Angol nyelven is elindította webáruházát a Budapest VIII. kerületében működő, magyar tulajdonú Gyógyhír Patika, amelynek tulajdonosai az online forgalmuk megduplázódását várják e lépéstől.
Mező Gizi, a patika ügyvezetője az MTI-nek hangsúlyozta, hogy jelentős lehet a webes patikai értékesítés által el nem ért, ugyanakkor arra valószínűleg fogékony Magyarországon élő külföldiek tábora.
A statisztikai adatok szerint 2013. január 1-jén 143 600 volt az érvényes engedéllyel rendelkező, huzamosan Magyarországon tartózkodó külföldiek száma, és 42,6 százalékuk él Budapesten, feltételezhető, hogy számukra fontos az angol nyelvű online vásárlás lehetősége - tette hozzá.
A Gyógyhír tulajdonosai azt szeretnék elérni, hogy a webes értékesítés az angol nyelvű szolgáltatás révén meghaladja a 10 százalékot. Magyar nyelvű webáruházuk több mint négy éve indult, és mára a patika teljes évi 300 millió forintos forgalmának 5 százalékát adja.
A patika minimális, 1-2 százalékos árbevétel arányos nyereségének elérésében, illetve növelésében meghatározó lehet a webáruház teljesítménye - mondta az ügyvezető. "Ez jelentős versenyelőnyt jelenthet a piacon, hiszen a több mint 2300 gyógyszertár közül 46 patika webáruháza szerepel az ÁNTSZ hivatalos listáján, és ezek közül sem működik mindegyik" - tette hozzá.