Hamilton „űridővel” végzett az élen, lerobbant kerék és felfüggesztés a Ferrarinál

A Mercedes AMG Petronas versenyzője már 12 óra 11 perckor megfutotta a nap legjobb idejét, mellyel jócskán a mezőny előtt végzett. Felipe Massához (Ferrari) és Adrian Sutilhoz (Force India) hasonlóan a brit is a Pirelli lágy keverékeivel autózta meg a legjobb idejét.



A Forma-1 mezőnye szép, napos időre virradt Montmelóban, mely egy igazán jó hírt jelenthet a versenyzők számára, akik csütörtökön és pénteken is javarészt esős feltételek mellett körözgethettek.

A körülmények most messze ideálisabbak voltak a helyszínen, és a csapatok aktívak lehettek.

Nem sokkal a zöld jelzés előtt a Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem Räikkönen, hanem a harmadik vezető, a GP2-es bajnok Davide Valsecchi ül be az E21-es volánja mögé.

A gyors üléspróba és eligazítás után a 26 éves bajnok pályára is gurult az autóval, amit ezelőtt soha nem tesztelt. A Lotus beugrója délelőtt a szokásos beállítások után összesen 16 kört tett meg a pályán és a 9. legjobb idő volt az övé. Az olasz azonban nagyon jól érezte magát a volán mögött.
 
Sőt, Davide adott esetben még Ausztráliában is szívesen vezetné 2007 világbajnokának autóját.

Délután a “visszafordított” Romain Grosjean vezette az autót, aki eredetileg szombatra és vasárnapra kimenőt kapott.

Egyelőre kérdéses, hogy mi lesz Räikkönennel, aki feltehetőleg ételmérgezéssel küzd. A csapat és a személyi edzője is bízik abban, hogy vasárnap, az utolsó tesztnapon autóba ülhet.

A Lotus számára ez nem a legjobb jó hír, mivel eredetileg Räikkönen tesztelte volna az új csomagot szombaton és vasárnap.

Eric Boullier csapatfőnök elmondása szerint ma este hoznak döntést arról, hogy ki teszteljen vasárnap a gárdánál.

Hamilton már a reggeli órákban az élre állt, aki ugyan jelöletlen gumikkal futotta a legjobb körét, Paul Hembery, a Pirelli Motorsport vezetője elmondta, a Mercedes versenyzője a lágy keverék prototípusát vitte akkor pályára.

A folytatásban közepes keveréken is gyors tudott lenni a brit, aki az ebédszünet előtt ismét beerősített, de azt már a lágy “tappanccsal” tette meg, akárcsak Sutil és Massa.
Tekintve azt, hogy a hajrában vagyunk és ez az utolsó előtti tesztnap az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, a mezőny többsége “telepakolta” az autóját. A Ferrari, mely a végleges csomagját csak Melbourne-ben próbálja ki, egy módosított első légterelőt, valamint egy új kipufogó konfigurációt és diffúzort tesztelt.

A csapatok közül a Williams rukkolt elő a leglátványosabb megoldással, mely egy Red Bullhoz hasonló kipufogó elrendezést kapott. A Mercedes sem maradt le a sorban: padlólemez, első szárny, és új motorborítás a W04-en.

Apropó, Red Bull: egy új első szárny, átdolgozott hátsó rész, módosított kipufogó konfiguráció, frissített diffúzor.

Délelőtt két alkalommal kellett félbeszakítani a tesztet. Először a Caterham, majd a Lotus leállása miatt. A maláj kiscsapat megerősítette, hogy Giedo Van der Garde egy szenzorhiba miatt állt meg.

A fejlesztéseket most nagyon óvták a csapatok, melyek kérvényezték, hogy csak az állandó FIA (piros) pass-szal rendelkező sajtósokat engedjék be a boxutcába… Ez már csak azért is kellemetlen, mert a “nagy” médiáktól is sokan tartózkodnak ott hagyományos, tesztekre készített belépővel…

A délután javarészt a hosszabb etapokról szólt. Az időjárás végig száraz maradt, mely a folytatásban sok kört eredményezett a publikum előtt.

A legnagyobb kérdést a Mercedes teljesítménye jelenti, miután a paddockban vannak olyanok is, akik szerint csak „PR” áll a gyors kör mögött.

Paul di Resta szerint a W04 különösen a harmadik szektorban volt gyors, de ő sem mer ítélkezni a gép felett. Egy biztos, az autó ma is kiegyensúlyozottan futott.

A teszt leintése előtt 22 perccel Massa incidense borzolta a kedélyeket. A brazil autójának bal első kereke egyenes szakaszon szakadt le. Valami eltörhetett az autón, ami leszakította a kereket. Valószínűleg egy elem adta meg magát a bal első felfüggesztésen.  Sérülés nem történt. Az autó megállt.


1. HamiltonMercedes1:20.558m / 116 kör
2. MassaFerrari1:21.266m / 94 kör
3. SutilForce India1:21.627m / 109 kör
4. MaldonadoWilliams1:22.305m / 34 kör
5. BottasWilliams1:22.468m / 31 kör
6. GutierrezSauber1:22.553m / 99 kör
7. WebberRed Bull1:22.658m / 58 kör
8. PerezMcLaren1:22.694m / 101 kör
9. Jean-Eric VergneToro Rosso1:23.223m / 114 kör
10. GrosjeanLotus1:23.380m / 45 kör
11. ValsecchiLotus1:23.448m / 16 kör
12. BianchiMarussia1:24.028m / 73 kör
13. Van der GardeCaterham1:24.235m / 126 kör
forrás: f1-live.hu