Filled Under: , , ,

Pont nélkül zárult a magyarok peches hétvégéje, az Aprilia elsöprő sikert aratott

Vasárnap hajnalban lezajlottak a szériamotoros világbajnokság idei első megmérettetései, melyeket a három hazai versenyzőből kettő csak a televízió képernyőin keresztül követhetett figyelemmel. 


A teszteken folyamatosan az élmezőnyt erősítő Talmácsi Gábor ugyanis agyrázkódás gyanújával kórházi megfigyelés alatt állt, a pénteki napon feltámadó Németh Balázs pedig kulcscsonttörést szenvedett, így Ő is távolmaradt az ausztráliai viadaltól. 

A „utolsó talpon maradt magyar motoros”, Tóth Imre eközben a huszonkilencedik helyről rajtolva huszonkettedikként futott be a supersport600 szezonnyitóján, ahol sajnálatos módon már nem volt meg a teszteken tapasztalt lendület, így a mezőny egyetlen magyar alakulatának bőven lesz min dolgoznia a majd’ másfél hónapos szünetben. Imre csapattársa, a tizenkilenc esztendős Alex Schacht jóval balszerencsésebb napot zárhatott, hiszen egy technikai hiba miatt fel kellett adnia pályafutása első viadalát. 

A viadalt, ahol a címvédő világbajnok, Kenan Sofuoglu ismét megmutatta, hogy miért Ő tartják a hatszázasok koronázatlan királyának, egy klasszikus párharc során ugyanis leelőzte az egész hétvégén majd’ fél másodperccel gyorsabb Sam Lowest. A dobogó harmadik fokára a Honda újonca, Michael van der Mark állhatott fel, aki olyan klasszisokat hagyott le, mint Fabien Foret, David Salom, vagy Luca Scassa.



A királykategóriában minden az Aprilia motorosairól szólt, az olasz gyár motorosai ugyanis közel száz százalékos teljesítményt nyújtottak a szezonnyitón. Az első futamon ugyanis a gyár friss igazolása, Sylvain Guintoli diadalmaskodott, akit a csapattárs, Eugene Laverty és a Red Devis Roma alakulatát erősítő (szintén Apriliát hajtó) Michel Fabrizio követett a célvonalban. Negyedikként a BMW brit fenegyereke, Chaz Davies haladt át a kockás lobogó alatt, a Kawasaki kettősét, Tom Sykest és Loris Bazt megelőzve. 

A reggeli megmérettetés legnagyobb vesztese kétségkívül a pole pozícióból induló Carlos Checa volt, aki (igaz saját hibájából) a tizenharmadik körben ütközött Marco Melandrival, majd a balesetet követően (egy komolyabb átvizsgálás érdekében) Melbourne-be szállították, így ki kellett hagynia a második futamot. 

Az Apriliát délután (hely idő szerint) sem lehetett megállítani, Eugene Laverty ugyanis megszerezte a gyár idei második elsőségét, csapattársát, Guintolit lehagyva. A dobogó harmadik fokára ezúttal Melandri állhatott fel, aki Fabrizióval vívott késhegyre menő viadalt az utolsó serleg felemelésének jogáért. Ötödikként ezúttal is Sykes végzett, az első viadalon technikai hibák miatt búcsúzó Davide Guigliano és az első ezres futamán igen meggyőzően teljesítő Jules Cluzel előtt.


Tóth Imre nyilatkozata: „A warm up-ra hosszabbítottunk az áttételen, hogy megpróbáljuk növelni a kanyarsebességemet. De nem igazán javult a helyzet. Ezek után úgy álltam neki a futamnak, hogy lesz, ami lesz, én a fogamat összeszorítva fogok küzdeni! A rajtom jól sikerült, három helyet hoztam már az első kanyarban. De gyakorlatilag ennyi volt az összes pozitívum a futamból. Ez után azonban minden maradt ugyan úgy, mint ahogy az edzéseken, egyszerűen nem tudtam gyorsulni. Azt gondolom,hogy nagyon át kell gondoljuk, hogy merre és hogyan tovább, mert ez így nagyon nem volt jó. Jól kezdtük a teszten, aztán nem túl jó helyen stagnáltunk az egész hétvégén. És a futamon sem sikerült kikeverednünk ebből a csávából. A következő versenyig van bőven időnk, hogy átbeszéljük és elemezzük a dolgokat. Ennek függvényében meglátjuk, hogy hogyan tovább!”

Alex Schacht nyilatkozata: „Nem túl szerencsésen alakult számunkra ez a hétvége. Az edzéseken elszenvedett bukások és technikai gondok után a bemelegítés sem zajlott zökkenőmentesen. Ezúttal a jeladóval volt gondunk, de ennek ellenére sikerült javítanom a legjobb időmön. Sajnos az utolsó sorból kellett indulnom, de nagy reményekkel álltam fel a rajtrácsra. A remény azonban hamar elúszott, hiszen egyetlen kört sem sikerült teljesítenem. A rajtom jól sikerült, de a kuplungom a harmadik kanyar után feladta a küzdelmet, ezért kénytelen voltam kiállni a versenyből. Nincs mit tenni, ez most így alakult, de úgy érzem, hogy egy profi csapatban vagyok! És már alig várom a következő futamot… természetesen egy megfelelő kuplunggal!”

 
forrás: Team Tóth