A jövő év a Gasztroélmények Éve lesz a Magyar Turizmus (MT) Zrt. 2016-os marketingstratégiája szerint - ismertette Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója a hagyományos Országos Tourinform Találkozón kedden Budapesten.
A társaság keddi MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a vezérigazgató elmondta: az ország valamennyi turisztikai régióját képviselő több mint 120 Tourinform iroda munkájának is az eredménye, hogy folytatódott a magyarországi turizmus kiegyensúlyozott bővülése, idén is minden turisztikai régióban nőtt a vendégforgalom Magyarországon.
A társaság, mint helyi pontjaira kiemelten épít a Tourinform irodákra a jövő évi akciók megvalósításában - tette hozzá. Idén az első kilenc hónapban a legmagasabb növekedést Észak-Alföld és Dél-Alföld (egyaránt 10,8-10,8 százalékkal), Dél-Dunántúl (9,8 százalékkal) és Budapest (9,5 százalékkal) könyvelhette el az előző év azonos időszakához képest a vendégéjszakák számát tekintve.
A tájékoztatás szerint az MT Zrt. 2016. évi nemzeti marketingterv stratégiájában a vezérigazgató kiemelte a turisztikai- és agrármarketing egymást erősítő jellegét, mely legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg, ezért 2016 a Gasztroélmények Éve lesz az MT Zrt. koordinálásával.
Közölték: a Torkos Csütörtökkel induló tematikus év 4-5 nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketing termékpályákhoz kapcsolódó események sora kísér egész évben. Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok kerülnek majd terítékre a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt.
A Gasztroélmények Éve koncepció megalkotásakor a társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve a felhasznált kommunikációs és infokommunikációs eszközök terén korszerű, innovatív, versenyképes hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek.
A Gasztroélmények Éve a Magyar Turizmus Zrt. azt a stratégiai célját is szolgálja, hogy az eddigieknél nagyobb erőkkel népszerűsítsék a magyar vidék vonzerőit belföldön, és külföldön - írták.
A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött, 2014-ben közel 2 millió turista kereste meg az irodákat.
A Tourinform irodák az MT Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM-szervezetek finanszírozásában működnek, meghatározó szerepet játszanak az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében.