Filled Under: , ,

Nőtt a Twitter forgalma, de megtorpant a felhasználók számának bővülése


Növelte forgalmát és csökkentette veszteségét a negyedik negyedévben a Twitter, megtorpant azonban a felhasználók számának növekedése - derül ki az üzenetmegosztó szolgáltató közösségi média portál céges honapján közzétett eredmény beszámolóból.

 
A negyedik negyedévben a Twitter Inc. 710 millió dollár bevételre tett szert, 48 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbi 479 millió dollárnál.
  
Az adó- és kamatfizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti (EBITDA) eredmény 191,4 millió dollár lett a negyedik negyedévben, 35 százalékkal magasabb a 2014 negyedik negyedévi 141,4 millió dollárnál. A harmadik negyedévben 142,1 millió dollár volt az EBITDA eredmény.
  
A decemberrel zárt negyedévben a Twitter 90,2 millió dollár veszteséget szenvedett el, kisebbet az egy évvel korábbi 125,4 millió és a harmadik negyedévi 131,7 millió dollár veszteségnél.
  
A Twittert reklámfelületként felhasználó ügyfelek száma 90 százalékkal 130 ezerre emelkedett a negyedévben.
  
Az aktív felhasználók száma 9 százalékkal 320 millióra emelkedett a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 292 millióról. Ezen belül az Egyesült Államokban 3 százalékos, nemzetközi szinten pedig 11 százalékos volt a növekedés.
  
Negyedéves összevetésben azonban a felhasználók számának növekedése megállt, az előző, harmadik negyedévben is 320 millió felhasználója volt a Twitternek.
  
A 2016-os első negyedévre a Twitter 595-610 millió dolláros bevételt helyezett kilátásba, szemben a 627 millió dolláros piaci várakozással.
  
A felhasználók számának csökkenését és a várakozásoktól elmaradó forgalmi előrejelzést a részvény árfolyamának gyengítésével "büntették" a befektetők: az árfolyam a szerdai tőzsdei zárást követően 13 százalékkal is lejjebb esett a tőzsdén kívüli kereskedelemben, a veszteség azonban később három százalékra mérséklődött.
  
A Twitter alapító-vezérigazgatója Jack Dorsey változásokat jelentett be az üzenetmegosztó szolgáltatás struktúrájában: lehetővé teszik az üzenetek fontosság szerinti osztályozását, illetve az üzenetek nem időrendi, hanem egy bizonyos, a felhasználói preferenciákat figyelembe vevő algoritmus szerint átrendezett sorrendben jelennek majd meg a felhasználói felületen.

https://investor.twitterinc.com/results.cfm