Az államtitkár ismerteti: az utóbbi időszakban egyre nagyobb teret hódít az internetes kereskedelem, ezért a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan figyelemmel kíséri az internetes hirdetéseket is. A NAV a különböző hirdető/aukciós portálok üzemeltetőivel együttműködést alakított ki, amelynek keretében legyűjti a hirdetések azonosítóit, és elküldi az üzemeltetők részére, akik azokat haladéktalanul (jellemzően 3 napon belül) eltávolítják. A hirdetéseiket rendszeresen megújító hirdetők adatait a NAV bekéri, és próbavásárlásokat kezdeményez.
Az illegális dohányforgalmazás ezen formája elleni fellépés egyre nehezebb, mivel a személyes átadás-átvétel egyre kevésbé jellemző, azt a különböző átvételi pontokon, utánvételes postai küldeményként történő átadás-átvétel váltja fel. A NAV ezért a postacsomagok ellenőrzésére is kiemelt figyelmet fordít - derül ki a képviselői kérdésre adott válaszból.
forrás: MTI