A világ egyik
legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításán, a párizsi SIAL
(Salon International de l'Agroalimentaire) szakkiállításon ismét
bemutatkozik Magyarország élelmiszeripara: a Magyar Turizmus (MT) Zrt.
Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága összesen 259 négyzetméternyi
területen, 28 kiállító termékeivel jelenik meg Párizsban október 19. és
23. között - írta az MT Zrt. hírlevelében.
A
közlemény szerint a kétévente megrendezett szakkiállítás a francia piac
mellett a világ teljes élelmiszerexport-piacáról is szól. A
szakkiállítás az idén a fogyasztói trendek szerinti sikertermékekre és
újdonságokra fókuszál, több mint 6300 kiállítóval, várhatóan több mint
150 000 látogatóval, a világ mintegy 200 országát bevonva.
A
magyar közösségi bemutató három helyszínen található: a legnagyobb,
általános tematikájú standon a delikátesz és kézműves magyar termékek
mellett többféle méz, édesipari termékek, magvak, sajtok, pulyka- és
húskészítmények, zöldség-gyümölcs konzervek, ételízesítők, bébiételek,
alkoholos italok, prémium minőségű ásványvíz és az egészséges életmódba
illeszthető termékek lesznek kiállítva, de még tofu készítmények is
szerepelnek a kínálatban. Az érdeklődőket a kóstoltatás mellett új,
francia nyelvű gasztronómiai kiadvánnyal is várják majd. A fagyasztott
élelmiszerek szekciójában négy gyártó állít ki fogyasztásra kész és
tovább feldolgozandó mélyhűtött termékeket.
A Földművelésügyi
Minisztérium széles körű marketingprogrammal támogatja a magyar
sertéshús- és húskészítmények piacra jutását, aminek keretében három
magyar hús- és húskészítmény-exportőr jutott bemutatkozási lehetőséghez a
SIAL hús szekciójában.
A legutóbbi rendezvényen, 2012-ben több
mint 100 ország mintegy 6000 kiállítója mutatkozott be, ezek 84
százaléka külföldi volt. A 150 258 látogató 63 százaléka érkezett
külföldről.
A magyar kiállítók is számítanak a többi uniós
országból érkező látogatóra, de hívnak partnereket Kelet-Európából és az
arab térségből is - olvasható a közleményben.
forrás: MTI
kép: www.lemonde.fr