„A WTCC-vel folytatott együttműködésünk idén a végéhez ér. Azután azon fogunk fáradozni, hogy a következő három évben is mi lehessünk a sorozat beszállítói”- idézte az Autosport a Yokohama motorsport-menedzserét, Kazuyoshi Sekiguchit.
A japán gyártó szakembere nem véletlenül beszélt újabb három évről, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyanis ilyen ciklusra írja majd ki pályázatát. A 2005 óta létező túraautó vb-t az első szezont leszámítva, vagyis 2006 óta a Yokohama látja el gumikkal, így a tapasztalat és a kellő szaktudás mindenképpen mellettük szól.
Ha a Yokohama aláírhatja az új szerződést, akkor a gumikat valószínűleg fejleszteniük kell majd, azok tartósságát ugyanis mindenképpen meg kell erősíteni. Hogy ez mennyire égető probléma, azt a Salzburgringen láthattuk, ahol az agresszívebb kerékdőlést alkalmazó Chevrolet-k a verseny hajrájában egymás után kaptak defektet. A gyártó persze nem véletlenül nem reagált a versenytáv idei évtől bevezetett megnövelésére. „A jelenlegi szerződés időtartama alatt nem végezhetünk módosításokat a gumiabroncsokon”- mondta a japán márka mérnöke, Ian Beveridge, aki szerint a gumik összetételének megváltoztatása nem is feltétlenül szükséges. Szerinte ugyanis elméletileg az is elegendő lenne, ha a jövőben nagyobb guminyomással használnák az abroncsokat, illetve korlátoznák a kerékdőlés mértékét.
Egyelőre nincsenek hírek arról, hogy mely gyártók akarnak harcba szállni a Yokohamával a WTCC-s szerződésért, de biztosan nem egyedüli induló lesz a japán cég. A 2005-ös idényben egyébként a Michelin abroncsain futott a mezőny.
forrás: P1race.hu