Filled Under: ,

A versenyzőknek alig jut szerep a fejlesztésekben


A finn ésszerű döntésnek tartja, hogy jövőre tilos lesz az eszköz használata a szabadedzéseken és az időmérőn.  Szerinte a versenyzőknek nincs jelentős szerepük az autójuk fejlesztésében.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2013-as idényre változtat az állítható hátsó szárnyat érintő szabályokon: az elmúlt két évvel ellentétben sem a szabadedzéseken, sem az időmérőn nem lehet majd korlátlanul használni a DRS-t, pénteken és szombaton is csak a kijelölt egyenesekben lehet működésbe hozni az előzést könnyítő eszközt. Kimi Räikkönen úgy véli, az FIA "ésszerű" döntést hozott a DRS-re vonatkozó előírások szigorításával.
"Egyre inkább olyan irányba haladtunk, hogy mindenki megpróbálta folyamatosan kihasználni a DRS előnyeit, és minél korábban próbálták működésbe hozni az eszközt" - utalt arra, hogy az edzéseken eddig a pálya bármely pontján szabadon lehetett használni a DRS-t. "Csak idő kérdése lett volna, hogy mikor következik be egy nagy baleset. A versenyzők akarták, hogy változtassanak a szabályokon."
Räikkönen szerint a balesetveszély csökkentésén kívül egyéb előnyei is lehetnek a korlátozásnak, például kiegyenlítettebbé teheti a küzdelmet az élmezőnyben. "A Red Bullok képesek voltak arra, hogy néhány kanyart nyitott hátsó szárnnyal vegyenek be, a többiek azonban nem tudták ezt megtenni" - mondta a Turun Sanomatnak.

Räikkönen továbbá igyekezett eloszlatni azt a vélekedést, hogy a versenyzőknek is nagy szerepük lehet az autók fejlesztésében. Sokan például azt várják, hogy a Mercedeshez szerződő Lewis Hamilton érkezésével azonnal jobb teljesítményre lehetnek képesek a németek, de Räikkönen szerint ez nem ilyen egyszerű.
"Ha ez igaz lenne, többé nem lenne szükségünk mérnökökre" - jelentette ki. "Ez egyszerűen hülyeség. Természetesen mi, versenyzők is elmondjuk a véleményünket, a mérnökök pedig meghallgatnak minket. Kipróbáljuk azokat a megoldásokat, amelyekkel a mérnökök előállnak, és megnézzük, hogy működnek-e. De az nem igaz, hogy a versenyzőket kérdezik meg arról, hogyan építsék meg az autót."
forrás: f1hirek.hu