Vélemények szerint a svéd befektetők számára vonzó az indiai piac, a kínaihoz hasonlóan. Annak ellenére, hogy nagy a szegénység az országban és nagyok a társadalmi csoportok közötti különbségek, az IKEA viszonylag olcsó termékeit a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak. A befektetőknek viszont nagy feladatot jelent nap mint nap megküzdeni a bürokráciával és a korrupcióval.
A Wall Street Journal számításai szerint az indiai kiskereskedelmi szektor forgalma évente 500 milliárd dollárra tehető. Egyes becslések szerint Indiában a gazdaság 2013-ban hat százalékkal bővül. Juvencio Maeztu, az IKEA indiai országigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az üzlet létrejöttével legalább 10 ezer főnyi munkaerő felvételére lesz szükség.
Az IKEA védjegyet az IKEA-csoport birtokolja franchise típusú vállalkozási rendszerben. Az IKEA sajtószóvivője elmondta, hogy egy hasonló rendszer kiépítése Észak-Afrikában is folyamatban van.
forrás: MTI
kép: ujszo.com
kép: ujszo.com