Jules Bianchi, Force India VJM06 (2. hely) – 1:18,175 (+0,027), 56 kör:
„Az első benyomásom a kocsiról igen jó volt. Egyértelmű a fejlődés az előző évi autóhoz képest. Az időm nagy részét a közepes keveréken töltöttem, de lehetőségem nyílt a lágy gumikkal is körözni, ami nagy tapadást jelentett. Nagyon élveztem. Jó volt továbbá hosszú etapokat is teljesíteni, így ráéreztem az autóra sok üzemanyaggal is. Ez hasznos tapasztalat volt. Nagyon örülök, hogy a csapat meghívott erre a hétre, hogy segítsek nekik, és nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan ez sikerült.”
Sebastian Vettel, Red Bull RB9 (3. hely) – 1:18.565 (+0.417), 96 kör:
„Megbízhatóság terén semmilyen probléma nem volt az autóval, ezért nagyon-nagyon boldog vagyok. Minden nap sok kört teljesítettünk, de az autó tempójáról még nem igazán mondhatunk semmit. Nem tudjuk, hogy mások mit csináltak, és ezen a szakaszon valójában ez nem is különösebben érdekel minket. Ha nyitott szemmel figyeljük őket, talán megérthetünk néhány dolgot a többiek programjával kapcsolatban, de ez az időszak most arról szól, hogy magunkra koncentráljunk, dolgozzunk a megbízhatóságon és minél több kört fussunk. A következő teszten már mindenkivel kapcsolatban tisztább képünk lesz, de Ausztráliában már ismét egy teljesen különböző pálya vár ránk. Barcelonában valószínűleg az itteninél és a melbourne-inél is hűvösebb lesz az idő, így talán a szezon kezdete előtt nem is tudunk majd semmi messzemenő következtetést levonni.”
Esteban Gutiérrez, Sauber C32 (4. hely) – 1:18.669 (+0.521) - 142 kör:
„Pozitív napunk volt, hiszen rengeteg kört tudtunk teljesíteni. A nap közepén friss gumikkal rövidebb etapokat futottunk, majd délután jöttek a hosszabb menetek magas üzemanyagszint mellett. Ennek köszönhetően különböző körülmények között is kipróbálhattam az autót. Ez nagyon érdekes volt számomra, hiszen egészen más érzést keltett, és sokat tanultam arról, hogy hogyan igazítsam hozzá a vezetési stílusomat az eltérő helyzetekhez. Örülök, hogy ezt most elvégezhettem, hiszen lesz időm kielemezni az adatokat, és Barcelonába már egy erősebb alappal indulhatok. Igazán elégedett vagyok eddig a dolgok alakulásával.”
Jean-Eric Vergne, Toro Rosso ST8 (5. hely) – 1:18,760 (+0,612), 92 kör:
„Sokat fejlődtünk az elmúlt négy nap alatt az autó mechanikai részleteinek megértése terén, és komoly előrelépéseket tettünk az előző évhez képest is. Ma különösen hatékonyak voltunk, hiszen teljesítettünk minden feladatunkat. Sokkal magabiztosabb lettem az autóban eltöltött idő után, mint előtte voltam, és ez a volán mögött ülve is jó hatással van rám. A tervezők egyik fő törekvése a tervezésnél az volt, hogy olyan autót adjanak nekünk, ami jóval nagyobb számú beállítási variációval bír. Ez – máris megállapíthatom – sikerült. Még mindig sok teendőnk van, ezért nagyon várom már Barcelonát.”
Lewis Hamilton, Mercedes W04 (6. hely) – 1:18.905 (+0.757), 145 kör:
„Ma sikerült annyi kilométert megtennünk, amennyire képes az autó, és azt hiszem, remek platformmal rendelkezünk, mellyel most elkezdhetünk dolgozni. Most pedig még jobban meg kell értenünk a W04-est: én személy szerint minden egyes körben tanultam valamit, és minden egyes alkalommal, amikor változtattunk a beállításokon. Összességében azt gondolom, azon a szinten vagyunk, amelyben reménykedtünk, most pedig a csapatnak szüksége lesz a Nico és az én visszajelzéseimre, hogy megtudják, hol tudunk még javítani, és milyen irányba kell folytatnunk.”
Valtteri Bottas, Williams FW34 (8. hely) – 1:19.851 (+1.703) – 92 kör:
„Nagyon jó volt ez a négy tesztnap, és különösen élveztem az elmúlt két napot, amikor vezettem az autót. Minden tervünket probléma nélkül teljesítettük, és nagyon tetszik, ahogy a technikai csapat együtt dolgozik. Gyűjtöttünk néhány értékes adatot az új autó egyes részeivel kapcsolatban, most pedig már alig várom, hogy Barcelonában legyünk, és először vezessem az FW35-öst.”
Pedro de la Rosa, Ferrari F138 (9. hely) – 1:20.316 (+2.168) – 51 kör:
„Egész életében egy ilyen lehetőségre vár az ember, aztán néhány kör után meghibásodik a váltó. Aztán jött a tűz is, és nem tudtam, hogy ma még egyáltalán autóba ülhetek-e. Ami a programot illeti, reggel hátrányban voltunk a váltóhiba miatt. Délután különböző aerodinamikai konfigurációkat próbáltam ki, de ezzel egyidőben hozzá kellett szoknom az új munkahelyemhez is. Ami ma világossá vált számomra, hogy mennyi leszorítóerővel rendelkezhet egy modern Forma-1-es autó. Ez tavaly nem volt túl egyértelmű.”
Luiz Razia, Marussia MR02 (11. hely) – 1:21.226 (+2.078), 82 kör:
„Elég szerencsétlen dolog, hogy nem sikerült olyan sima napot teljesítenünk, mint amilyenben reménykedtünk, de elégedettnek kell lennünk azzal, hogy ezen a héten teljesítettük a program nagy részét. A tesztek arra kínálnak lehetőséget, hogy felülkerekedjünk a problémákon, így nem kell találkoznunk velük a szezon során. A nap későbbi szakaszában a teljesítményen is dolgozhattam egy kicsit, de nem sikerült tiszta kört futnom, így köridő tekintetében végezhettem volna előrébb is. Ami jó, hogy sok potenciál van az autóban. Izgatottan várom már a következő két tesztet, és arra számítok, hogy előrelépéseket teszünk majd.”
Paul di Resta, Force India VJM 06 (12. hely) – 1:23,435 (+5,287), 49 kör:
„Összességében jó teszt volt ez. Végigcsináltuk a programunkat, amit a gyár összeállított, sok aerotesztet végeztünk, beállítási variációkat próbáltunk ki és sok adatot gyűjtöttünk. Sok kört teljesítettünk, és igen jól éreztem magam az autóban. A legnagyobb feladat jelenleg a gumik megértése, de már sok információnk van, ami segíthet előrébb lépni Barcelonáig.”
Charles Pic, Caterham CT03 (10. hely) – 1:21,105 (+2,957), 109 kör:
„Jó nap volt a mai, 109 körrel befejezni a tesztet… ennél jobban nem is lehetne. A pálya hidegebb volt ma délelőtt, mint az első három napon, így elég nehéz volt működésre bírni a gumikat. De végül minden feladatunkat elvégeztük, amit kitűztünk a mai napra, és sok hasznos információval lettünk gazdagabbak arról, mi mindent kell még kipróbálnunk a következő tesztre. Az egyik fő szempontot a KERS használata jelentette, ezen a téren sokat javultunk. De még ennél is jobb lesz majd, különösen a fékezés közbeni teljesítményén tudunk még javítani. Elégedett vagyok az eddigi munkánkkal, és már alig várom, hogy újra autóba ülhessek Barcelonában!”
forrás: hírado.hu