A munkába való
kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építi őszi kampányát a
Bringázz a munkába! (Bam!) akció, hiszen a rossz idő, vagy a kimelegedés
minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb
hatás is kárpótolja a tekerőket - hangoztatta László János, a Magyar
Kerékpárosklub elnöke, a kampány indító rendezvényén pénteken, a
budapesti Madách téren.
Becsey
Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős
helyettes államtitkára emlékeztetett arra, hogy a tárca a Magyar
Kerékpárosklubbal együttműködve immár 14. alkalommal szervezi meg a
biciklis közlekedést népszerűsítő kampányát. Ennek is nagyban
köszönhető, hogy az ország európai viszonylatban már a negyedik helyen
szerepel a kerékpárhasználat tekintetében.
Kiemelte: nemzetközi felmérések igazolják, hogy a kerékpáros
közlekedés elterjedésével a városok élhetőbbé, az emberek pedig
egészségesebbé válhatnak.
Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy a
minisztérium, mint a kampány jogtulajdonosa, fontos feladatának tartja a
közösségi és a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának fejlesztését
az ország minden részén, ezért a tárca az általa koordinált olyan
kampányokkal, mint a Bam!, a Kerékpárosbarát Munkahely, a Település
Pályázat, az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap is igyekszik
felhívni a figyelmet arra, hogy a szükséges infrastruktúra fejlesztése
önmagában nem elég, a közlekedési szokások megváltoztatása a
közlekedőkön is múlik, és saját érdekeiket is szolgálja.
Hozzátette:
a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható
mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek
szerint további 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg.
A
Madách téren Scherer Péter színművész a biciklivel érkező nézőközönség
körében kutatott a széles körben elterjedt kifogások után, hogy ki,
mikor, és miért nem ül éppen biciklire. Ezt követően a kerékpárját napi
szinten használó színművész a kampány népszerűsítésében önként részt
vállalókat hivatalosan is kinevezte "bringatárssá", hogy vigyék hírét a
játéknak és győzzék meg saját kollégáikat arról, hogy próbálják ki ők is
a kerékpárt a munkába járásra.
A Kerékpárosklub nyári felmérése
azt támasztja alá, hogy az új Bam! játékosokat leginkább saját kollégáik
példamutatása és rábeszélése, a vállalaton belüli kommunikáció
motiválta eddig a részvételre. Ezért a szervezők az őszi kampányban úgy
kívánnak segíteni, hogy a már játékban lévők kinyomtathatnak egy kis
kampányplakátot, hátán egy Bam! naptárral, amelyben mások számára is
látható módon jelölhetik kerékpáros napjaikat.
Ahogy eddig is, a
játékosoknak egy online naptárban kell gyűjteniük kerékpárral megtett
kilométereiket a kampány öt hete alatt legalább nyolc alkalommal ahhoz,
hogy oklevelet kaphassanak. A szervezők idén ősszel is 8000 körüli
résztvevőre számítanak.
A bringás reggeliket idén is megtartják október 9-én, országszerte mintegy 40 reggeliztető ponton. A reggelik helyszínét a http://bringazzamunkaba.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/bringazzamunkaba Facebook-oldalon teszik hamarosan közzé. A kampány október 31-én ér véget.
forrás: MTI
kép: http://kerekparosklub.hu/bam