Egyre többen kelnek
útra telekocsival nyaralni Magyarországon, az interneten keresve
utastársakat az autóban a szabad férőhelyekre, az utazási költségek
csökkentése érdekében.
Az AutoHop közössége már Magyarországon is több mint 120 ezer tagú.
A
magyarországi ügyfelek a legnagyobb számban a Balaton térségét keresik
fel, az idén már 23 ezren utaztak telekocsival ide a nyáron, de
népszerűek a horvátországi városok is, közülük Split környéke a
legkedveltebb. Az AutoHop rendszerében az idei szezonban, május óta
közel 27 ezer autós hirdetett meg balatoni utat. Ez összesen 85 ezer
potenciális utashelyet jelent, ami átlagos vonat- és távolsági
buszkapacitással számolva 159 vonatot és 1682 busznyi utast tesz ki -
áll a közleményben.
A rendszeres utazók mintegy háromnegyede
havonta, 15 százaléka hetente, 10 százaléka heti több alkalommal veszi
igénybe a szolgáltatást - közölte az AutoHop az MTI érdeklődésére.
Hozzátették: az autósok között mintegy 73 százalék a rendszeresen így
utazók aránya, míg az utasoknál azok vannak többen, akik csak egyedi
utazási megoldást keresnek, és az adott pillanatban a telekocsizást
találják a legmegfelelőbb megoldásnak.
A gyorsan terjedő utazási
formát sokan nemcsak azért választják, mert ezzel akár felére csökkenhet
az utazás költsége, hanem azért is, mert sokszor gyorsabb és
kényelmesebb a tömegközlekedésnél, gyakran háztól házig tartó fuvart
jelent, és lehetőséget ad társas kapcsolatok kialakítására, emellett a
környezetet is kevésbé terheli meg - mutatott rá az AutoHop
közleményében.
A 2012-ben indult cég ma már Magyarországon kívül
Romániában, Szerbiában és Horvátországban is jelen van. Az AutoHop
statisztikái szerint havonta 21-22 ezer út valósul meg a rendszeren
keresztül, amelynek mintegy felét külföldi utak teszik ki. A
legnépszerűbb útvonalak Magyarországon belül a Balatonon kívül a
Budapestet a nagyvárosokkal összekötő utak, külföldi úti céloknál pedig
Bécs, München, Stuttgart a sorrend.
Az AutoHop.hu honlapot a The
Trust Worx Kft. üzemelteti. A cég közlése szerint jelenleg azon
dolgoznak, hogy tökéletesítsék a rendszert az igényekhez egyre jobban
alkalmazkodó szolgáltatásokkal. Amennyiben megfelelő számú felhasználó
veszi majd igénybe a honlap szolgáltatását, akkor döntenek arról, hogy
milyen üzleti modellel biztosítsák az oldal fenntartható működéséhez
szükséges bevételt - közölték.
forrás: MTI
kép: http://m.cdn.blog.hu/