Az internetezők szállást is egyre inkább online foglalnak: míg a netes ügyintézés nőtt, a hagyományosan, telefonon szállást foglalók aránya jelentősen visszaesett az elmúlt egy évben, 28-ról 18 százalékra - derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Report elnevezésű reprezentatív kutatásából, amelyet szerdán juttatott el az MTI-nek.
Míg a kuponoldalak előretörése mind a szolgáltatások, mind a termékek esetében megtorpant, a világhálón történő szolgáltatásvásárlás népszerűsége töretlen. A tavalyi, és az azt megelőző évben az interneten valaha vásárlók közel egyharmada rendelt online valamilyen szolgáltatást, ők az utóbbi egy évben átlagosan 58 500 forintot fordítottak ilyen célra.
A korábbi évekhez hasonlóan a szolgáltatást online vásárlók közül a legtöbben szállást foglaltak (47 százalék), belépőt (36 százalék), illetve menetjegyet (34 százalék) rendeltek a világhálóról.
A felmérés szerint a szállásfoglalás esetében egyre jobban zárkózik fel az online vásárlás, az utóbbi egy évben már megközelítette a személyesen vagy telefonon keresztül történő foglalások arányát. Ez elsősorban a hagyományos módszer visszaszorulásának az eredménye, egy év alatt ugyanis 28 százalékról 18 százalékra csökkent azoknak az internetezőknek az aránya, akik így foglaltak szállást. Eközben az online ügyintézés kismértékű növekedést mutatott, a következő évben pedig további erősödés várható ezen a területen.
Az elmúlt évek tendenciáját követve továbbra is többnyire a készpénzes (55 százalék), az átutalásos (48 százalék), illetve bankkártyás-hitelkártyás (42 százalék) fizetési módokat választották a webes vásárlók. Az átutalás aránya csökkent az előző évhez képest, a bankkártyás fizetés népszerűsége pedig növekedett.
A közlemény idézi Kovács Barbarát, a KutatóCentrum üzletfejlesztési vezetőjét, aki elmondta: a következő években a fizetési módok további átrendeződése várható, a válaszadók egyre nagyobb körében elfogadott a bankkártyás fizetés online vásárlás esetén, míg az átutalás népszerűsége csökken.
Az E-Shopping Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a lakosság fogyasztási cikkekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó online vásárlási szokásait és trendjeit vizsgálja, emellett górcső alá veszi az online és offline fizetési módokat.