Az idei év vége előtt megkezdik az első hazai gyártású lebegő mágnesvonat (maglev) próbaüzemét a közép-kínai Hunan tartomány székvárosában; a jármű százkilométeres óránkénti sebességnél nem lesz gyorsabb.
Csangsa város illetékeseinek hétvégi bejelentése szerint a kínai lebegő mágnesvasút a helyi repülőteret fogja összekötni a déli vasúti pályaudvarral. A két végállomás közti táv 18,5 kilométer.
A szerelvény gyártója a hunani Zhuzhou Electric Locomotive Co. vállalat, amelynél 2014 májusában láttak hozzá a munkához. Eddig 3,5 milliárd jüant (161 milliárd forint), vagyis a tervezett beruházás költségeinek 82 százalékát használták fel.
A cég illetékeseinek közlése szerint a lebegő mágnesvonatok biztonságosabbak, képesek kisebb ívben fordulni és környezetkímélőbbek.
Az első - német gyártású - közforgalmú maglev vasutat 2002. december 31-én adták át. Sanghaj pénzügyi negyedéből vezet a város Putung nevezetű nemzetközi repülőterére. A 30,5 kilométeres távolságot 8 perc alatt képes megtenni óránként 430 kilométeres sebességre gyorsulva. Egy japán vonat az idén tesztkörülmények között 603 km/órás sebességgel állította be az új világrekordot.
Az átadásra váró hunani mágnesvasút a sebességet tekintve a lassúbbak közé tartozik.
A hagyományos vonatok rekordját 2007-ben Franciaországban egy nagysebességű szerelvény (TGV) állította fel, 575 kilométeres óránkénti sebességgel.
kép: news.cn