Filled Under: ,

Mintegy negyven év után visszatérnek a villamosok Sanghajba

A tömegközlekedés zsúfoltságának enyhítésére visszatérnek a villamosok a kelet-kínai Sanghaj utcáira, ahonnan az 1970-es években tűntek el ezek a járművek.
    

A városi közlekedési bizottság bejelentése szerint a jövőben a 24 milliós várost széltében-hosszában átszelnék a villamossínek, melyek teljes hossza megközelíti majd a 800 kilométert, nem sokkal maradva el a 2020-ra 22 vonalra bővülő metróhálózat hosszától.
    
A tömegközlekedési hálózat bővítésére részben éppen a metró véges kapacitásai miatt kényszerül a város, a világ leghosszabbjának számító metróhálózat ugyanis jelentős mértékben már nem bővíthető tovább, az utasok száma ugyanakkor évről évre nő.
    
A legjobb kiegészítő megoldás a villamos - állítja a metropolisz fő közlekedési szerve, amely a hálózatot a belvároson túl a külvárosi kerületekre is kiterjesztené. Hogy pontosan hány jármű, milyen vonalakon és mikorra áll szolgálatba, az iroda nem közölte, mondván, további, részletesebb tervezés szükséges.
    
Sanghajban az első villamosok 1908-ban jelentek meg, a hálózat 1925-ben már 25 vonalon, 328 szerelvénnyel üzemelt. Az 1950-es évekre aztán a villamosok a hálózat nem megfelelő karbantartása miatt mind kényelmetlenebbé, veszélyesebbé váltak és lassúnak is számítottak, az 1970-es évekre végül a hálózatot csaknem teljes egészében felszámolták. A levegőszennyezés miatt a villamosok "rehabilitálása" már az 1990-es évek közepén felmerült, konkrét lépéseket ugyanakkor csak mostanra tett a város vezetése.
    
Egy 10 kilométeres vonalon egyébként 2010 óta közlekednek már villamosok a városban, de a központtól jelentős távolságra, a Putung városrészben lévő Csangcsiang technológiai parkban. Újabb vonalak építése indul a szintén külvárosi Szungcsiang és Csingpu kerületekben, ezeket várhatóan 2017-ben adják át az új városi hálózat első vonalaiként.

forrás: MTI
kép: www.tozsdeforum.hu