A Forma-1 mezőnye szép, napos időre virradt Montmelóban, mely egy igazán jó hírt jelenthet a versenyzők számára, akik csütörtökön és pénteken is javarészt esős feltételek mellett körözgethettek.
A körülmények most messze ideálisabbak voltak a helyszínen, és a csapatok aktívak lehettek.
Nem sokkal a zöld jelzés előtt a Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem Räikkönen, hanem a harmadik vezető, a GP2-es bajnok Davide Valsecchi ül be az E21-es volánja mögé.
A gyors üléspróba és eligazítás után a 26 éves bajnok pályára is gurult az autóval, amit ezelőtt soha nem tesztelt. A Lotus beugrója délelőtt a szokásos beállítások után összesen 16 kört tett meg a pályán és a 9. legjobb idő volt az övé. Az olasz azonban nagyon jól érezte magát a volán mögött.
Sőt, Davide adott esetben még Ausztráliában is szívesen vezetné 2007 világbajnokának autóját.
Délután a “visszafordított” Romain Grosjean vezette az autót, aki eredetileg szombatra és vasárnapra kimenőt kapott.
Egyelőre kérdéses, hogy mi lesz Räikkönennel, aki feltehetőleg ételmérgezéssel küzd. A csapat és a személyi edzője is bízik abban, hogy vasárnap, az utolsó tesztnapon autóba ülhet.
A Lotus számára ez nem a legjobb jó hír, mivel eredetileg Räikkönen tesztelte volna az új csomagot szombaton és vasárnap.
Eric Boullier csapatfőnök elmondása szerint ma este hoznak döntést arról, hogy ki teszteljen vasárnap a gárdánál.
Hamilton már a reggeli órákban az élre állt, aki ugyan jelöletlen gumikkal futotta a legjobb körét, Paul Hembery, a Pirelli Motorsport vezetője elmondta, a Mercedes versenyzője a lágy keverék prototípusát vitte akkor pályára.
A folytatásban közepes keveréken is gyors tudott lenni a brit, aki az ebédszünet előtt ismét beerősített, de azt már a lágy “tappanccsal” tette meg, akárcsak Sutil és Massa.
Tekintve azt, hogy a hajrában vagyunk és ez az utolsó előtti tesztnap az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, a mezőny többsége “telepakolta” az autóját. A Ferrari, mely a végleges csomagját csak Melbourne-ben próbálja ki, egy módosított első légterelőt, valamint egy új kipufogó konfigurációt és diffúzort tesztelt.
A csapatok közül a Williams rukkolt elő a leglátványosabb megoldással, mely egy Red Bullhoz hasonló kipufogó elrendezést kapott. A Mercedes sem maradt le a sorban: padlólemez, első szárny, és új motorborítás a W04-en.
Apropó, Red Bull: egy új első szárny, átdolgozott hátsó rész, módosított kipufogó konfiguráció, frissített diffúzor.
Délelőtt két alkalommal kellett félbeszakítani a tesztet. Először a Caterham, majd a Lotus leállása miatt. A maláj kiscsapat megerősítette, hogy Giedo Van der Garde egy szenzorhiba miatt állt meg.
A fejlesztéseket most nagyon óvták a csapatok, melyek kérvényezték, hogy csak az állandó FIA (piros) pass-szal rendelkező sajtósokat engedjék be a boxutcába… Ez már csak azért is kellemetlen, mert a “nagy” médiáktól is sokan tartózkodnak ott hagyományos, tesztekre készített belépővel…
A délután javarészt a hosszabb etapokról szólt. Az időjárás végig száraz maradt, mely a folytatásban sok kört eredményezett a publikum előtt.
A legnagyobb kérdést a Mercedes teljesítménye jelenti, miután a paddockban vannak olyanok is, akik szerint csak „PR” áll a gyors kör mögött.
Paul di Resta szerint a W04 különösen a harmadik szektorban volt gyors, de ő sem mer ítélkezni a gép felett. Egy biztos, az autó ma is kiegyensúlyozottan futott.
A teszt leintése előtt 22 perccel Massa incidense borzolta a kedélyeket. A brazil autójának bal első kereke egyenes szakaszon szakadt le. Valami eltörhetett az autón, ami leszakította a kereket. Valószínűleg egy elem adta meg magát a bal első felfüggesztésen. Sérülés nem történt. Az autó megállt.
1. Hamilton | Mercedes | 1:20.558m / 116 kör |
2. Massa | Ferrari | 1:21.266m / 94 kör |
3. Sutil | Force India | 1:21.627m / 109 kör |
4. Maldonado | Williams | 1:22.305m / 34 kör |
5. Bottas | Williams | 1:22.468m / 31 kör |
6. Gutierrez | Sauber | 1:22.553m / 99 kör |
7. Webber | Red Bull | 1:22.658m / 58 kör |
8. Perez | McLaren | 1:22.694m / 101 kör |
9. Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:23.223m / 114 kör |
10. Grosjean | Lotus | 1:23.380m / 45 kör |
11. Valsecchi | Lotus | 1:23.448m / 16 kör |
12. Bianchi | Marussia | 1:24.028m / 73 kör |
13. Van der Garde | Caterham | 1:24.235m / 126 kör |
forrás: f1-live.hu