A Magyar Telekom eladja az Origót

A Magyar Telekom megállapodást írt alá a New Wave Media Kft.-vel az Origo Zrt.-ben  meglevő 100 százalékos tulajdoni részesedésének eladásáról mintegy 13,2 millió euró (hozzávetőleg 4,2 milliárd forint) értékben - közölte a magyar Telekom csütörtökön az MTI-vel.

 


A közlemény szerint az Origo 1998-óta kiemelt szerepet játszott a Magyar Telekom online médiapiaci jelenlétének megalapozásában, ugyanakkor a vállalat üzleti tevékenysége 0,4 milliárd forint, illetve 0,3 milliárd forint veszteséget generált 2013-ban és 2014-ben.
  
A tranzakció, amelynek zárása 2016 első negyedévében várható, nem igényel versenyhatósági jóváhagyást, és bizonyos üzleti tevékenységek nem részei a tranzakciónak - olvasható a tájékoztatásban.
  
A közlemény szerint a tranzakció összhangban van a Magyar Telekom alaptevékenységére irányuló megnövekedett stratégiai fókuszával és a szabad cash flow termelő képességének további erősítésével.
  
Az Origo Zrt. több üzleti területen is piacvezető pozíciót ért el olyan üzleti tevékenységeinek köszönhetően, mint az Origo.hu hírportál, a Freemail elektronikus levelezőrendszer vagy az Adnetwork online hirdetési hálózat. Az Origo "megfelelő bruttó értékesítési bevétele" 2013-ban és 2014-ben 3,8 milliárd forint, illetve 5,0 milliárd forint volt.