A padlón voltam, ráébredtem, hogy ez így nem mehet tovább

Többször leírták már, de eddig rendre bizonyította, hiba volt. A múlt évben elérte a mélypontot, ám időszakosan onnan is talpra állt – most már csak az a kérdés, 2016-ra is át tudja-e menteni múlt év végi kiváló formáját. Nico Rosberg eltökélt, magabiztos és bizakodó.
Nico Rosberg (Fotó: Rierola / XPB Images)
Amikor a 2015-ös Amerikai Nagydíj hajrájában letért a pályáról, és Lewis Hamilton kezébe lökte a győzelmet, vele együtt pedig a bajnoki címet, úgy tűnt, Nico Rosberg elérte a mélypontot a csapattársával vívott gyerekkoruk óta tartó párharcában, és egyáltalán nem tűnt úgy, van még onnan visszaút. 

Csakhogy történt egy első kanyaros összeütközés, majd egy díjátadót megelőző sapkadobálás, és a német maga is felismerte a veszélyt, s ráébredt, változtatnia kell. Az utolsó három futamon aztán hibátlanul versenyzett, mesterhármast ért el, amivel egyfelől bizonyította önmagának, hogy képes legyőzni Hamiltont, másfelől csapattársát is sikerült felbosszantania.

Ezzel pedig elérte, hogy 2016 ne úgy rajtoljon el, hogy mindenki azt hajtogatja, többé már nem lehet kérdés, ki az úr a Mercedes-háznál – továbbra is bajnoki esélyesként versenyezhet. A tavalyi ezüstérmes úgy érzi, helyzete párhuzamba állítható a Rocky-filmek főhősének történetével. 



„Ilyen szempontból remekül passzol a Rocky-hasonlat. A padlón voltam, ráébredtem, hogy ez így tovább nem mehet, keményebben dolgoztam, és visszaküzdöttem magam, miközben az év végére legyőzhetetlenné váltam. A csapattársam, Lewis számára is” – nyilatkozta a Sport Bildnek. „Mindegy, mi volt előtte, én azért nyertem, mert erős voltam, és nem azért, mert mások gyengék.”

Ahhoz persze, hogy Rosbergnek ezúttal valós esélye legyen megszerezni élete első F1-es bajnoki címét, mindenekelőtt állandósítania kell ezt a formáját, és igazolnia, hogy nemcsak „minibajnokságokban” (ő nevezte így az utolsó három futamot), de a valódiban is képes legyőzni márkatársát. Az elmúlt két évben ehhez valami mindig hiányzott. Vajon most minden összeáll? 


„2014-ben erős voltam az időmérőkön, a versenyeken viszont nem mindig tudtam a maximumot nyújtani. 2015-ben a versenyeken lettem erősebb, de az év első felében a legtöbb időmérőn alul maradtam. Emiatt a rajtoknál általában máris én voltam hátrébb. És onnan már szinte lehetetlen nyerni. Mexikótól viszont minden összeállt. És most már azt is tudom, hogyan kell csinálni. Azt persze nem tudom, ebből mennyit tudok áthozni erre az évre” – magyarázta a német.


Nico Rosberg (Fotó: Batchelor / XPB Images)
Rosberg híres arról, hogy – Hamiltonnal ellentétben – nem annyira az improvizáció, mint inkább a módszeres felkészülés híve. Elemző szemléletmódjával igyekszik minden részletet addig finomítani, míg össze nem áll a tökéletes egész. A múltban ennek volt köszönhető, hogy formája ingadozó volt, s csak időszakosan volt képes felülmúlni csapattársát. Austinban azonban történt egyfajta váltás nála: miközben addig a nagy igyekezet sok esetben inkább görcsössé tette, mintsem eredményessé (elég csak elfékezéseit, a párharcok során mutatott bizonytalanságát, megingásait említeni), addig az amerikai első kanyarban történt összezördülésükkel kissé fel is szabadult. Már csak az a kérdés, képes lesz-e ugyanolyan eltökélten és egyben lazán nekivágni az évnek, mint ahogy az előző szezon utolsó, már tét nélküli hétvégéjén „üzemelt”.

Rosberg tisztában van azzal, min kell változtatnia.



„Képes vagyok legyőzni Lewist, de egy teljes szezonon keresztül ez még nem sikerült” – ismeri el. Tervei szerint 2016 meghozza a fordulatot.

Niki Lauda, a csapat tanácsadója szerint minden esély meg is van arra, hogy új bajnokot avassanak. 



„Nagyon izgatottan várom, hogyan kezdődik a szezon. Ha Nico elöl lesz, Lewisnak újra nagyon nehéz lesz. Érdekes lesz látni, idén melyikük nyer” – tekintett előre a háromszoros világbajnok osztrák.

forrás:  http://www.m4sport.hu/