„Korábban többször elmondtuk, és Luca di Montezemolo elnök is kitért már rá, hogy csak akkor működik tökéletesen egy álomcsapat, ha minden a legnagyobb rendben megy. Nekünk most nem ez a célunk, hanem az, hogy versenyképessé tegyük az autót. Más sportágban is láthattuk már, hogy ha két első számú pilóta kerül egy csapatba, az nagy kárt okozhat” – mondta Domenicali, de halkan hozzátette: „Sohase mondd, hogy soha…”
Domenicali arról is beszélt, hogy Alonso teljesítményét javíthatja jelenlegi csapattársa, Felipe Massa jó formája. A brazil 2012-ben a gyenge idénykezdet után az év végére feljavult, s az Amerikai Nagydíj időmérőjén Alonso előtt is végzett. Más kérdés, hogy ezt követően a csapat úgy döntött, felszakítja Massa váltóján a plombát, hogy az ezért megítélt öt rajthelyes büntetéssel (és azzal, hogy Alonso így előrébb és a pálya tisztább oldalára került) javítsa a spanyol esélyeit a futamon.
„A Ferrari erőssége, hogy Fernando és Felipe is jól kezeli az ilyen helyzeteket, míg más csapatoknál ez problémát okoz. Emellett Felipe jó formája csak pluszmotiváció Fernando számára. Senki sem ülhet a babérjain – fogalmazott Domenicali. – Felipe túljutott F1-es karrierje mélypontján, a nyári szünet alatt megváltozott, és utána úgy vezetett, ahogy szerettük volna.”
Ami a jövőt illet, Massa szerződése 2013 végén lejár, és ha a brazil mégsem tudja átmenteni év végi formáját 2013-ra, a csapatnak új ember után kell néznie. Az egyik jelölt a Ferrari pilótanevelő programjának francia tagja, Jules Bianchi, aki az előző évet a Force India tartalék pilótájaként töltötte, de még nem derült ki, mivel foglalkozik 2013-ban.
„Nagy erővel dolgozunk azon, hogy megoldást találjunk Jules-nek. Tavaly a Force India tartalék pilótai állása jó lépcső volt számára, de tovább kell lépnie. Ennél többet most nem mondhatok” – szögezte le Domenicali. A 2013-as rajtlistán már csak a Force Indiánál és a Caterhamnél van szabad versenyzői állás.
A HRT csődje után munkanélkülivé váló Pedro de la Rosa fordított utat járt be: a Ferrari tesztpilótája lett – a 41 éves spanyol a szimulátorban fog fejlesztési feladatokat elvégezni.
Érdekesség, hogy De la Rosa 2007-ben már a McLarennél is dolgozott együtt Alonsóval, és éppen kettejük e-mailváltása volt az egyik fő bizonyíték a wokingiak „kémbotrányában”, amely során a Ferraritól származó információkat használta fel a McLaren. Most bizonyos szempontból fordított a helyzet, hiszen De la Rosa a Ferrari szimulátorának fejlesztésében a McLarennél szerzett tapasztalatait is felhasználhatja.
„Tudjuk, milyen problémáink vannak a szimulátorral, ennek megoldásában fontos szerepet játszhat Pedro. Örülünk, hogy jó a viszonya Fernandóval, de nem emiatt érkezett, hanem kizárólag technikai megfontolásból” – mondta Domenicali.
forrás: NSO.hu