Dr. Helmut Marko higgadtan vette tudomásul a szövetség döntését.
Az FIA szombaton egy hivatalos közleményben tudatta, hogy a Red Bull Racing RB8 padlólemeze nem felel meg a szabályoknak. Tette ezt annak ellenére a szövetség, hogy Monacóban egy levélben erősítette meg az osztrák világbajnok istállónak, hogy minden ponton szabályos az érintett versenygép.
Az FIA álláspontja mégis megváltozott, és a korábbival ellentétben ma elmondták: az RB8 hátsó kerekei előtt található nyílások nem szabályosak, mivel azok teljesen körbe vannak kerítve, és szabályos lyuk formájúak.
A Red Bull azzal érvelt, hogy a szabályok nem tiltják meg – egyértelműen – azt, hogy a padlólemez külső peremétől számított 50 mm-es körzetben teljesen bekerített nyílások legyenek kialakítva.
A Mercedes, a McLaren, és a Ferrari még a Monacói Nagydíj vasárnapján jelezte, hogy kifogásolják a brit-osztrák csapat alkatrészét.
Végül a Red Bull megtarthatja a győzelmet és Sebastian Vettel negyedik helyét, de Kanadára már egy új padlólemezzel kell menniük.
Most Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója a brit AUTOSPORT hasábjain arról beszélt, hogy a döntés ellenére nem kerülnek majd hátrányba Montrealban.
A Red Bull már előkészítette a másik konfigurációját, és nincs szükségük arra, hogy módosítsák az autójukat Kanadára.
„Ez a döntés azonban nem csak a Red Bull-t, hanem több más csapatot is érint. Az FIA döntése nem zavarja a felkészülésünket a következő nagydíjra.
Forrás: f1-live.hu