Konyhai ollóval nyírt füvet hódításból a későbbi sztárkertész

Fiatal korában egyszer egy konyhai ollóval nyírta le barátnője - későbbi felesége - kertjében a füvet Monty Don brit sztárkertész. Mint az edinburghi irodalmi fesztiválon felidézte, el akarta kápráztatni szerelmét, de nem tudott bejutni a kerti fészerbe, amelyben a fűnyíró volt.

forrás: MTI - kép: bbc.co.uk
Az eset 33 éve történt. A kertész kertje című népszerű BBC-s tévésorozat sztárja és felesége is 25 évesek voltak akkor. Don egyedült volt a házban, amikor úgy döntött, lenyírja a gyepet, ám sehol sem lelte a kerti kamra kulcsát, így végül a konyhai ollóval állt neki, és több órás kínkeserves munkával végzett a fűnyírással.
    
"A feleségem azt gondolta akkor, hogy bolond vagyok, de ez azóta sem változott" - idézte Dont a The Daily Mirror című brit lap.
    
A sztárkertész az edinburghi irodalmi fesztiválon vallott életéről felfedve, hogy tíz éven át gyűlölte a kertészkedést, ám ez az időszak gyerekkorában volt.
    
"Azt hihetnénk, hogy a kertészkedés a véremben van, hogy az anyatejjel szívtam magamba, ám mi sem áll távolabb az igazságtól. Anyám olyan asszony volt, akitől még a Vaslady (Margaret Thatcher néhai brit miniszterelnök) is rettegett volna, úgyhogy nem sokat ellenkeztem, amikor állandóan a kertbe parancsolt dolgozni. Hétéves koromtól tíz éven át gyűlöltem a kerti munkát, ám 17 évesen mégis megálmodtam, hogy kertésznek kell lennem. Mindazonáltal mindenkinek nyomatékosan javaslom, hogy ne kényszerítse kertészkedésre a gyerekét" - hangoztatta Don, aki azért került az irodalmi fesztivál szereplői közé, mert szeptemberben könyve jelenik meg My Dream Farm címmel.