Filled Under: ,

Mitől lett legyőzhetetlen a Red Bull?

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy hogyan lett egy egyszerű energiaital gyártó cég autója elérhetetlen a több mint 50 év tapasztalattal is rendelkező nagycsapatok számára. James Allen ennek próbált utánajárni. 


Már a téli tesztek alapján is kiderül, hogy az idei idény is nagyon szorosnak ígérkezik. Ráadásul nagy izgalmakat is fog hozni, hiszen a Ferrari, McLaren, Mercedes és akár a Lotus célja is ugyanaz lesz idén: fülön csípni a nagybikákat.

De vajon hogyan csinálják? A legnagyobb részt a munkából egyértelműen Adrian Newey veszi ki, aki a zseniális terveivel és újításaival tartja a Red Bull orrát mindig a többieké előtt. 2010-ben a sikert talán a befújt diffúzornak köszönhették, de 2011-ben már betiltották, így a másik két címet más okban kell keresnünk.

A James Allen on F1 technikai tanácsadója, Mark Gillan egészen múlt évig a Williams mérnöke volt, így kézzel fogható információkat tud adni arról, hogy vajon hol lehet a kutya elásva az osztrákok háza táján.

„Papíron nem nekik van a legjobb szélcsatornájuk, vagy éppen a legjobb gyárunk. – mondta Gillan. „Amijük van, az a hihetetlen stabilitásuk az élen járásban, főleg Adrian Newey szuperképességei miatt. Ráadásul Adrian helyettese, Peter Prodromou, aki az aerodinamikáért felel, szintén fantasztikus munkát végez.”

„Pluszban nagyon jó a pályán kívüli csapatuk is Stefano Sordo által vezetve, akik a pályán köröző autót hasonlítják össze a szélcsatornában tesztelt darabbal, és megfelelő következtetéseket vonjanak le. Ez a csoport felel azért, hogy a jó irányba haladjanak a fejlesztésekkel. A súlyelosztást is ők figyelik, hiszen nem mindegy, hogy hogyan aránylik a tömeg az autó egyes részein, ez talán az aerodinamika legfontosabb része. Ha valami nincs jó helyen, akkor az autó irányíthatósága is megváltozik, ami megnehezíti a vezető dolgát. „

„Ezeken kívül még az áramlásban és az aerodinamikus rugalmasságban, mint ahogyan azt az első szárnyaikon is láthattuk. Úgy gondolom, hogy Jerezben főleg ezt tesztelte a csapat, hiszen a kevés szabályváltoztatások egyike az elasztikus első szárnyakra vonatkozik. A levegő áramlásának irányításában ők a profik.”

forrás: formula.hu