre - tájékoztatta a légitársaság magyarországi képviselete az MTI-t.

Párizsban is töröltek egy budapesti járatot - olvasható a Budapest Airport honlapján, a bud.hu oldalon.

forrás: MTI

Téli időjárás veszélyei



A téli időjárási viszonyok között az egyik legnagyobb kihívást a fővárosi közúti és közösségi közlekedés zavartalanságának biztosítása jelenti. 
A közlekedési balesetek megelőzése, felszámolása, a forgalom folyamatosságának biztosítása az erre rendelt szervezetek szoros együttműködését igényli. Igazgatóságunk Műveletirányító Ügyelete állandó kapcsolatot tart a BKK Zrt., a BKV Zrt., a Budapesti Rendőr-főkapitányság, valamint a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. diszpécser szolgálatával, továbbá az Országos Meteorológiai Szolgálattal és a Budapest környéki közutak kezelőivel.
A téli időjárás akkor kezelhető eredményesen, ha a fővárosi lakossága is minden tőle telhetőt megtesz a balesetek elkerülése érdekében. Ezért az alábbiakat kérjük a budapesti lakosoktól, a fővárosban közlekedőktől:
Csúszós, síkos utakra kell felkészülni. Ennek megfelelően kizárólag a téli útviszonyokra felkészített gépjárművekkel induljanak útnak.
forrás: rakosmente.hu

Minden magyar a célban


A Szalay Balázs, Bunkoczi László duó után az ugyancsak az autósok között érdekelt Sebestyén Sándor, Bognár József kettős és a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió, valamint a Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert kamionos hármas is célba ért a Dél-Amerikában rendezett Dakar-rali szombati, utolsó szakaszán.
  
Pócsikék a 79. helyen teljesítették az utolsó napot, Sebestyénék pedig egy hellyel mögöttük értek be a célba. A verseny honlapján található hivatalos végeredmény szerint Sebestyénék a 73., míg Pócsikék a 75. helyen végeztek összetettben.
  
"Beérett a kemény munka, valóra vált a gyerekkori álmunk, szinte azt sem tudjuk, hol vagyunk! Annyira friss az élmény, hogy azt érezzük, mindjárt megint be fognak küldeni bennünket a pályára - idézte a Sandlander Dakar Team hírlevele Sebestyént, aki társával másodszor indult, de most először tudta teljesítette a teljes távot. - Nagy büszkeség, hogy magyarként teljesíteni tudtunk egy olyan versenysorozatot, amely még a legnagyobb versenyzőknek is komoly kihívás."
  
Szalay Balázsék a 24. pozíciót szerezték meg. A pilóta eddigi 12 Dakarjából nyolcszor ért célba, Bunkoczival közösen pedig hétszer.
  
"Nincs könnyű Dakar, ez sem volt az, minden egyes kilométerén meg kellett küzdeni a célba érkezésért. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült, hogy itt vagyunk" - értékelt Szalay, hozzátéve, hogy a legjobb eredményüket, azaz a huszadik helyet ugyan nem sikerült megjavítaniuk, de emiatt nem csalódott, mert szerinte nagyon sűrű volt az élmezőny, és szinte alig esett ki valaki.
  
"A korábbi Dakarokon ilyen eredménnyel a top tíz közelébe lehetett volna kerülni, most másként alakult. Volt egy-két technikai gondunk, nyilván volt benne vezetői hiba is, és egyszer eltévedtünk, de összességében jó Dakart zártunk" - fogalmazott.
  
Az Opel Dakar Team tájékoztatása alapján a Darázsi, Vörös, Szalai kamionos trió összetettben a 30. lett a kategóriájában.
  
Az autósok között a francia Stéphane Peterhansel, míg a motorosoknál honfitársa, Cyril Despres nyerte meg az idei Dakar-ralit. Mindkét versenyző megvédte címét: Peterhansel 11. alkalommal - ötször autóval és hatszor motorkerékpáron - nyerte meg a világ legnehezebb és leghosszabb terepversenyét, míg Despres ötödször diadalmaskodott két keréken.
  
Eredmények (a viadal honlapja alapján):
    14. (utolsó) szakasz, La Serena-Santiago, 630 km (szelektív: 128 km)
    autósok:
    --------
1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini) 1:44:10 ó
2. Orlando Terranova, Paulo Fiuza (argentin, portugál, BMW) 13 mp hátrány
3. Lucio Alvarez, Bernardo Graue (argentin, Toyota) 31 mp h.
...17. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 13:30 p h.
...79. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) 55:27 p h.
80. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) 55:53 p h.
    összetett végeredmény:
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 38:32:39 ó
2. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 42:22 p hátrány
3. Leonyid Novickij, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 1:28:22 ó h.
...24. Szalay, Bunkoczi 11:58:38 ó h.
...73. Sebestyén, Bognár 35:50:31 ó h.
...75. Pócsik, Farkas, Szaller 36:01:21 ó h.
    motorosok:
    ----------
1. Ruben Faria (portugál, KTM) 1:43:06 ó
2. Joan Barreda (spanyol, Husqvarna) 8 mp hátrány
3. Helder Rodrigues (portugál, Honda) 24 mp h.
    összetett végeredmény:
1. Cyril Despres (francia, KTM) 43:24:22 ó
2. Faria 10:43 p h.
3. Francisco López (chilei, KTM) 18:48 p h.

    A Peruból január 5-én indult viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A résztvevők Argentína érintésével jutottak el Chile fővárosába, Santiagóba.

forrás: MTI

Feltörtek egy mentőautót a VIII. kerületben


Miközben a mentősök egy beteget láttak el, feltörték a ház előtt parkoló mentőautót Budapesten, a VIII. kerületben vasárnap este - közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-vel.
  
Elmondta: a mentőket egy rosszulléthez riasztották a VIII. kerületbe. Mialatt a beteget megvizsgálták és ellátták, a ház előtt parkoló autó ablakát betörték, felforgatták a berendezést, és az ablakra szerelt GPS-t ellopták.
  
Győrfi Pál hangsúlyozta, hogy az autóban okozott káron és a GPS értékén felül "ez akár emberéletekbe is kerülhet", ugyanis ez az esetkocsi éjfélig nem tud részt venni a mentésben.
  
Az ügyben rendőrségi eljárás indul - tette hozzá a szóvivő.

forrás: MTI

José Gomes a Videoton új vezetőedzője


A portugál José Gomest nevezték ki a Videoton labdarúgócsapatának vezetőedzőjévé.
 
A 42 éves tréner vasárnap este a spanyolországi edzőtáborban csatlakozott a csapathoz - tájékoztatta a székesfehérvári klub az MTI-t.
 
Az új edző, teljes nevén José Manuel Martins Teixeira Gomes legutóbb a Panathinaikosznál dolgozott előbb pályaedzőként, majd a 2011/12-es idényben vezetőedzőként. Korábban pályaedzőként állt alkalmazásban a Benficánál és az FC Portónál, és tevékenykedett a Málaga edzői stábjában is.
  
José Gomessel két és fél plusz egy évre szóló szerződést kötött a Videoton. Elődje, Paulo Sousa január 7-én bontott szerződést közös megegyezéssel a székesfehérvári klubbal. A portugál edző családi okok miatt döntött úgy, hogy elhagyja a csapatot, s azóta kiderült, hogy a New York Red Bullsnál folytatja pályafutását.
 
"Hiszem, hogy José Gomes saját koncepcióját érvényesítve tovább tudja vinni azt a munkát és azt a szemléletet, amelyet Paulóval kezdtünk el a Vidi és a Puskás Akadémia nemzetközi szintre való fejlesztése érdekében" - nyilatkozott Garancsi István, a Videoton FC tulajdonosa.

forrás: MTI

Nyugdíjba vonult a ZIU troli

Idéntől a pestiek nem rodeózhatnak többé a rozsdamarta, búgó hangú, mégis sok nagyilátogatás, ingázás vagy Jászai Mari téri randevú emlékét őrző szovjet trolibuszokkal. Az utolsó garázsmeneten a műbőr lócák helyett a gyerekként oly vágyott helyről, a sofőrülésből ismerkedtem a vén ZIU-val.

Tűzoltó, katona, vadakat terelő juhász - gyerekként a József Attila korabeli sikerszakmák nemigen hoztak lázba, inkább a nyolcvanas évek közepének jellegzetes kölyökábrándja, az űrhajózás és az autóversenyzés foglalkoztatott. Voltak persze további forgatókönyvek is: a hullámvasutat akartam irányítani, vagy ha az nem jönne össze, legalább a Vidámpark felé járó trolibusz sofőrje akartam lenni.
Hát most negyed század elteltével belekóstolhatok az egyik hivatásba: itt ülök egy ZIU-9 hatalmas kormánykereke előtt a BKV Pongrácz utcai telephelyén, az áramszedők a felsővezetékbe kapaszkodnak, a kormányszervó elfolyt olaját most töltötte fel egy nyakig maszatos szerelő.

Az oktató türelmesen magyarázza, mi a teendő elindulás előtt: elfordítom a slusszkulcsot, bal oldalamon átállítok négy rusztikus forgókapcsolót (kormányszervó, generátor plusz, generátor mínusz, légsűrítő), majd a fejem fölötti brutális karral áram alá helyezem a hajtómotort. Ha jól emlékszem, előzőleg a műszerfal jobb oldalán néhány egyformának tűnő billenőkapcsolóval az akkumulátort, a vezérlést és a szünetjelzőt is aktiváltuk - ez utóbbi szokott megcsörrenni, amikor például a trolik a kereszteződések szigetelt szakaszain lendületből átgurulnak.
forrás: MTI

Magyarország ma elnevezésű kampányt kezd az MSZP


Magyarország ma elnevezéssel kampányt indít az MSZP.
  
Winkfein Csaba, a szocialista párt elnökségi tagja vasárnapi sajtótájékoztatóján elmondta: a kampány Matolcsy György nemzetgazdasági minisztert és Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárt ábrázoló óriásplakátok kihelyezésével kezdődik, így szembesítik a kormányt ígéreteivel és azzal, amit valójában tett.
  
A sajtónak bemutatott, narancssárga hátterű plakátok egyikén Matolcsy György és a "Fidesz: példátlan gazdasági kudarc" felirat, a másikon Hoffmann Rózsa arcmása és a "Fidesz: bevezetjük a tandíjat" szöveg látható. Az előbbin a "kudarc" szó az áthúzott "siker" kifejezést helyettesíti, míg az utóbbi arra utal, hogy a Fidesz korábban a tandíj eltörlését ígérte.
  
Az MSZP elnökségi tagja azt mondta: az Orbán-kormány csaknem három éve az elszegényedésről, a rombolásról, a kapkodásról, "az esztelen ötletelésről" és a jövő feléléséről szólt, s ezt mindenki tapasztalja, mert Magyarországon ma rosszabb a helyzet, nehezebb boldogulni, mint három évvel ezelőtt.
  
Hozzátette: arra kérik az embereket, mondják el, számukra mit hozott az Orbán-kormány tevékenysége. A szocialisták ezért országszerte kitelepülnek, fórumokat tartanak a következő hetekben, hogy összegyűjtsék a kormány által okozott problémákat. Mesterházy Attila pártelnök ezeket is összegzi majd március 9-ei évértékelő beszédében.
  
"Ez a kampány azokról a tömegekről szól, amelyekre a Fidesz-kormány és Orbán Viktor már nem kíváncsi. Azt szeretnénk, hogy a Fidesz lássa, mit tett Magyarországgal. (...) Elég volt a kormányzati és a fideszes kommunikációs panelekből, a sikerpropagandából, a hazugságokból" - hangoztatta.
  
Matolcsy György és Hoffmann Rózsa szerepeltetését a plakátokon azzal indokolta, hogy a kormánynak először a gazdaságpolitika és az oktatásügy kudarcával kell szembesülnie. Jelezte, hogy további plakátokkal is készülnek, de ezekről nem árult el többet.
  
Winkfein Csaba kérdésre válaszolva elmondta, a kampány 15-20 millió forintba kerül, ezt tagdíjakból és adományokból fizetik. Szintén kérdésre közölte: a plakátkampányról még tavaly, Ron Werber izraeli-amerikai kampánystratéga érkezése előtt döntött az MSZP elnöksége.

forrás: MTI

Közvetlen pénzátutalás mobiltelefonok között


A hétfőn Münchenben megnyíló DLD (Digital-Life-Design) konferencián René Schuster, a spanyol Telefónica német leányvállalata az O2 vezérigazgatója új, mobiltelefonok közötti közvetlen pénzátutalást bonyolító funkciót mutat be - írja a német Focus Online internetes hírportál saját értesülésére hivatkozva.

A funkció működtetéséhez a készüléket az "mpass" internet portálon kell regisztrálni és telepíteni kell rá az onnan ingyenesen letölthető alkalmazást. A mobiltelefon bármely szolgáltató hálózatán működhet. Kétféle módon lehet az átutalásokhoz szükséges pénzösszeget az mpass rendelkezésére bocsátani. Vagy a feltöltő kártyás mobiltelefon előfizetésekhez hasonló módon, amit az egyik hitelkártya szolgáltató cég bonyolít, vagy a folyószámlához való hozzáférés biztosításával, hasonlóan a PayPal fizetésekhez.

Az átutalás lebonyolításához csak a szintén mpass regisztrációval rendelkező címzett telefonszámát kell ismerni. Biztonsági okokból a legnagyobb átutalható összeg évente 2500 euró.

A Focus Online értesülése szerint az O2 hamarosan elindítja "Mobile Wallet" elektronikus pénztárca szolgáltatását is. A készpénzkímélő szolgáltatást egyelőre két Samsung készülékkel lehet majd igénybe venni, az NFC (Near Field Communication) funkcióval rendelkező Galaxy ACE2 és S3 modellekkel. Az O2 tájékoztatása szerint Németországban már "több ezer" üzlet pénztáránál lehet mobiltelefonnal fizetni, például a Star szupermarketekben, a Douglas parfüméria lánc üzleteiben, a Vapiano éttermeiben, valamint benzinkutaknál.

Mivel valószínűleg kevesen lesznek hajlandóak lecserélni telefonjaikat csak azért, hogy pénztárcaként is használhassák azt, az O2 átmeneti megoldásként mobiltelefonra ragasztható NFC chipet tartalmazó matricát is forgalomba hoz.

forrás: MTI

Gumicsónakkal próbáltak cigarettát csempészni


Gumicsónakkal próbáltak ismeretlenek cigarettát csempészni Magyarországra az ukrán határszakaszon pénteken - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vasárnap az MTI-vel.
  
A pénzügyőrök ötezer doboz - magyar adójegy nélküli - dohányárut foglaltak le, amelyek értéke mintegy négymillió forint.
  
A NAV munkatársai az elmúlt napokban ellenőrzést végeztek a zöldhatár térségében a Tisza folyó mentén, ekkor figyeltek fel arra, hogy egy gumicsónakból nagyméretű fekete csomagokat raknak ki. A járőrök megközelítették az elkövetőket, de azok észrevették a közeledő pénzügyőröket, ezért Ukrajna irányába elmenekültek, hátrahagyva a dohányárut tartalmazó tíz csomagot.
  
A pénzügyi nyomozók költségvetési csalás bűntettének gyanúja miatt eljárást indítottak ismeretlen tettes ellen.

forrás: MTI

Rossi miatt volt fejetlenség a Ducatinál?

Vittoriano Guareschi, a Ducati korábbi tesztversenyzője és jelenlegi csapatfőnöke azok közé tartozik, akik hisznek a GP12 sikerében. 


Szerintük még nem hoztak ki mindent ebből a konstrukcióból, lakozik még benne kiaknázatlan potenciál. Ezért számos, előzőleg sutba vágott alkatrészt fognak újratesztelni.


- Valójában csak két alkalommal jött ki, hogy mire képes a motorunk – magyarázta Vitto – Misanóban és Mugellóban.

- Miért csak ezen a két helyszínen voltak sikereik?
- Az igazság az, hogy 2012-ben nagyon sok dolgot kipróbáltunk, talán túl sokat is, ezek megkerülték tesztcsapatunkat, és egyenesen Rossi garázsában kötöttek ki. Valentino néha egyszerre két dolgot is tesztelt, és ha valamilyen oknál fogva nem jöttek a köridők, akkor mindent kiselejteztünk. Sajnos problémát okozott, hogy gyakorlatilag a nagydíjakon kellett tesztelnünk; az idő az ellenséged, és a stopper mondja ki a végső döntést.


- Az új munkamódszer, amit Gobmeier vezetett be, valójában meglehetősen ismerős…

- Ez visszatérés a múlthoz. Amikor még tesztversenyzőként dolgoztam a csapatnál, akkor először minden fejlesztést alaposan kielemeztünk, és csak azután adtuk tovább a gyári versenyzőknek.


- De mekkora nehézséget okoz majd, hogy egyszerre négy versenyzővel kell együtt dolgozni?

- Természetesen nem tudsz mindent egyszerre tesztelni. Például: egy új váz vagy és új lengőkar, amelyek egyébként a prototípus motor építésének rettentő fontos részegységei, kifejezetten sok elemzést igényelnek, így nem lehet őket könnyedén megosztani. De az olyan, más típusú fejlesztéseket, mint például egy új motorvezérlő elektronika – amelyek legalább annyira fontosak – már Dovizioso, Hayden, Spies és Iannone akár egy időben is megkaphatja.

- És ez az új munkametódus hamarosan érvénybe lép, hiszen kezdődik a tesztidőszak…

- Tesztcsapatunk vasárnap, Jerezben lát munkához. Michele Pirro és Franco Battaini fog motorra ülni, nyilvánvalóan különböző komponensekkel fognak foglalkozni. 


A pályán egyébként ott lesz a Superbike Világbajnokságon versenyző csapat is (Carlos Checával – a szerk.).

forrás: P1Race.hu

Összedőlőben a McLaren?

A McLaren már így is sokat szenvedett attól, hogy zsenik hagyták el, és ellenfélként mutatkoztak be. Így volt Fernando Alonso és Adrian Newey esetében is. Hamilton távozása azonban várhatóan még gyengébbé teszi őket a 2013-as szezon nyitánya előtt. 


Ron Dennis korábban már elmondta, hogy ős és a McLaren szenior vezetői döntöttek úgy, hogy engedélyezik Hamilton távozását 2013-ban. „Hogy volt-e olyan lehetőség, amivel létrehozhattuk volna azt a szituációt, hogy mindannyian együtt maradjunk? Természetesen a válasz erre a kérdésre: kategorikus igen! Ez lett volna azonban a helyes lépés? Erre már nem ilyen egyértelmű a válasz” – fogalmazott Dennis. Egyes források szerint is adott volt a megoldás, hogy a két fél között ismét minden gördülékenyen folyjon, de egyikük sem volt kész, hogy ezeket a lépéseket megtegyék. „Két féle módon is lehet nézni azt, ami történt, de szerintem helytelen ezt a történetet úgy elmesélni, hogy Lewis elhagyott minket. A nap végére eljuthatsz egy olyan szituációba, amikor már nem alkuszol tovább, elhatárolódsz a továbbiaktól. Az élet nem arról szól, hogy egyetlen ember dönt mindenről. Ez soha nem így működött. Minden a tényezőkről, a részletekről szól.”

Dennis ezzel minden bizonnyal azt akarta sugallni, hogy amennyiben Hamilton maradni szeretett volna, az csak a csapat döntésén múlott volna. Ezek a kijelentések kicsit sokkolóan hathatnak a szurkolókra, de hogy igazak, arra bizonyíték egy a brit távozása előtt, sokkal korábban tett nyilatkozat a korábbi csapatfőnöktől. Tavaly júniusban, amikor Lewis távozásáról még csak ritkán lehetett hallani, már megszólalt Dennis. A Sky televíziónak nyilatkozta, hogy a helyzet már bőven változott azóta, hogy 2008-ban új szerződést írtak alá a világbajnok pilótával. Más szavakkal, a britnek bele kellett volna mennie egy bércsökkentésbe, ha továbbra is a wokingiaknál szeretett volna vezetni. Az Olasz Nagydíjon már bombaként robbant a hír, hogy Hamiltont egy hajszál választja el a Mercedeshez szerződéstől. 

A csapatfőnök Whitmarsh akkor ezt nyilatkozta: „Nem akarok olyan pilótával dolgozni, aki nem száz százalékig elkötelezett a csapat iránt és nem boldog attól, ha egyáltalán nálunk versenyezhet.” Miután Lewis aláírta szerződését új kenyéradójával, Whitmarsh tovább is ment. „Remélem, hogy a pilótám boldog a magasabb fizetésével, pedig tőlünk is olyan ajánlatot kapott, ami a legjobban fizetett versenyzővé tette volna.”
Hamilton ezáltal kikövetkeztethetően még ennél is jobb ajánlatot kapott a stuttgarti egylettől. 2012-ben a brit fizetése hozzávetőlegesen 15 millió font volt csapatánál, ami már a bónuszokat is tartalmazza. Első ajánlata valószínűleg 12,5 millió font lehetett bónuszokkal 13,7 millió. A Mercedes első ajánlata 17,5 millió volt, és a további juttatásokat ez az összeg még nem tartalmazta. Ezt követően lépett a McLaren vezetősége és emelt a téten, majd a Mercedes erre is ráfejelt és végül 19,4 millió fontban állapodott meg a 2008-as világbajnokkal. Az angol gyártó hirtelen kényes helyzetben találta magát, hiszen gazdasági válság van. Nem tudott versenyezni a konkurencia ajánlatával. Állítólag azonban más tényezők is arra késztették a vezetőket, hogy hagyják távozni Hamiltont. 


Ez pedig az volt, hogy mióta az istállónál tartózkodott, mindent tőle tettek függővé, mindig ő volt az első, mindenki rá figyelt. Kezdett kicsit visszaélni a helyzettel. A McLaren profilja is az, hogy a tökéletesre törekedjen. A legjobb pilóták a legjobb autóban. Volt idő, amikor a McLaren szerződtette Fernando Alonsót, és Newey még a csapatnál volt. Ez azt jelentette, hogy a világ egyik legjobb mérnök-tervezője által épített versenygépben, a mezőny legjobb, leggyorsabb pilótáját ültették. Ehhez érkezett még 2007-ben Hamilton is. Alonso egy év múlva távozott (dacára a három évre aláírt szerződésének), Newey azóta már három világbajnoki címet szerzett a Red Bullnak, és most Hamilton is továbbállt.

A csapat tehát 2013-nak egy remek, de kissé bizonytalan Jenson Buttonnal és a még ki sem próbált, de tehetséges Sergio Perezzel a kötelékében vág neki, az autónak pedig köze nincs azért a Newey által tervezettekhez. 

Be kell látni, hogy az idei szezonban a McLaren sokkal gyengébb, mint ahogyan azt az ember először gondolná.

 Fordította: Németvári László

forrás: formula.hu

WWE: Del Rio és Sheamus hatalmas sikere

A Texas államban található, San Antonióban rendezték meg a péntek esti SmackDown 700. adását, amelyben Alberto Del Rio és Sheamus csapatot alkotott. 


Az adás a múlt heti SmackDown legfontosabb eseményeinek az összefoglalójával vette kezdetét. Mint ismert a Rock visszatért, míg Alberto Del Rio elvette a Nehézsúlyú világbajnoki címet, Big Show-tól. A tényleges adást egy mexikói zenekar nyitotta meg, amely a ”Fiesta Del Rio” hangulatáért volt felelős. Ricardo Rodriguez felkonferálta az új bajnokot, Alberto Del Riót. A mexikói pankrátor előbb köszöntötte a szurkolókat, majd kijelentette, hogy mindenki ünnepeljen, ugyanis Big Show már nem világbajnok. Del Rio buliját a Money in the Bank táskatulajdonosa, Dolph Ziggler szakította félbe. 

A tehetséges pankrátor mellett természetesen ott volt AJ Lee és Big E Langston is. A díva kijelentette, hogy ők imádják a bulikat, de az ő meghívólyuk minden bizonnyal elkeveredett. Del Rio megkérdezte tőlük, hogy mégis mit akarnak. Ziggler szerint Del Rio csak képzeli azt, hogy itt mindenki a barátja, ezen felül ő nem birtokolja a világbajnoki címet csak egy célkeresztet rajzolt a fejére. A pankrátor elmondta, hogy Del Riót Show akarja, de felhívta a figyelmét arra, hogy ő a MITB-táska tulajdonosa és a mexikói is tisztában van vele, hogy mit jelent ez.
Ziggler kijelentette, hogy ha ő úgy akarja, akkor beváltja a szerződését és akkor a bajnok búcsút inthet az övének. Del Rio szerint Ziggler nem tudná beváltani ellene a táskát, igaz ezzel nem értett egyet a tehetséges pankrátor, aki bemutatta a bajnoknak Big E-t. A ”Mexikói arisztokrata” felszólította őket, hogy hagyják el a ringjét. Ziggler erre azonnal kontrázott. Kijelentette, hogy Big E elintézi Del Riót, míg ő majd beváltja a szerződését és Nehézsúlyú világbajnokként hagyja, majd el a ringet.

A bajnok elmondta, hogy próbálják csak meg, ekkor érkezett Big Show Del Rio hivatalos kihívója. A ”Világ legnagyobb sportolója” Zigglerék mellé állt, majd megjelent Sheamus, aki elmondta, hogy a múltban voltak nézeteltéréseik Del Rióval, de ezeket felejtsék el. Az ír pankrátor gratulált a világbajnoknak ahhoz, hogy legyőzte Show-t, ezzel bebizonyította, hogy teljes mértékben megérdemli azt az övet.

A ”Kelta Harcos” arról is szót ejtett, hogy segít Del Riónak abban, hogy a ”muppetek” ne zavarják meg a buliját. Mielőtt elkezdődhetett volna a harc megjelent Booker T a SmackDown igazgatója. T először is figyelmeztette Show-t, hogy soha többet ne merjen hozzáérni. A GM egy hatalmas főmérkőzést jelentett be. Show és Ziggler párosa megmérkőzik Del Rio és Sheamus teamjével. A szegmens végén folytatódott az ünneplés.



A US bajnok, Antonio Cesaro meggyőző fölénnyel verte meg Kofi Kingstont. A találkozót a háttérben tekintette meg a Miz, akibe belekötött Primo, Epico és Rose Mendes. Az óriások harcát Great Khali nyerte meg. Az indiai harcos Tensait verte meg. A Team Hell No (Daniel Bryan, Kane) tagjai Randy Ortonnal beszélgettek az öltözőben. A három pankrátor az adásban megmérkőzik Wade Barrett-el (Interkontinentális bajnok), Cody Rhodes-cal és Damien Sandow-val. Érdekesség, hogy a beszélgetés végén Bryan kijelentette, hogy a győzelmüket egy csoportos öleléssel fogják megünnepelni.
A hat emberes csapatmérkőzéssel folytatódott az adás. A találkozó előtt egy bejátszást láthattak a szurkolók. A Main Event adásában a Shield (Dean Ambrose, Seth Rollins, Roman Reigns) ismét megtámadta Ortont. A csapatösszecsapást Orton RKO-jával nyerte meg a face team. Bryan ígéretéhez híven a győzelmüket egy csoportos öleléssel ünnepelték meg, amely nem nyerte el a ”Vipera” tetszését. A Rock és CM Punk Raw szegmensét foglalták össze, majd a Miz a Figure-Four Leglockkal feladásra kényszerítette Primót.

Az új díva bajnok, Kaitlyn egy spearrel verte meg Aksanát. Mick Foley-ról láthattunk egy videót. Mint ismert a ”Hardcore Legenda” lett a Hall of Fame első beiktatottja 2013-ban. A Shield megfenyegette Rybacket, Ortont és Sheamust. A figyelmeztetés végén a csapat tagjai kijelentették, hogy a harc után hinni fognak a Shieldben. Orton elmondta Sheamus-nak, hogy neki nincsen szüksége az ő segítségére, ezen felül megfogja nyerni a Royal Rumble-t. Az adás főmérkőzésén Alberto Del Rio és Sheamus kiszámolással verte meg Big Show-t és Dolph Ziggler-t. A találkozón két fontos dolog is történt. Az első, hogy a bíró elküldte a ring mellől AJ Lee-t és Big E Langstont, míg az összecsapás végén Del Rio egy  vödör vizet öntött Show-ra, aki ettől nagyon dühös lett.


forrás: sport365.hu