Több mint kétéves
fejlesztés eredményeként a Goodyear gumiabroncsgyártó a 2014-es téli
szezonra piacra dobta kilencedik generációs téli abroncsát, az UltraGrip
9-et (UG9), amelyet a Goodyear luxemburgi innovációs központjában
mutattak be.
Az új abroncs a
Goodyear UltraGrip 8-as modelljét váltja, amelyet az elmúlt három évben
több mint hétmillió járműre szereltek fel. A kilencedik generációs
UltraGrip abroncs 33 különböző méretben, 14-16 colos kiszerelésben
kapható, mellyel a gyártó a kis és közepes méretű gépjárművek
tulajdonosait célozza meg.
Az UltraGrip 9-es modellje a prémium
márkás téli abroncsok kategóriájába tartozik. Az abroncsot úgy
tervezték, hogy változó körülmények közt is alkalmas legyen használatra,
hideg száraz napokon, nedves, latyakos körülmények között és hóban
egyaránt.
"Európában a téli hónapokra a változó időjárási
körülmények jellemzők. Nekünk is olyan abroncsokat kell kínálnunk,
amelyek azon túl, hogy kiváló teljesítményt nyújtanak havas utakon, a
latyakkal, és a bizonyos napokra jellemző nagy mennyiségű vízzel is
megküzdenek" - mondta Fabien Desarcon, a Goodyear EMEA
termékmarketing-igazgatója.
Az UG9 elődjéhez képest jobb
teljesítményt nyújt havas utakon, mert futófelületi mintázatának
mikro-mintaárkait és peremeit úgy alakították ki, hogy megegyezzenek az
abroncs talajjal érintkező felületének mintáival, függetlenül a
végrehajtott manőver fajtájától.
A fogyasztók az UG9 "TOP"
mutatója segítségével követhetik nyomon az abroncs kopását, a
futófelületbe épített hópehely minták formájában. Amikor a gumiabroncs
eléri a 4 milliméteres futófelületi mélységet, a hópelyhek is lekopnak,
jelezve, hogy az abroncs használata már nem javasolt téli viszonyok
között.
A Goodyear több mint két évig fejlesztette új téli
abroncsát. Az általános jogszabályi előírásokon túlmenően a terméknek
több mint 50 kritériumnak kellett megfelelni.
Az UG9-ből mintegy
3000 prototípus abroncsot építettek négy fejlesztőüzemben, köztük a
luxemburgi létesítményben, a lengyelországi Debicában, illetve a
szlovéniai Sava üzemben is. Összesen 70 abroncsspecifikációt értékeltek
ki, 30 átépítést hajtottak végre, 14 dizájnkombinációt teszteltek és
vetettek össze 9 versenytárs termékkel.
Hét alkalommal tesztelték
a téli abroncsokat különböző finnországi, franciaországi, svájci és
új-zélandi pályákon és tesztelő terepeken. A Goodyear luxemburgi
Innovációs Központjában tartott gépi tesztelésekkel együtt az abroncsot
több mint hatszázszor tesztelték.
A Goodyear magyarországi képviselője a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft.
forrás: MTI
kép: www.tirebusiness.com