Filled Under:

Ex-Subarus versenymérnök a Bamboo-nál

A hét második fele egyértelműen a Bamboo Engineering nagy bejelentéseiről szólt a WTCC-ben. A brit csapat előbb Alex MacDowall szerződéshosszabbítását jelentette be, majd szombaton egy sztármérnök, a korábban az F1-ben, a GP2-ben és a WRC-ben is topcsapatoknál dolgozó Steve Farrell leigazolását kürtölte világgá.



A 2013-as szezonban tehet Steve Farrell versenymérnökként csatlakozik a Bamboo Engineering csapatához, vagyis ő fogja segíteni James Nash és Alex MacDowall munkáját a versenyhétvégék alkalmával, a minél jobb kvalifikációs és versenybeállítások megtalálásának érdekében.

Farrell tavaly a GP2-es Caterham istállónál volt versenymérnök, de korábban dolgozott többek között az F1-es BAR csapatnál, a Nissan Le Mans projektjén, a McLaren GT programjában, a Subaru WRC programjában, sőt, a 90-es években, a Super Touring érában még az RML istállónál (ők készítették fel az elmúlt években a gyári Chevrolet-ket a WTCC-ben) is megfordult.

„Steve kinevezése egy komoly lépés a csapat életében, hiszen az, hogy egy ilyen kiváló, F1-es és a WRC-s tapasztalatokkal bíró szakember csatlakozik hozzánk, az úgy gondolom, hogy a Bamboo Engineering új arculatának és programjának erejét jelzi. Már korábban is mondtam, hogy ez egy fontos év lesz számunkra, és az, hogy Steve kaliberű emberekkel dolgozhatunk együtt, még inkább azt mondatja velem, ez egy olyan év lesz, amire sokáig emlékezni fogunk” – fogalmazott Richard Coleman, a Bamboo csapatfőnöke, aki korábban úgy nyilatkozott, idén abszolút futamgyőzelmeket és privát bajnoki címet vár pilótáitól.

„Izgalommal tölt el, hogy csatlakozhatom a Bamboo csapatához. Egy ideje már beszélgettem erről Richarddal, és most eljött az idő, hogy elkötelezzem magam a Bamboo-val. Richard szorosan kordában tartja a csapatot, és azok alapján, amit eddig láttam, ez egy erős, kiváló csapat. Ráadásul a versenyzőink is toppilóták, ezért biztosak vagyunk benne, hogy idén komoly jelet hagyunk majd magunk után” – mondta el az új sztárigazolás, Steve Farrell, akit a touringcartimes.com idézett.


A Bamboo Engineeringnek vélhetően anyagi problémái sem lesznek idén (nem mintha eddig lettek volna), hiszen James Nash nemrégiben hivatalos közleményben adta hírül, egyik főszponzora, a Laser Tools 2013-ban is támogatja őt, tehát csapatváltása ellenére is vele marad.

Nash a vele e hét elején készített interjúnkban azt is elárulta, hogy a Bamboo-nál már a 2014-es terveken is gőzerővel dolgoznak, és akár ebből a szempontból is árulkodó jel lehet Farrell mostani szerződtetése. Hiszen ne feledjük, a hírek szerint 2014-től a Subaru is csatlakozhat a WTCC-hez, a Bamboo pedig épp most igazolt egy olyan szakembert, akinek számos régi munkakapcsolata van a Subaruval… Mint tudjuk, 2014-től az új szabályok bevezetése miatt a Chevyk ideje lejár, így a Bamboo-nak is vélhetően új márka után kell majd néznie. Lehet, hogy épp a Subarut nézték ki maguknak? 

Nem tudjuk, az viszont biztos, hogy egy kiváló szakemberrel gyarapodtak. Ha már a versenymérnököknél tartunk, jegyezzük meg végül, hogy a hírek szerint idén a Ladánál versenyző James Thompson munkáját Stefano D’Aste tavalyi versenymérnöke, Marco Calovolo, míg Alekszej Dudukalóét Tiago Monteiro tavalyi mérnöke, Arnould Elizagaray fogja segíteni. A Zengő Motorsportnál pedig természetesen továbbra is Bári Gergellyel folytatja közösen a munkát Michelisz Norbert, vagyis a hondás kihívásnak is együtt vág neki az összeszokott páros.

forrás: P1Race.hu