Nagy: A HSV is ajánlatot tett, de a Veszprémé jobb volt

A Fehérváron született – kosárlabdázó édesapja az 1980–1981-es idényben Fejérben pattogtatott – Nagy László interjút adott a feol.hu-nak, amelyben beszélt arról is, valójában milyen körülmények között tért vissza Barcelonából Magyarországra. Az MKB Veszprém átlövője elárulta: váltása előtt a bakonyiak mellett a Hamburgtól is volt ajánlata.


„Én is úgy terveztem, hogy majdan Barcelonában zárul a karrierem – nyilatkozta az MKB Veszprém átlövője. – A világ egyik legjobb városa, remekül éreztem ott magam a nejemmel és a kislányommal. Másfél évvel a szerződésem lejárta előtt elkezdtük a beszélgetéseket a vezetőkkel, a célom az volt, hogy náluk folytatom. Volt ajánlatom Franciaországból, Németországból és itthonról, ennek megfelelően álltam a tárgyalásokhoz.
A vezetők is ragaszkodtak az elképzeléseikhez, miként én is, ugyanis nem voltam kényszerpályán. Hívott a Hamburg, tisztességes ajánlatot tett, jobbat, mint a Barca, viszont rosszabbat, mint az MKB.”

Nagy elmondta: napjaink talán legjobb csapata, a BL-győztes Kiel viszont Marko Vujin megszerzése után nem érdeklődött iránta. „Megszerezték Marko Vujint, valamint Christian Zeitz élő szerződéssel rendelkezett, így nem kerestek balkezes lövőt. A bakonyiak vázoltak olyan feltételeket anyagilag és szakmailag, ami elnyerte a tetszésemet, az ajánlat visszautasíthatatlan volt. A katalánok úgy gondolták, hogy elmúltam 31 éves, kérvényeztem a spanyol állampolgárságot, nem megyek sehova.”

„Úgy voltak vele, kifut a szerződésem 2013 nyarán, aztán beérem kevesebbel, mint korábban. Én viszont többet szerettem volna. Az egyik kézilabdás portál a világ legjobbjának választott. Nem biztos, hogy én vagyok az, de úgy gondolom, ott helyezkedem a közvetlen élmezőnyben, a jobbátlövők között pedig a svéd Kim Anderssonnal vagyok a legfelső polcon. Ennek megfelelő javadalmazást szerettem volna, amire Barcelonában nemet mondtak.

A Barca sohasem volt arról híres, hogy túlfizeti a játékosokat, ott a klub, a miliő csodálatos, ez teszi különlegessé. A futball mindenek feletti, aztán jön a kosárlabda és a kézilabda. Nem ragadtam le annál, hogy követtem a focisták remek eredményeit, figyeltem a többiek szereplését is.”

Nagy egyetért Pep Guardiolával, a Barcelona labdarúgócsapatának korábbi edzőjével abban, hogy sportszakmai szemmel nézve a világ egyik legjobb helyét hagyta a háta mögött. „Ez igaz, az FC Barcelona különleges egyesület. A januári világbajnokságot ott fejeztük be, ismét rájöttem, hogy ez a földkerekség talán legnagyobb klubja és legszebb városa. Ha befejezem a sportot, elképzelhető, hogy visszatérek és maradok is a családdal. A két lakásomat kiadtam, egy étteremben van résztulajdonom, közösen üzemeltetjük egy atléta barátommal, érthetően most ő felügyeli az üzletet” – tette hozzá az átlövő.

Nagy egyelőre nem tudja, meddig folytatja pályafutását, de negyvenévesen már nem szeretne pályán lenni. „Addig biztosan nem sportolok. Öt évet írtam alá, amit szeretnék kitölteni, hogy utána hogyan alakul, nem tudom. Sohasem voltam sérülékeny, imádok kézilabdázni” – mondta a 32. születésnapját e hét végén ünneplő sportoló.  


forrás: feol.hu